Ervaring galblaasverwijdering?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Ervaring galblaasverwijdering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:40

[MWS] zo heb je kerstvakantie... en zo lig je in het ziekenhuis

Aan de hand van dit topic, ik moet dus binnenkort geopereerd worden. Op dit moment heb ik al flinke tijd maagzuurklachten en dus mijn eerst galkoliekaanval gehad. Echter als ik internet raadpleeg wordt ik ook niet blij van al die mensen met erge klachten na de verwijdering :=

Zijn er op bokt ook mensen die een galblaas verwijdering hebben ondergaan? hoe heb je het ervaren en zijn je klachten meer of minder

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:48

Punz

Re: Ervaring galblaasverwijdering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:55

Vandaag exact een jaar geleden dat ik geopereerd ben! Helaas hebben ze bij mij wat te lang gewacht voordat ze gingen opereren, zodat het niet meer met een kijkoperatie kon en er ook wat complicaties ontstonden waardoor het herstel langer duurde.. Het enige waar ik dus spijt van heb is dat ze niet eerder geopereerd hebben.

Dus, mijn mening: het weghalen van mijn galblaas was voor mij de béste operatie ooit! Ik heb geen enkele last van het feit dat ik geen galblaas meer heb, en nooit meer die verschrikkelijke pijn van de galstenen/ galkolieken !

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:19

Na vreselijke pijnen door galstenen is bij mij paar jaar terug ook de galblaas verwijderd. Paar dagen last gehad na operatie, maar dat is niet meer dan logisch. Nu nergens last meer van. Alleen bij vet eten dat ik wat eerder eeuh... aan de dunne ga zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:28

Oja is een bevrijding hoor , van maagzuur en koliek en constant alles uitspugen was het met een simpele ingreep klaar ermee. Zou het zeker aanraden

Dag van te voren nog mega min over de huishoudbeurs gelopen , heb nergens meer last van

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:31

Ik heb er relatief weinig last van idd wel als ik veel vet eet. Maar verder niet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:34

Gaan ze echt je galblaas verwijderen of alleen de stenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:37

Als ik veel vet eet en ook veel te veel dan heb ik drukkend gevoel , maar dat is ook alles denk io

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 18:38

De hele galblaas wat ik begrepen heb
Moet 12 januari voor gesprek anesthesie etc

Vergruizen doen ze niet meer volgens mij

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:34

Mijne is april vorig jaar verwijderd. Ben zooooooo blij dat die eruit is.

Na mijn eerste zwangerschap kreeg ik klachten. Tijdens de tweede zwangerschap meerdere keren nachtelijke bezoeken gebracht aan het ziekenhuis door weer een koliekaanval. Sinds de geboorte van dochterlief had ik wekelijks wel aanvallen. Altijd rond een uur of 1 's nachts :(

Toen dagelijks aanvallen. Had al een verwijzing voor een operatie, maar vanwege ernstige aanvallen toch met spoed geopereerd. Meer dan 30 stenenzaten erin. Een potje vol :op
En een mededeling dat mijn galblaas op knappen stond. Il mocht blij zijn dat ik ervan verlost was.

Wel door de morfinepomp extra lang moeten blijven. Was wel 4 dagen high :')

Wel dikke twee weken gigantische schouderpijn gehad totdat de hechtingen verwijderd werden. Toen ging het dagelijks steeds beter.

Nooit geen last meer gehad van een aanval.

Wel na de operatie last van continue diarree. Slik daarvoor questran en daar valt goed mee te leven. Dat is iets waar ze mij voor de tijd niets van hadden verteld, maar komt veel vaker voor.

Door de diarree door de hele medische molen gegaan en nu blijkt ook mijn slokdarmklepje niet goed te sluiten waardoor maagzuur omhoog komt......
Lang leve de omeprazol :Y)

Succes met de operatie

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:45

Shirley schreef:
Gaan ze echt je galblaas verwijderen of alleen de stenen?

In het ziekenhuis halen ze altijd de galblaas er uit, in de hoop dat je in je galwegen in de lever geen stenen gaat krijgen.

Voor de meeste mensen is dat zo, maar niet voor iedereen. (Dus aangezien ik een keuze had, heb ik mijn galblaas laten zitten en alleen de stenen er uit laten komen.)