Keeloperatie, spannend...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Keeloperatie, spannend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 23:39

Toen ik een jaar of 4 was, zijn mijn keelamandelen verwijderd na vele verkoudheden en ontstoken amandelen. Neusamandelen zijn ook verwijderd.
Zolang ik me kan herinneren heb ik echter elk jaar zeker twee keer een zeer nare keelpijn. Vorig jaar zelfs 4 keer (inmiddels 5 keer binnen een jaar), waarna ik weer naar de KNO arts mocht.

Deze kon echter niet zien wat er aan de hand was. Keel zag er goed uit (op het moment van bezoek was ik niet meer ziek) en de CT scan zag er ook goed uit. Het devies was contact opnemen zodra ik er weer last van kreeg en dan een kweekje laten maken.
Vlak voor oud en nieuw werd ik weer verkouden, afgelopen maandag kwam daar ook weer keelpijn bij kijken, dus weer naar het ziekenhuis. Eigen KNO was helaas ziek, dus ik kreeg een andere arts.

Deze zag echter geen mogelijkheid om een kweekje te nemen. Er viel namelijk niets te kweken. Wel zag hij iets van littekenweefsel in de keel en was het rood en dik. Hij begon er op te drukken met een klein stokje en dit gaf een pijnreactie bij mij. Ander zacht gehemelte/verhemelte gaf geen reactie.
Hij kon ook niet bedenken wat er aan de hand was en gaf aan te willen wachten tot het erger werd.

Het wordt alleen niet erger, ik heb gewoon last van mijn keel, kan niet slikken en maak veel slijm aan wat achter die bobbel blijft zitten (zo voelt het). En vaak krijg ik er ook nog wat koorts bij.
Dit haalde de KNO arts toch over om er in te willen snijden. Hij denkt aan een cyste, dit kan bijvoorbeeld door een ingekapseld restje keelamandel.

Het geeft geen garantie. Als hij niets vind heb ik 2/3 dagen last van m'n keel en helpt het niets. Als hij wel iets vindt heb ik wat langer last, maar hopelijk nooit weer last. Best wel spannend voor mij.
Volgende week donderdag moet ik naar de anesthesist en daarna wordt ik binnen 5 tot 7 weken opgeroepen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Oh en voordat mensen met allemaal enge en spannende verhalen komen over cystes en kanker en weet ik veel wat. Dit ziektebeeld heb ik al zeker 20 jaar, het is niet erger of minder geworden. En zit echt op de plek waar normale mensen keelamandelen hebben.

Janine1990

Re: Keeloperatie, spannend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:25

Niemand?

Inmiddels ben ik alweer ziek. Dus begin er nu wel naar uit te kijken.