Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Dat zijn toch juist producten zonder suiker? Ik eet al ruim 20 jaar suikervrij en er staan flink wat producten op die ik zelf ook gebruik, zoals bijvoorbeeld agavesiroop (suikervervanger) of artikelen van de biologische supermarkt.
maaikemuis schreef:Ik moet suikervrij gaan eten, als experiment. Kijken waar mijn lijf op reageert. Dus eerst 2 weken suikervrij. Maar waar te beginnen? Wat kun je wel eten, wat kun je niet eten? Honing gebruik ik veel als zoetstof, maar mag dit? Fruit, wel of niet? Welke broodsoorten? Ik eet ook gedroogd fruit en rozijnen, wel of niet? Laat ik geraffineerde suikers liggen, of werken natuurlijke suikers ook tegen? Aaaaaaaaaah!!!!
Overigens hoef ik biet koolhydraatarm te eten, het gaat om suiker.
maaikemuis schreef:@nachtlampje; dankjewel voor je uitgebreide post! Veel dingen eet ik al niet (dingen uit pakjes, frisdrank). Ik ben wel een fruiteter... Ik eet inde ochtend havermout met appel, of rozijnen of gedroogde abrikoos. Wat zou daar een vervanger voor kunnen zijn? En zou ik als vervanger van fruit bijvoorbeeld tomaat kunnen pakken?
@denice; gezond is het wel, maar niet suikervrij. Gezoete aardappelpartjes zit vaal suiker in (zeker als je het niet zelf maakt) en fruit ook.