Vet haar

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:08

Hoi allemaal!

Ik zit met een klein probleem, mijn haar wordt namelijk heel snel vet. Voornamelijk nu het iets langer is gaat het heel snel slap hangen en er niet zo fris uit zien. Eerder ging het prima met 1 keer in de 3 dagen wassen, maar nu heb ik het gevoel dat het steeds vaker moet. Ik probeer eens in de twee dagen te wassen, alleen heb ik het vanmorgen gewassen en is mijn hoofdhuid nu alweer helemaal vet -O-. Het jeukt ook erg.

Ik heb op aanraden van de kapper Sensitive shampoo gekocht, van Guhl, omdat ik een gevoelige hoofdhuid heb, alleen het werkt niet.. Ook heb ik droogshampoo, maar dat werkt ook maar een uurtje. Mijn haar ziet er na een halve dag niet wassen al niet meer uit.

Heeft iemand hier tips?
Ik wil graag andere shampoo gebruiken, maar ik weet niet zo goed welke dan goed is.

Ghostattack

Re: Vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:13

Zo min mogelijk wassen, steeds iets langer er tussen. In het begin is dat niet heel erg fris, maar uiteindelijk helpt het wel. Bij mij tenminste :j Ik was het nu 1 keer in de week, waarbij de laatste dag vaak wel erg vet is. Maar dat is meestal zaterdag :+ Hoe vaker ik was, hoe sneller het weer vet is.

zusi2

Ik heb precies het zelfde probleem...
Maar ik gebruik nu een tijdje van andrelon speciale shampoo voor haar wat snel vet wordt.

Dit werkt super bij mij
Laatst bijgewerkt door zusi2 op 08-01-16 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KimDJarig

Hoe meer jij wast hoe vettige het wordt. Mijn kapster had mij aangeraden om in mijn vakantie mijn haar helemaal niet te wassen. Ook niet gedaan en was ontzettend vettig uiteraard. Daarna langzaam afgebouwd, nu kan ik mijn haar gerust vijf dagen niet wassen en het blijft er netjes uitzien, niet vettig en heen jeuk.

Mijn haar is zolang dat het mijn billen raakt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:16

Ja dat wil ik ook een keer gaan doen, het probleem is dat ik geen vakantie heb waarin ik dat zou kunnen doen. Als ik op mezelf zou wonen zou ik het zo doen, alleen woon ik met mijn vriend samen en dan vind ik het niet zo fris. De eerste tijd wordt het dan dus super vet. Ik wil sowieso binnenkort een keer naar een goede kapper, en dan zal ik daar ook advies vragen. Ik heb een hele gevoelige hoofdhuid dus Andrelon is te agressief ben ik bang.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:17

Steeds langer ertussen laten :j

Ik ben een periode compleet shampooloos gegaan als uiterste oplossing (enkel met water wassen). Na 4-6 weken kon mijn haar het vet goed zelf reguleren. Bijkomend effect is dat mijn haar gezond is en meer volume heeft :D

Ik was nu 2x in de week met water en gebruik af en toe natuurshampoo van Livera.

Nou hoef je het niet zo rigoreus te doen, maar ik raad je aan om af te bouwen naar maximaal 1-2x per week je haar met shampoo wassen.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 08-01-16 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:18

Ik woonde toen ook al met mijn vriend, doe heeft me wel al in ergere toestanden gezien... als je je daar al druk om moet maken.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:19

En producten van Lush? Dit is allemaal natuurlijk, misschien dat dat werkt?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:21

Ik snap jouw probleem, ik moet het ook elke dag wassen en als ik het een keer vergeet word dat flink afgestraft door middel van slierterig haar en vreselijke jeuk. Het helpt bij mij nog wel eens om het vast te doen als ik een dagje niks heb gedaan, bijvoorbeeld zaterdagavond wassen, haar meteen in een knot doen, en dit er tot maandagmorgen niet meer uithalen, dan hoef ik niet eerder dan maandagavond weer te wassen. Verder kan ik je niet veel tips geven.
Mede door de vreselijke jeuk zou ik het ook niet een paar dagen niet kunnen wassen, één keer aan gewaagd maar dan doet de shampoo zo vreselijk zeer op mijn hoofdhuid door al dat gekrab, dan liever elke dag wassen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:22

Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Heb over een tijd voorjaarsvakantie, dus dan doe ik het dan wel.
De producten van Lush ken ik niet, waar is dat verkrijgbaar?

