rode streep na kattenbeet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

rode streep na kattenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:35

hellooo
leuk he stage bij een asiel nou.. een kat heeft me dus in mijn pols gegrepen gisteren :( nu komt er een rode streep op mijn arm
Afbeelding
de beet zelf valt echt ontzettent mee ( binnen kant hand nog een paar gaten van nagels die daar vast hebben geslagen ;(
Afbeelding
is dit nou normaal of moet ik het in de gaten houden? ik heb het lang uitgespoeld de wond. ik heb nog nooit mot gehad met mijn kat dus weet niet echt wat normaal is

KenJeMe

Re: rode streep na kattenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:37

Een rode streep aan de binnenkant van je arm?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:37

nee bovenkant van mijn hand had vanavond een stipje en nu is t al halverwege mijn hand

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:38

Ziet er gewoon uit als een krasachtige, schaafwond. Heb je voor je opleiding een tetanusinjectie gehaald? Gezien de nagels en de bijtwond?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:39

Ziet er nog niet verontrustend uit, waarschijnlijk is er toch een nagel over je hand gegaan. Zolang het niet roder wordt of erg warm is het 'gewoon' een kras. Vertrouw je het niet ga dan naar je huisarts. Heb je een nog geldige tetanus enting?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:41

Zet voor de zekerheid even twee streepjes met pen aan de uiteinden vd kras. Groter worden zou niet normaal zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:42

Ik heb hier een kitten in huis die wel eens slaat. En dit ziet er echt als een gewone kras uit die niet door is zeg maar. Een beetje zoals je zelf lange nagels hebt en over je arm krast.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:45

Dacht eerst ook een kras maar de rest was direct rood dit werd vanavond dus al 40 uur later haast rood meestal wordt dat bij mij meteen rood tetanus euh t is kantje boord

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:45

Als je bang bent voor eventueel een bloedvergiftiging ( kan zich kenmerken door een rode streep) die loopt dan over een ader en niet zo over je hand. Dit is een kras naar mijn idee.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:47

Kattenbeten zijn gevaarlijk. De tanden van een kat veroorzaken een kleine maar diepe wonde waardoor het moeilijk is te reinigen en kunnen bacteriën hun gang gaan. Als het pijnlijker/roder/dikker wordt de komende dagen zeker mee langs de huisarts gaan. Het komt vaak genoeg voor dat mensen op spoed eindigen met een beet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:48

Kan best zijn hoor was ineens overal kat hier zouden ze echt les over moeten geven op school (paravet)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:49

Niet verplicht bij jouw opleiding? Of vanuit de stage? Slordig...
Zou er zeker over denken om hem te halen. Probleem is dat als je nu haalt je waarschijnlijk een kortwerkende krijgt (antilichamen ingespoten) ipv die 10 jaar veilig is (antigeen ingespoten waar je zelf antilichamen tegen ontwikkeld).

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:50

Stoof schreef:
Kattenbeten zijn gevaarlijk. De tanden van een kat veroorzaken een kleine maar diepe wonde waardoor het moeilijk is te reinigen en kunnen bacteriën hun gang gaan. Als het pijnlijker/roder/dikker wordt de komende dagen zeker mee langs de huisarts gaan. Het komt vaak genoeg voor dat mensen op spoed eindigen met een beet.

Dit inderdaad. Goed in de gaten houden.

Wel eens gehoord van kattenkrabziekte?

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:51

Je kan het beste voor de zekerheid even een tetanusprik halen. Is het geen tetanus, dan ben je in ieder geval wel beschermd voor even. En anders nog een bloedtestje doen, situatie bij de huisarts voorleggen en dan weet je t zeker.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 00:54

Tetanus wordt aangeraden niet verplicht ene docent hamerd erop andere zegt joh valt wel mee :+ kattenkrabziekte vormt blaasjes toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:06

Klinkt als evt bartonella.
Ik zou dat laten checken.
Zowel blaasjes als rode strepen en plekken.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 05:25

Ben 2 jaar terug eens gebeten (door mn eigen kat die geen vlooiendrupels wilde :')) heb toen de HAP gebeld. Die zei me langs te komen en kreeg tetanus injectie gewoon voor de zekerheid, de vorige was nl 12 jaar geleden ofzo. Kon ik meteen even voort ;)

Anyway, die kras ziet er niet zorgwekkend uit ofzo. Die gaatjes zou ik me meer zorgen om maken. Als die gaan rommelen zeker even naar de HA gaan. Desnoods bel je morgen even. Kattenbekjes zitten namelijk gruwelijk veel bacteriën in, mijn HA die toendertijd toevallig net dienst had op de HAP zei dat men zulke kleine wondjes veroorzaakt door kattenbekken altijd serieus moet nemen, hoe oppervlakkig ook.

Succes!