Nachtelijke maagzuur houd me wakker... Tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Nachtelijke maagzuur houd me wakker... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 03:55

Aaaaah ik wil zo graag slaaaapen... Maar het lukt niet, want ik heb last van maagzuur. Tenminste, ik denk dat het maagzuur is want ik heb er nog nooohooit eerder in mijn leven last van gehad...

Maar ik slik alweer een halfjaar medicatie, en nadat ik mijn pilletjes voor de nacht had ingenomen kwam het opzetten, dus ik denk, vermoed, weet eigenlijk wel heel zeker, dat het daardoor komt. Ik had het nog nooit eerder gevoeld, maar het is zo raar brandend in mijn maag en slokdarm, dat ik dacht.. Dat is vast maagzuur :)*.. 10 punten voor slimheid. Ik had ook op google rondgekeken, maar die vertelde me mij dat ik of een tumor in mijn buik of slokdarmkanker had B-) ... Maar ik ga toch met optie 1; maagzuur. En ik kan er niet van slapen. Wat een rotgevoel zeg.

Echt mensen die hier vaker last van hebben; arme arme jullie, want wat een klotegevoel |( :P

Maar goed, ik heb dus helemaal niets aan medicatie in huis om het mee te 'blussen'.

Alleen melk. Ik las op internet (dankuwel google) dat melk het bluste en ik herinner me dat mijn moeder melk dronk tegen haar maagzuur.. Dus ik mijn badjas en pantoffels aan want brr, het is koud buiten mijn bedje en hup die krakende houten trap naar beneden, hopende dat ik mijn vader niet wakker zou maken.

Een glas melk. De eerste twee slokken voelde wel goed. Alsof het echt werd geblust, dus glas mee naar boven.. En helemaal opgedronken.

So far so good *\o/* ... Maar 5 minuten later kwam het dubbel zo erg terug -O- ..

Weet iemand die om 3 uur 's nachts wakker is nog huis- tuin- en keukentips voor maagzuur?

Maureen95

Re: Nachtelijke maagzuur houd me wakker... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:00

Heb je daar niet toevallig Rennie in huis liggen? Misschien helpt een paracetamolletje wel?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:01

Doodgeslagen cola!

Heb je wel maagbeschermers bij je medicatie dan, als je er zo duidelijk na het innemen last van hebt..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 04:04

@Maureen (hé, zo heet mijn nicht :D ): Nee helaas niet. Niemand van ons heeft ooit maagzuur, dus hebben niets in huis liggen.. Een paracetamolletje heb ik gehad, hoort bij mijn voor bed gaan pilletjes, maar die pilletjes waren de oorzaak. Denk dat na een halfjaar mijn maag er een beetje genoeg van heeft ofzo :D.. Maar goed, lig al anderhalfuur wakker. Hoelang duurt maagzuur normaal? Het is echt zo sterk dat het me van mijn slaap houd. Is dat ook normaal?

@Murthul: Oké, we gaan wat cola schudden tot de bubbeltjes weg zijn en het drinken! Ben benieuwd. En ja ik heb een maagzuurbeschermer. Elke ochtend 1.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:05

Ik lees ook je andere topic :D Het is dat je niet om de hoek woont, anders was ik het wel komen brengen haha.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:09

Wat je ook even kunt doen is een extra kussen onder je hoofd leggen, dat kan ook nog wel eens helpen. Zoveel last hebben van maagzuur is niet heel gek, maar als ik jou was zou ik vanwege de koppeling aan de pillen toch even overleggen met je HA binnenkort of het niet verstandiger is om naar 2x pd te gaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:10

Pepermuntje?
Kauwgom?
Gewone zoute chips?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:11

Pepermuntje moet je sowieso niet doen als je maagklachten hebt, word afgeraden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:12

Nee hoor, kreeg ze zelfs in het ziekenhuis ;)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:12

Mijn vader heeft vaak last van brandend maagzuur en als hij zijn medicijnen te laat inneemt of hij eet dingen waar hij niet goed tegen kan dan gaat hij vaak lauwe anijsmelk drinken.
Dit schijnt hem te helpen, maar nooit enorm goed, want op zo'n nacht loopt hij vaak wel een keer of 5 naar beneden voor nog een glas melk.

Denk dat dit zonder medicijnen wel de beste optie is en dan maar hopen dat je in slaap valt voordat het terugkomt..

Succes iig!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 04:15

Maureen95 schreef:
Ik lees ook je andere topic :D Het is dat je niet om de hoek woont, anders was ik het wel komen brengen haha.

Nouja, heb je dat niet voor me over dan? Is maar eventjes rijden -O- .. Geintje natuurlijk :+ . Maar leuk dat je ook hier reageert :D

@Murthul: Ik zal het even overleggen, als ik er last van ga krijgen, dan lijkt me dat wel slim inderdaad.

Net cola gedronken.. Maar heeft nog niet geholpen.

