Ik drink te weinig, hoe meer drinken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Ik drink te weinig, hoe meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:30

Hoihoi,

Ik drink ontzettend weinig. Op dagen dat ik vrij ben soms zelfs minder dan een halve liter. Ik merk het steeds meer, dan ga ik naar de wc en plas ik, waarna ik vervolgens opnieuw moet plassen en er niks komt. En nee, blaasontsteking is uitgesloten. Ik heb dit al vaker gehad in mijn jeugd en heb andere symptomen. Nu is mijn vraag, hoe kun je jezelf een soort van dwingen meer te drinken? Want ik heb geen last van het opgenoemde als ik genoeg drink. Ik drink 's avonds ook maar 2 glazen want ik vind het verschrikkelijk als ik 's nachts moet plassen(ik slaap slecht). Bestaat er iets van een app, of een reminder ofzoiets? Wie kan mij helpen?

Blixem

Re: Ik drink te weinig, hoe meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:32

een dopper vind ik zelf handig, misschien in de ochten een kan water vullen van de hoeveelheid water die je nodig hebt en als je die aan het eind van de dag leeg hebt mag je wat lekkers ofzo? :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:33

Het helpt bij mij om een flesje water bij me te hebben. Flesje op water neer te zetten op tafel als ik tv aan het kijken ben, zo ben ik meer gaan drinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:33

Zorgen dat je altijd een flesje water naast je hebt staan als je tv kijkt of op de laptop zit, ik ben zo ongemerkt ook meer gaan drinken. Een andere optie kan zijn dat je 1 of 2 glazen water drinkt iedere keer dat je naar de wc bent geweest.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:34

Je hebt inderdaad 'drink water' reminder apps! Vreselijk handig. Ik heb een periode er ook eentje gebruikt. Uiteindelijk had ik hem niet meer nodig en kom ik makkelijk dagelijks aan 2,5 - 3 liter zonder hulp :)

Editie: typo

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:37

Grotere beker kopen en die bij elke maaltijd leeg drinken. Ik heb er hier een van bijna een halve liter, die gaat dus zeker 2x daags leeg + nog zeker een kleinere mok tussendoor.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:40

Myrthe2003: Ik heb een dopper voor mee naar school! Zeker handig. Is dit een halve liter of een liter? Want ik drink er meestal 2 tijdens school(ligt er net aan hoelang ik school heb, als ik van half 9 tot half 6 heb drink ik much more dan dat ik van half 9 tot 11:15 moet) Maar dat lekkers moeten we maar niet doen aangezien mijn voornemen voor 2016 afvallen is :P.

Valerie93: Dat is een héle goede. Ik heb nu bijv. geen zin om op te staan maar ik doe het toch maar :P.

xJitskee: Ook een goede idd, naar de wc = 2 glazen water drinken.

Cynn: Welke heb jij gebruikt precies?

Tamary: Goed idee, voor elke maaltijd drinken!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:43

Hydro Coach, volgens mij vrij makkelijk te vinden in de app store. :j

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:46

Heb altijd een flesje water bij. Als je dan moet plassen vul je je flesje bij en zo wordt dat een ritme en met jezelf afspreken als ik bv 4 flesjes heb gedronken mag ik iets lekkers werkt bij mij ook

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:47

Ik dronk ook te weinig. Nu kom ik makkelijk aan de 1,5-2 liter. Als je weggaan een flesje meenemem en als je thuis bent een maatbeker neerzetten die tot de liter gaat.

Wat ook kan helpen is dat je bij het ontbijt 2 grote glazen water naar binnen drink. Bij het middag en avond eten ook en dan ben je al bij je 1,5 liter. Want 1 (groot) glas is ong. 250 ml.

Succes!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:48

Cynn schreef:

Hij staat nu op mijn telefoon :D

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:50

Ik heb een thermoskan gekocht. Vul ik met thee, zet ik naast me op mijn bureau....

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:54

OneAndOnlyx schreef:
Cynn schreef:

Hij staat nu op mijn telefoon :D

Hopelijk gaat het je helpen! Succes! :D

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:56

Handig topic!

