Van mijn eigen familieleden weet ik dat chemotherapie vele effecten en bijwerkingen op het menselijk lichaam kent. Ik denk dat er ook op deze site een hele boel (ex)kankerpatiënten actief zijn, waaraan ik een aantal vragen kan stellen. Ik zou het erg waarderen als mensen onder jullie met mij zowel fysieke als mentale klachten willen delen. Hierbij kunt u denken aan gedragsverandering, gewichtverlies en last van botten, kortom alle soorten klachten zijn welkom.
het is ook een beetje een apart welkomstopic.. maar in ieder geval welkom op bokt.
Kitty_
Geplaatst: 02-01-16 22:33
Ik heb eind 2012 begin 2013 over een periode van 5 maanden 18 chemo's ondergaan + 6 maanden aanvullende "chemo" Iedere week een kuur van 3 chemo's met om de 6 weken een pauze tussendoor. Ik herinner me nog steeds de smaak van karton en soms de vreselijke misselijkheid. Ik heb in deze periode echt de knop om gezet met als doel weer naar mijn pony kunnen. Eigenlijk begon de ergste periode pas na alle chemo's operaties en bestralingen. Helaas, ik kan er geen positieve draai aan geven. Zorg ervoor dat je de dingen doet die je leuk vind en mensen om je heen hebt die je begrijpen ( lotgenoten) en waar je mee kunt lachen. Mijn beste lotgenoot vond ik hier op bokt
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 02-01-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Yenni
Geplaatst: 02-01-16 22:34
elenaMM77 schreef:
het is ook een beetje een apart welkomstopic.. maar in ieder geval welkom op bokt.
welkom. en bokt is inderdaad een medium waar je een hoop info kan krijgen . mijn vader heeft net een 2 manden geleden chemo gehad en werd daar heel naar van. miselijk en duizelig vooral het laatste. maar de bestraling was velen malen erger hoop gewicht verlies en moeite met slikken {slokdarm kanker} een grote kerel word een klein mannetje. veel geluk en sterkte
Ik vind het ook geen logische vraag op een paardenforum... Blijft bijzonder Ontopic: de bijwerkingen van chemo hangt af van de soorten chemo die je krijgt
elenaMM77
Geplaatst: 02-01-16 23:46
Iris82 schreef:
Nou.... ff Googelen en ik zie dat ts op minstens 20 fora dezelfde vraag stelt. Vind het een beetje apart...
dat is een beetje veel.. blijkbaar ieder groot forum waar het woord chemo of kanker is tegengekomen hetzelfde bericht geplaatst.. denk dat TS beter af is op een lotgenoten forum dan willekeurige fora te beschieten..
Aangezien de topicstarter eerst 25 paardgerelateerde posts moet plaatsen voordat ze berichten kan plaatsen op de andere forumdelen plaats ik hier een slotje.