@Shirley: Dat helpt? Want ik heb pepermuntjes en naturel chips in huis :)

Enn, dubbel kussen. Hoewel ik natuurlijk nu rechtop in bed zit omdat ik achter de laptop zit, en dat helpt ook niet.

Ow wacht, volgens mij begint de cola te helpen, het word wat minder :D :D.

@Femek: Ik heb nog nooit anijsmelk gehad (weet niet eens wat het is :o ), maar we hebben het dus niet in huis en gewone melk hielp ook niet, maakte het erger. Dus denk niet dat het helpt. Maar och, je papa, ondanks dat het niet zo werkt, gewoon door blijven proberen :D

Ja, de cola werkt, het word echt een stuk minder.

Gelukkig.

Nu ben ik alleen wel klaarwakker haha.

Wat doen jullie allemaal nog wakker trouwens? Foei, moeten jullie niet allang naar bed toe :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:19

Ik heb net 1 rijles achter de rug dus ik denk niet dat ik dan heel aanbeland bij jou _O-
Ik was aan het gamen :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 04:21

Nouja, in stukjes mag ook :D, als het stukje dat aankomt maar een Rennie bij zich heeft :P

Ik heb er nog een beetje last van, maar een heel stuk minder dus. De geschudde cola hielp. Bedankt Murthul!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:24

@ElineS Ssst niet zeggen, ik slaap gewoon O:)

Haha mijn vader heeft lichtelijk autisme :') Rennies zijn absoluut uit den boze volgens hem, maar de melk blijft hij hopeloos proberen :')

Fijn dat het nu beter wordt :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:25

Ja daag _O-

Fijn dat het al minder is!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:25

Ik zit nog home video's te kijken, dan nog een laatste rondje langs de oudjes en slobber klaarmaken voor morgenochtend...of strakjes, beter gezegd ;)

Fijn dat het wat zakt!

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:29

Zuivel werkt vaak averechts, dat hoor ik iig vaak om mij heen. Ik zelf ben allergisch voor melk dus dat schiet ook niet zo op :Y)

Bij mij helpen droge broodkorstjes nog wel eens.. Geen idee waarom alleen hehe.
Sterkte ermee verder!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 04:36

Laatste ronde langs de oudjes.. Voor sommigen is het al bijna de eerste ronde van de ochtend alweer! Ongeveer.. Bijna :P

@Maureen: Gemeen hoor *snif* Gelukkig is het al weg en hoef ik jouw Rennie ook niet meer, ha! ... :D

@Femek: Ik zal niets zeggen, I promise, ik ken het.. Als paps langs loopt nu (vanwege bijvoorbeeld wc) dan klap ik snel mijn laptop dicht en ga liggen, voor het geval hij binnen kijkt :'). Want dat ik last heb van iets, prima.. Maar ik wil geen preek over dat ik zo laat nog achter del aptop zit. Al was het om hulp :P

@xxxjanna: Ik dacht altijd dat zuivel hielp om het te blussen. Had ik ook gelezen en het hielp altijd bij mijn moeder. Maar verder in mijn 'research' zag ik later dat het bij sommige mensen dan erger word. Jij bent er één van en ik blijkbaar ook :P

Maar het is helemaal weg nu! Jeeh. Dus ga nog even Streetlab filmpjes kijken voor kwartiertje, en dan weer een poging tot slapen doen.

Welterusten iedereen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 04:51

Ik zie ze graag tussendoor nog een keer ;)

Ga nu ook slapen, hoor!

Welterusten, hoop dat je nog even lekker rustig een tukje kunt doen :(:)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 05:05

Ik ben nu aan het werk in de zorg en raad je aan om rennies in huis te halen voor als het nog een keer gebeurt maar je kan ook gewoon pepermunt nemen zoals Shirley zegt dit neutraliseerd het maagzuur.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:46

Je maag kan door bepaalde medicijnen een maagbeschermer nodig hebben. Bel je huisarts en bespreek het. Mijn man gebruikt Omeprazol omdat het bij hem chronisch is. Ik heb het soms. Een pepermuntje of Rennie helpt. Ik vind zelf Gaviscon drank fijn om te gebruiken. De anijsvariant smaakt dan het lekkerst.

Wanneer ik in bed lig en ik voel het opkomen, dan lig ik altijd op mijn rechterzij. Het helpt bij mij om dan op mijn linkerzij te gaan liggen. Je maag ligt daardoor iets anders waardoor het in ieder geval niet omhoog komt en mijn mond inloopt. Zo wil het bij mij wel eens wegzakken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:12

Ik drink amandelmelk ipv gewone en neem een glas ongeveer een kwartiertje voor ik iets inneem waar ik last van kan krijgen.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:27

Heb je natriumbicarbonaat in huis? (Backing soda). Los daarvan een theelepel op in water en dat opdrinken. Dan ben je er vanaf.
Vervelend hoor. Ik heb je andere topic ook gevolgd. Dit kan je er niet bij hebben.