Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kayleigh_ schreef:Nou, inderdaad, je bent 23, je kan toch wel de discipline opbrengen om gewoon gezond te eten ipv pillen te slikken?
Rije schreef:Palmera schreef:Ik ben 34, ik eet gezond en gevarieërd en slik dagelijks een multivitamine en een vitamine C pil. En daar voel ik me prima bij.
...maar misschien voel je je wel net zo prima zónder
Hannanas schreef:Sowieso heb je naast je injecties b12 een goede alle-b'tjes nodig.
De "basic B" van Thorne research bijv.
Goede dosis foliumzuur en andere B's.
Maar dat zou je ook kunnen zoeken in een multi. Bijv de vm-75 van Solgar.
Biotics heeft ook een fijne multivitamine waarin alles gewoon 100% of minder in zit per vitamine en mineralen ipv mega doseringen. De bio multi plus.
Hoe zit het met je buik? Klachten? PDS? Ivm b12-tekort ook mogelijk vanwege slecht versteringstelsel en buik klachten. Daarvoor L-glutamine, probiotica, veel groente en fruit, aminozuren enz zou je kunnen helpen.
Niemand krijgt tegenwoordig voldoende binnen. Onmogelijk met de westerse levensstijl en doorgeschoten gmo groenten.
Daarnaast heeft 90% een vit D gebrek/laag dus standaard dagelijks 1000IU vit D is ook fijn als basis.
Blablablabla ik zou nog meer kunnen uitwijden.
Ik zeg dus: zin
Kattenbak schreef:Hannanas schreef:Sowieso heb je naast je injecties b12 een goede alle-b'tjes nodig.
De "basic B" van Thorne research bijv.
Goede dosis foliumzuur en andere B's.
Maar dat zou je ook kunnen zoeken in een multi. Bijv de vm-75 van Solgar.
Biotics heeft ook een fijne multivitamine waarin alles gewoon 100% of minder in zit per vitamine en mineralen ipv mega doseringen. De bio multi plus.
Hoe zit het met je buik? Klachten? PDS? Ivm b12-tekort ook mogelijk vanwege slecht versteringstelsel en buik klachten. Daarvoor L-glutamine, probiotica, veel groente en fruit, aminozuren enz zou je kunnen helpen.
Niemand krijgt tegenwoordig voldoende binnen. Onmogelijk met de westerse levensstijl en doorgeschoten gmo groenten.
Daarnaast heeft 90% een vit D gebrek/laag dus standaard dagelijks 1000IU vit D is ook fijn als basis.
Blablablabla ik zou nog meer kunnen uitwijden.
Ik zeg dus: zin
Klopt weinig van je verhaal. Mensen zonder ernstige gezondheidsproblemen hebben geen extra L-glutamine nodig. En 90 procent vitamine D tekort? Het is volgens mij nog geen 10 procent.
@topicstarter: laat je goed voorlichten op basis van je huidige voedingspatroon hoe je dit kunt aanpakken en of het noodzakelijk is om aanvullende supplementen te slikken. Succes.
Meliaforever schreef:Wil het eventueel niet gaan gebruiken als vervanging van gezond eten. Want daar ga ik ook mee aan de slag. Maar meer als aanvulling. Daarom ook de vraag of het wel zin heeft om vitamine te slikken.
Palmera schreef:Rije schreef:
...maar misschien voel je je wel net zo prima zónder
Dat zou heel goed kunnen. Maar als ik eerlijk ben: mijn drukke werk in combinatie met hoe ik mijn lichaam momenteel aan het trainen en opbouwen ben, maakt dat ik het risico niet wil nemen om iets tekort te komen.
Ik wíl niet terugvallen, vraag veel van mijn lichaam en dat betekend dat mijn lichaam ook alles nodig heeft.
Citaat:Waar haal jij die 10% vandaan?
En welke grenswaarden zijn er dan gehanteerd?
Daar zit nogal eens een verschil in. Het vit D tekort \ laagnormaal (dus ik heb het niet over enkel tekort) is echt veel en veel groter dan 10%
Daarnaast vraag ik ook eerst naar haar buik zoals je kunt lezen. Over l-glutamine is inmiddels ontzettend veel bewezen in onderzoeken.
Kattenbak schreef:Citaat:Waar haal jij die 10% vandaan?
En welke grenswaarden zijn er dan gehanteerd?
Daar zit nogal eens een verschil in. Het vit D tekort \ laagnormaal (dus ik heb het niet over enkel tekort) is echt veel en veel groter dan 10%
Daarnaast vraag ik ook eerst naar haar buik zoals je kunt lezen. Over l-glutamine is inmiddels ontzettend veel bewezen in onderzoeken.
Ja l-glutamine toevoegen als supplement is inderdaad aan te raden bij ernstig zieke mensen of ernstige darmaandoeningen. Je lichaam heeft dit anders gewoon genoeg in het lichaam.
10 microgram voor volwassenen die niet zwanger, getint e.d. Zijn.
Citaat:Mensen zonder ernstige gezondheidsproblemen hebben geen extra L-glutamine nodig. En 90 procent vitamine D tekort? Het is volgens mij nog geen 10 %.
8nnemiek schreef:Suikermeisje, vit B zit zeker wel in plantaardige voeding. De enige B vit die vooral in vlees zit is B12, maar ook die zit in oa paddestoelen, zeewier en maak je ook nog eens zelf aan.
germie schreef:Ik zie een multivitamine als een 'baat het niet, het schaadt ook niet'. Je moet natuurlijk niet overdrijven. Maar als je weet dat je niet gezond eet kan het weinig kwaad volgens mij. Beter is natuurlijk het voedingspatroon aan te passen, maar soms is dat gewoon niet mogelijk.
yarrah schreef:Jammer, maar in paddestoelen en zeewier zit wel b12 , maar te weinig om er wat aan te hebben. En je maakt het nooit zelf aan. Was het maar zo. Je moet het voldoende hebben in je voeding anders moet je injecties of goede smelttabetten met methylcobolamine prikken of slikken. En doe dat alleen na een bloedtest.