Felle steken onderbuik

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Felle steken onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 23:10

Goedenavond :)

Ik zit een klein beetje in dubio over het volgende;

Woensdagmiddag stond ik onder de douche toen ik plotseling 2 keer een hele felle steek links in mijn onderbuik kreeg, tussen mijn heupbot en lies in. De pijn trok ook echt de lies in. Het was een combi van een steek/kramp. De pijn was zo fel dat ik spontaan in elkaar kromp. Daarna bleef ik een wat gevoelige buik houden met wat krampjes die op menstruatiepijn lijken.

Later op de dag had ik het er met ik met mijn moeder en zusje over en mij zusje herkende het als zijnde ovulatiepijn bij haar zelf. Toen google erop los gelaten (niet doen, I know.. Maar kon het niet laten) en zie het inderdaad veelvuldig langskomen. Als ik felle steek onderbuik in typ op google zijn de meeste hits ook zwangerschap gerelateerd. Echter ik slik zeer trouw de pil en heb ik daarnaast PCOS. Een eisprong lijkt mij dus enorm sterk.

Ik wil er eigenlijk niet teveel achter zoeken en twijfel dan ook om naar de dokter te gaan. Dit heeft er meer mee te maken dat ik eerder dit jaar een cyste achter mijn baarmoeder heb gehad met bij behorende nare klachten en twijfel of ik het even moet aankijken.

Mijn vraag is eigenlijk of mensen dit herkennen?

mutsiii

Re: Felle steken onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:13

ik heb dit ook gehad (meermaals per dag een steek). dokter gegaan en die had toen gezegt blaasontsteking. na antibiotica was dit ook opgelost.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:16

Toch even een belletje aan de dokter wagen. Al is het alleen even om een 'apk' keuring of een doorverwijzing voor een echo. Zeker omdat je bekend bent met PCOS. Wellicht dat er weer ergens een cyste aan het opduiken is.

Is je apendix er trouwens al uit?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 23:25

De steek(en) waren echt maar eenmalig.
Daar zat ik dus ook aan te denken Leffroi. Apendix zit er nog netjes in.
Het voelt van binnen ook best gevoelig, niet pijnlijk maar wel gevoelig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:58

Toen ik eerst je verhaaltje las en daarna je twijfel of je het na moest laten kijken, dacht ik: gewoon nog even aankijken meid. Kan gewoon zomaar iets zijn. Geloof me, niet achter elke steek/pijntje schuilt iets traceerbaars. Maar toen las ik dat je eerder een cyste hebt gehad en daarom lijkt het me goed om in ieder geval even te bellen. Dan is het bij de arts bekend, mocht je ineens worden opgenomen in het ziekenhuis om wat voor duistere reden dan ook (wat hopelijk niet gebeurt natuurlijk) maar dan is die iig op de hoogte. Mocht hij/zij het verontrustend vinden en toch nader onderzoek willen, dan kun je je altijd nog druk maken. maar voel vooral je eigen lijf aan. Meestal kun je aan je eigen gemoedstoestand (en dan bedoel ik niet direct als je de steek voelt, maar een paar uur /dag daarna) voelen of je je zorgen moet maken.