Maar ik slik alweer een halfjaar medicatie, en nadat ik mijn pilletjes voor de nacht had ingenomen kwam het opzetten, dus ik denk, vermoed, weet eigenlijk wel heel zeker, dat het daardoor komt. Ik had het nog nooit eerder gevoeld, maar het is zo raar brandend in mijn maag en slokdarm, dat ik dacht.. Dat is vast maagzuur
.. 10 punten voor slimheid. Ik had ook op google rondgekeken, maar die vertelde me mij dat ik of een tumor in mijn buik of slokdarmkanker had
... Maar ik ga toch met optie 1; maagzuur. En ik kan er niet van slapen. Wat een rotgevoel zeg. Echt mensen die hier vaker last van hebben; arme arme jullie, want wat een klotegevoel
Maar goed, ik heb dus helemaal niets aan medicatie in huis om het mee te 'blussen'.
Alleen melk. Ik las op internet (dankuwel google) dat melk het bluste en ik herinner me dat mijn moeder melk dronk tegen haar maagzuur.. Dus ik mijn badjas en pantoffels aan want brr, het is koud buiten mijn bedje en hup die krakende houten trap naar beneden, hopende dat ik mijn vader niet wakker zou maken.
Een glas melk. De eerste twee slokken voelde wel goed. Alsof het echt werd geblust, dus glas mee naar boven.. En helemaal opgedronken.
So far so good
... Maar 5 minuten later kwam het dubbel zo erg terug
.. Weet iemand die om 3 uur 's nachts wakker is nog huis- tuin- en keukentips voor maagzuur?
): Nee helaas niet. Niemand van ons heeft ooit maagzuur, dus hebben niets in huis liggen.. Een paracetamolletje heb ik gehad, hoort bij mijn voor bed gaan pilletjes, maar die pilletjes waren de oorzaak. Denk dat na een halfjaar mijn maag er een beetje genoeg van heeft ofzo
. Maar leuk dat je ook hier reageert 
), maar we hebben het dus niet in huis en gewone melk hielp ook niet, maakte het erger. Dus denk niet dat het helpt. Maar och, je papa, ondanks dat het niet zo werkt, gewoon door blijven proberen 
Rennies zijn absoluut uit den boze volgens hem, maar de melk blijft hij hopeloos proberen