Ben nu ook de app aan het installeren :)

Maar hoe doen jullie het als jullie druk zijn? Als ik naar knolletje toe ga heb ik meestal een beperkt tijdbestek (trein gaat maar eens in de 2 uur) en daardoor heb ik eigenlijk altijd haast. Met reizen erbij ben ik 4,5 uur onderweg en eigenlijk altijd doe ik dit zonder te drinken. Eenmaal thuis heb ik altijd weer ontzettende dorst en drink dan wel. Maar daarna ook weer nihil.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:59

Cynn schreef:
Hopelijk gaat het je helpen! Succes! :D

Dankjewel!

Kelly: Ik drink bijv morgen voordat ik op les ga(ben bij elkaar een uur onderweg + uur les dus reken maar uit ik ben aardig lang weg) en heb zadeltassen waarin ik een flesje water stop. Na de les drink ik voordat ik wegga wat en als ik thuiskom ook weer. Ik drink meer in 1x dan in tussenstopjes |(

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:03

Ik drink ook ontzettend weinig :=

's Morgens normaal 1 groot kop melk
Op school een flesje ranja.
'S avonds 1 glas water/thee/melk

Nu in de vakantie drink ik 's morgens niet eens een glas melk en dus ook geen ranja := Maar 's avonds drink ik dan wel weer 1 a 2 glazen cola.

Van dat niet plassen heb ik geen last, ik ga ook maar 2 a 3 keer per dag :')

Ik kan je dus niet helpen helaas :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:08

Een flesje zonder dop :+ in je hand houden of evt naast je zetten.
Liefst ergens waar je het niet neer kan zetten, dan drink je steeds een slokje omdat dat rottige flesje leeg moet voordat je het neer kan zetten zonder het gevaar dat hij om kan vallen :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:10

KittyDylan: Geen probleem, jij leert weer van dit topic :p.
Nachtlampje: Ik irriteer me er dan zo aan dat ik hem in 1x leegdrink en er maar vanaf ben :p. Dat is niet goed voor je nieren weet ik.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:11

Als je het vroeger leuk vond om een Tamagotchi te hebben is Plant Nanny wel een leuke app. Je plantje gaat dood wanneer je niet genoeg drinkt :+

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:11

Ah okay, ja ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om te drinken nadat ik klaar ben :')
De optie is vaak als ik de trein in ga naar huis of naar het paard. Maar op de heenweg heb ik vaak al 0,4 achter mn kiezen en hoef ik ook niet meer en op de terug weg moet ik nog maar een half uurtje voordat ik weer die 0,4 drink...

App gedownload en ingevuld. Ik zit op 45% van wat ik al had moeten drinken _O- Nouja morgen weer een dag. Ga niet nog 1,5 liter naar binnen gooien voor ik naar bed ga :')

@Air, dat klinkt geinig haha

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:15

Air schreef:
Als je het vroeger leuk vond om een Tamagotchi te hebben is Plant Nanny wel een leuke app. Je plantje gaat dood wanneer je niet genoeg drinkt :+

Haha ik heb deze nu gedownload.

Soms drink ik genoeg maar meestal kom ik niet verder dan een halve liter per dag. Ook omdat als ik veel drink beter naast de wc kan gaan zitten want dan blijf ik plassen. Zeker als ik op school ben is dat vervelend

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:17

Ach ik heb er zelf geen last van := Alleen af en toe duizelig met opstaan enzo :+

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:37

Air: Ken 't niet(al is het wel van mijn tijd :p) maar ik heb nu deze app en ga eens kijken of dit helpt. Plant nanny word mijn back-up :p.

KellyR: Succes!!

love__mandy: Inderdaad ik vind plassen op school ook irritant haha. Mijn vriendin moet ook 1000 x op een dag en dan sta ik daar ehm ja :p.

KittyDylan: Brr duizeligheid.. heb ik als ik ga douchen 's ochtends voor mijn ontbijt. Dan kan ik niet goed tegen de warmte en word ik helemaal wit en misselijk.