Bokkers met Misofonie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Bokkers met Misofonie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 00:25

Hallo allemaal!

Ik vroeg mij af of er meer mensen zaten met Misofonie of het vermoeden hiervan.
Hoe gaan jullie er mee om?

Citaat:
Mensen met misofonie ervaren gevoelens van irritatie, walging en/of woede bij het horen van geluiden die op zich onschuldig zijn. Deze geluiden zijn meestal door mensen geproduceerde geluiden, zoals smak- en slikgeluiden. Misofonie betekent letterlijk ‘haat van geluid’. Mensen met misofonie hebben zoveel last van de heftige emoties die worden opgeroepen door deze geluiden, dat ze die zoveel mogelijk gaan vermijden. Dit kan tot gevolg hebben dat ze zich steeds meer gaan isoleren en sociaal gaan disfunctioneren.

Bij mij is het niet vastgesteld door een dokter o.i.d. maar heb wel het sterke vermoeden dat ik ook (een vorm van) Misofonie heb.
Vanavond bij het avondeten was het zo erg dat ik het liefst in tranen uitbarstte omdat ik mijn stiefvader naast me hoorde kauwen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips etc!

:wave:

gerlienke

Re: Bokkers met Misofonie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:02

Zo herkenbaar dit, wat jij beschrijft van in tranen uitbarsten heb ik ook. En helaas ook met veel andere geluiden, maar goed. Wat ik vaak doe is oordoppen in en richten op mijn eten, dus jezelf een beetje afsluiten van je omgeving. Wat ook werkt is er niet direct tegen over zitten of er direct naast zitten, want dan valt het meer op. En als ik.het echt niet kan hebben zit ik veel op de wc of ik eet alleen, mss minder gezellig maar beter voor mijn humeur en voor mijn omgeving :Y)want ik ga uit frustratie mensen soms nadoen en dat komt de sfeer ook niet ten goede. Ik merk ook dat als ik goed uitgerust ben en een goede dag op werk heb gehad ik geluiden ook beter kan hebben. Een radio of TV die redelijk hard staat helpt soms ook. Een goed tijdje voor jezelf.voor of na het eten of.drukte kan ook helpen. ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:11

Ja hier ook en dan met name eet en lichamelijke geluiden zoals hijgen en zwaar ademen en snurken.

Bij mij uit het zicht het meest als ik stress heb. Ben ik ontspannen heb ik er minder last van.

Ik kan er echt boos om worden en zwaar geïrriteerd van raken maar ook een soort in paniek. Kan het ook slecht negeren. Hier staat altijd de radio aan met eten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:59

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:06

Mijn vriend heeft het.
Is voor hem moeilijk maar voor mij zeker ook. Durf amper te kauwen of te slikken bij het eten.
Hij heeft het echt in een erge vorm.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:09

Ik heb t ook.. kan idd ook zomaar gaan huilen door smak geluiden of ineens heel boos worden :x