Maar ik slik alweer een halfjaar medicatie, en nadat ik mijn pilletjes voor de nacht had ingenomen kwam het opzetten, dus ik denk, vermoed, weet eigenlijk wel heel zeker, dat het daardoor komt. Ik had het nog nooit eerder gevoeld, maar het is zo raar brandend in mijn maag en slokdarm, dat ik dacht.. Dat is vast maagzuur

Echt mensen die hier vaker last van hebben; arme arme jullie, want wat een klotegevoel

Maar goed, ik heb dus helemaal niets aan medicatie in huis om het mee te 'blussen'.
Alleen melk. Ik las op internet (dankuwel google) dat melk het bluste en ik herinner me dat mijn moeder melk dronk tegen haar maagzuur.. Dus ik mijn badjas en pantoffels aan want brr, het is koud buiten mijn bedje en hup die krakende houten trap naar beneden, hopende dat ik mijn vader niet wakker zou maken.
Een glas melk. De eerste twee slokken voelde wel goed. Alsof het echt werd geblust, dus glas mee naar boven.. En helemaal opgedronken.
So far so good

Weet iemand die om 3 uur 's nachts wakker is nog huis- tuin- en keukentips voor maagzuur?