@ Aedema: Ja de jeuk is zo erg... heel vervelend.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:26

Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik het ook terug zitten. Vroeger waste ik mijn haar maximum 3 keer in de week, nu moet het haast elke dag. Ik zit nu gelukkig in mijn blok dus kom de deur amper uit, dus nu was ik het minder, maar merk niet dat het minder vettig wordt.
Mijn wondermiddel tot nu toe? Teershampoo. Het ruikt helaas niet zo lekker, maar het is serieus het beste wat ik ooit ben tegengekomen voor vettig haar. Heb hiermee het grootste gedeelte van mijn pubertijd overleeft toen mijn lichaam hormonaal helemaal overhoop lag :=
Wat je ook kan doen is je haar in een knot of staart vastmaken bij het slapen gaan, je haar wordt ook vettig door de wrijving. Ook regelmatig je kussensloop veranderen.
Verder ook zo weinig mogelijk met je handen in je haar zitten en inderdaad proberen zo lang mogelijk te wachten met het wassen, dit stel ik ook zo lang mogelijk uit met droogshampoo. Ik kan er gemakkelijk een dag mee doorbrengen ;)

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:26

Aedema schreef:
Ik snap jouw probleem, ik moet het ook elke dag wassen en als ik het een keer vergeet word dat flink afgestraft door middel van slierterig haar en vreselijke jeuk. Het helpt bij mij nog wel eens om het vast te doen als ik een dagje niks heb gedaan, bijvoorbeeld zaterdagavond wassen, haar meteen in een knot doen, en dit er tot maandagmorgen niet meer uithalen, dan hoef ik niet eerder dan maandagavond weer te wassen. Verder kan ik je niet veel tips geven.
Mede door de vreselijke jeuk zou ik het ook niet een paar dagen niet kunnen wassen, één keer aan gewaagd maar dan doet de shampoo zo vreselijk zeer op mijn hoofdhuid door al dat gekrab, dan liever elke dag wassen.

Dan heb je de verkeerde shampoo, dan moet je je haren eens wassen met een flesje donker bier, en dan de week erop alleen met water. Gegarandeerd geen jeuk meer.

Ik sta overigens echt ervan te kijken hoe snel je haar weer gewassen moet worden. Ik was ze altijd op maandagavond na de training en vaak pas op vrijdag weer omdat dat toevallig zo uitkomt, maar als ik ze ze pas op maandag weer was is het ook goed.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:27

Goede tips, dank je wel!
Teershampoo ga ik even naar kijken. Ik heb het gevoel dat ik hormonaal altijd overhoop lig, haha!
Ik vind het ook lastig om niet aan mijn haar te zitten, heb heel vaak de neiging om mijn haar even uit mijn gezicht te vegen, dus zit ik er steeds aan.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:31

@KimD, ik gebruik verschillende shampoo's, net wat er in mijn pad komt met boodschappen halen. Meestal andrélon en dove, soms ook de goedkope van de aldi.
Ik zal de biertip eens proberen, maar welk merk is donker bier? := ik drink het namelijk niet en heb er daarom ook totaal geen verstand van :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:33

Dat zijn speciaalbieren, zoals deze bijvoorbeeld (staat soms ook dubbel of trippel op):
Afbeelding

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

Ah top, daar kan ik wel wat mee, dankjewel! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:38

Is momenteel heel "hip" dus de supermarkten staan er vol mee. Ik ga het ook proberen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00