tweede gaatje schieten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

tweede gaatje schieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:02

Ik wil al een hele lange tijd een 2e paar gaatjes schieten in miin oren. Nou ben ik naar een juwelier geweest en die zegt dat ze het niet adviseren omdat het waarschijnlijk niet mooi wordt en dat ze niet in kraakbeen mogen schieten. Ik moet ook zeggen: ik heb kleine oortjes :') .

Nou ben ik niet zo blij met het antwoord zoals je wel verwacht (zeg het maar gelijk dat ik het jammer zou vinden als het echt niet kan). Ik ben al een tijdje op internet lezen gezien ik ook hoor dat de regels van piercen zijn aangepast. Je mag bijvoorbeeld helemaal niet meer schieten(?) en ik las ook dat piercing shops beter zijn dan juwelieren (terwijl mijn moeder perse wilde dat ik naar de juwelier gingg).

Nou zou ik graag jullie meningen en adviezen willen horen over het volgende:
1. is een piercingshop beter dan een juwelier?
2. wat is jullie ervaring met een 2e gaatje?
3. Zouden jullie een second opinion vragen bij een piercing shop en als het enige probleem zou zijn dat het mooi is of niet, zou je de gok wagen en hem dicht laten groeien als het echt niet mooi is? of sowieso niet doen?

Alvast bedankt voor het lezen! Als ik iets over het hoofd zie ofzo, laat het me even weten haha *\o/*

Dreamy

Re: tweede gaatje schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:04

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:04

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:06

Ik heb ooit een 2e gaatje laten schieten.
Door het kraakbeen.....

Geen aanrader....ging bijna van mijn stokje.

Maar stond wel mooi.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:07

Bij mij zit m'n tweede gaatje echt nog niet in het kraakbeen, zit nog veel ruimte naast. Er zit denk ik een halve cm tussen mijn eerste en tweede gaatjes.

Heb ze bij een juwelier laten schieten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:08

Als het kraakbeen betreft niet schieten. Maar hoe klein zijn je oortjes dan? :p ik heb 3 jaatjes en geen in kraakbeen. Dit is mijn oor: Afbeelding

vuurneon

Ik heb 3 gaatjes en alles in mijn oorlel. De laatste deed wel gruwelijk veel zeer en nu ik ouder ben, had ik het liever bij 1 gaatje gehouden :+

Heb wel 3 oorbellen in het rijtje, want als ik maar 1 in doe lijkt het gek omdat je de gaatjes wel ziet zitten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Ik heb ook kleine oortjes.. maar ik heb 3 gaatjes per oor. Allemaal laten schieten bij een juwelier.
Zolang het kraakbeen niet geraakt wordt, is een piercer niet perse beter als een juwelier. Moet het door het kraakbeen, raad ik wel aan naar een echte piercer te gaan.
Mijn ervaring met het 2e/3e gaatje is niet anders dan de eerste. Bij mij zitten ze ook niet precies gelijk. Maar dan moet je er echt dicht op staan wil het opvallen.
Ik zou het gewoon doen, vind je het niet mooi, haal je het er uit en laat je het dichtgroeien. Dan valt het bijna niet meer op ;)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:10

Als jouw oren zo klein zijn dat er geen tweede gaatje geschoten kan worden omdat het kraakbeen dan geraakt wordt, dan moet je naar een piercing shop inderdaad. Het is bij wet verboden om een tweede gaatje te laten schieten, omdat er dan een grote kans is dat door de kracht het kraakbeen verbrijzeld.

Ik heb zelf wel mijn tweede gaatje kunnen laten schieten. Maar heb daarnaast ook al drie piercings laten piercen. Ik zelf vind een piercingshop inderdaad beter dan een juwelier. Wel moet je even checken of het een piercing shop met een certificaat is, zodat je zeker weet dat ze op de veilige en schone manier werken. :)

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:10

wat leuk dat je 2de gaatjes wilt, ik heb dit zelf ook!
naar je vragen:
1. ik ben zelf van mening dat een piercingshop beter is dan een juwelier, omdat deze hier altijd mee bezig is, en hier voor is opgeleid. (een juwelier zal er ook voor zijn opgeleid hoor, maar ik zelf voel me fijner bij mensen die dit de hele dag doen).
2. ik heb mijn 2de gaatjes gekregen toen ik 8jaar was, en toen kon je het nog laten schieten (geen idee of dat nog kan). Hier heb ik nooit last van gehad en nu jaren later voelt het gewoon hetzelfde als de eerste gaatjes:)
3. Ik vind dat als jij het graag wilt, de juwelier dit niet uit je hoofd moet kunnen praten. goed dat de juwelier zijn mening geeft hoor, daar niet van!

