Haaruitval na zwangerschap

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haaruitval na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:40

Hallo bokkers,

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand oud. Sinds enkele weken heb ik last van behoorlijk veel haaruitval! Het komt met hopen los. Naar mijn gevoel is mijn haar al voor de helft uitgedund :(

Nu schijnt dit wel een normaal bijverschijnsel te zijn door hormonen etc. maar toch...

Hadden jullie dit ook? Hoelang duurt het, en wordt het ooit weer zoals vroeger?

Joanne1987

Re: Haaruitval na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:42

Is idd heel normaal, ik had het niet dus kan je niet echt tips geven maar wellicht dat vitamines helpen?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:44

Hoort er helaas bij, ik vond vooral het terug groeien van de haren nog veel erger.Leek
wel een grote piekhaarbos. Nu is mijn zoontje 16 maanden en is mijn haar weer zo goed als
hersteld en bij gegroeid.
Niks aan te doen helaas... heeft tijd nodig.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:44

Je lijf heeft ongeveer 9 maand nodig om te ontzwangeren, waar haaruitval helaas ook bij hoort. De ene heeft het erger als de andere en het lijkt altijd erger als dat het werkelijk is. Ik heb 4 kinderen maar heb nog steeds een volle bos haren en dat terwijl ik vreselijke haaruitval heb gehad (de plukken lagen overal).

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:53

Is heel normaal.
Ik heb er nu 6 maanden na mijn bevalling ook nog last van.
Overal plukken haar en het lijkt heel dun.. maar groeit wel terug.
Eventueel extra vitamine bij slikken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:15

Heb er ook last van. Met vier maanden na de bevalling was het het heftigste en nu met zes maanden wordt het alweer veel minder :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:34

Ik had het pas een tijd na de bevalling maar vond het niet erg want mijn haar was zo dik dat ik het niet eens los kom dragen. Nu heb ik gewoon een mooie volle bos maar niet te. Ik hen overigens nooit m'n oude haar terug gekregen. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:50

Die van mij is nu 15 maanden en het is nog steeds niet gestopt :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:52

Hier geen enkel probleem na 9 maanden, dus zal nu ook wel niet meer komen neem ik aan :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:11

pmarena schreef:
Hier geen enkel probleem na 9 maanden, dus zal nu ook wel niet meer komen neem ik aan :)

Kwam bij mij na 1,5 jaar geloof ik... Heel laat in ieder geval.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:12

Ow. Nouja ik heb toch een veels te volle bos haar :P

Even in je profiel gekeken en was niet je leeftijd zo te zien :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:17

Heel herkenbaar, tijdens de zwangerschap krijg je ook meer haar, en dat valt helaas later uit.
Weet niet meer precies wanneer het hier was, maar verloor ook een heleboel (borstel zat ook altijd vol).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:23

Ik had hele kale randen, van de huisarts kreeg ik al b12 injecties en uiteindelijk is het beter geworden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:34

Hier begon het tijdens de zwangerschap al. Ik ben ook de hele zwangerschap erg ziek geweest, dus dat zal er ook aan bijgedragen hebben. Vreselijk, elke dag doucheputje vol haar...
Daarna heb ik 8 maanden borstvoeding gegeven, vergt ook wat van je lijf. Helemaal als de zwangerschap niet fit verlopen is.
Toen moest ik acuut stoppen met de borstvoeding omdat de echte reden van mijn gezondheidsklachten eindelijk werd gevonden (tumor in hoofd). En na 1,5 maand stress daarover werd ik geopereerd. Erg veel complicaties en lange revalidatie.
Na de eerste revalidatieperiode merkte ik dat mijn haar steeds minder uitviel. En nu, een jaar na de operatie, is het behoorlijk hersteld gelukkig (behalve dat ik nog een lelijke plek plukkerig kort haar achter mijn oor heb wat weggeschoren moest voor de operatie)!
Ik vat dat op als teken van mijn lichaam dat het eindelijk weer tot rust is gekomen en genoeg reserves heeft om zichzelf weer beter te managen.
Komt meestal wel weer goed hoor! Ooit, haha.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:35

Ik heb er ook heeeel erg last van gehad. Kreeg er ook van dat donshaar voor terug bij mijn pony, zag er niet uit. :+ Dat ging heel lang door tot mijn kleine maand of 17 was. En toen was ik alweer 5 maanden zwanger van de tweede dus nu is het weer gestopt. Ik vrees er weer voor dat het zometeen weer met bossen gaat uitvallen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:01

Helaas ook hier bekend, ik geloof dat het rond 11/12 maanden vrijwel opgehouden was. Nu is op de meeste plekken mijn haar alweer zo'n 5 cm lang, maar het piekt nu overal tussendoor niet echt ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:50

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga alvast vitamine B12 bijnemen, en verder gewoon afwachten dan maar...