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een 2de gaatje al door het kraakbeen zou moeten. bij mij zou er nog zo een 3de en misschien nog wel een 4de bij passen haha.

ik hoop dat je er wat aan hebt haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:11

Ik zou absoluut naar een piercingshop gaan als het door het kraakbeen gaat. Tegenwoordig hebben ze studex bij juwelierswinkels, dus een apparaat die handmatig een gaatje 'schiet', maar bij kraakbeen is die NIET aan te raden. Bij piercen wordt er netjes een gaatje door het kraakbeen gemaakt, met de studex word het kraakbeen opzij geduwd. Daarnaast zijn piercingshop veel deskundiger en hygiënischer. Ik heb zelf in beide 6 gewone gaatjes(beide oren 3) en 3 piercings, en ik vond 'schieten' eigenlijk erger dan piercen, omdat ik een naar gevoel krijg van dat apparaat, krijg een gevoel alsof het een nietmachine is en daar word ik misselijk van. := Piercen vind ik geen probleem, word er niet misselijk van o.i.d., alleen doet het wel even zeer natuurlijk.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:14

Ik ben van mening dat een piercer beter is als een juwelier. Ik heb in elke oorlel 2 gaatjes (laten schieten - spijt van, ze zitten niet helemaal recht, een piercer kan dit over het algemeen beter door zijn of haar opleiding hier voor) en verder een aantal piercings in o.a. mijn oren. Piercers zijn er voor opgeleid om je lichaam te voorzien van gaatjes voor juweeltjes. Juweliers zijn dit niet, die zijn er voor opgeleid om ze te verkopen. Een piercer pierct het gaatje met een enorm scherpe naald. Een juwelier gebruikt geen naald, maar drukt direct het, niet scherpe, oorbelletje er doorheen. Ik denk dat je zelf kan raden wat beter voor je oor is. :) Mocht de oorbel mogelijk door kraakbeen heen moeten raad ik je absoluut aan om naar de piercer te gaan. Door de manier waarop een juwelier de oorbel er doorheen drukt versplintert je kraakbeen, waardoor je meer kans hebt op complicaties en vervormingen.

En verder idd wat Linda hier boven mij zegt. Hygiëne enzo.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:50

Ik heb een oorbel laten schieten door mijn kraakbeen en ik merk het verschil niet; heb geen ervaring met piercen. Wat ik wel raar vind is dat het knopje om de zoveel tijd zowel figuurlijk als letterlijk gaat etteren, ondanks dit geheel steriel is gebeurd.

De keuze ligt bij jou. Schieten voel je bijna niet, dit gaat in een fractie van een seconde en piercen zal denk ik iets meer pijn doen in een kraakbeen :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:53

Yunaa schreef:
Ik heb een oorbel laten schieten door mijn kraakbeen en ik merk het verschil niet; heb geen ervaring met piercen. Wat ik wel raar vind is dat het knopje om de zoveel tijd zowel figuurlijk als letterlijk gaat etteren, ondanks dit geheel steriel is gebeurd.

De keuze ligt bij jou. Schieten voel je bijna niet, dit gaat in een fractie van een seconde en piercen zal denk ik iets meer pijn doen in een kraakbeen :)

In kraakbeen is schieten bij wet verboden. Dit is echt heel gevaarlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:55

Sannens schreef:
Yunaa schreef:

In kraakbeen is schieten bij wet verboden. Dit is echt heel gevaarlijk.

Wat kan er gebeuren?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:57

Ik geloof dat kraakbeen versplinterd als je erin 'schiet'..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:57

Piercen is ook een fractie van een seconde.. Ze duwen die naald er echt niet langzaam doorheen hoor. :')
Oorbellen schieten in kraakbeen is nu idd verboden (maar heel gevaarlijk wil ik het niet noemen ;)) en de sieraden zijn ook niet helemaal voor kraakbeen gemaakt. Vaak zijn ze net te krap/kort/klein, zeker als ze net geschoten zijn, er is geen ruimte over om de zwelling op te vangen. Ook zijn de achterkantjes van oorbellen minder fijn dan de achterkantjes van 'echte' piercing sieraden, vooral met slapen en je haar dat er makkelijker achter blijft hangen.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 01-01-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:58

Kraakbeen versplintert idd als je schiet. Het kraakbeen wordt namelijk opzij geduwd, en met piercen wordt er een stukje kraakbeen weg gehaald. Doordat het versplintert heb je veel meer kans op vervormingen als wanneer je het laat piercen. Als je pech hebt kan je er een zogeheten bloemkool oor aan overhouden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:11

Dan heb ik blijkbaar geluk gehad :)

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het best kan of zo.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:37

Dat wist ik niet :wow:. Godzijdank is het bij mij ook goed gegaan en loop ik niet met een bloemkooloor rond _O- , dat 'etteren' dan terzijde. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:47