Van de trap gevallen en nu zit mijn nek vast

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Van de trap gevallen en nu zit mijn nek vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:06

Hoihoi!

Ik ben vorige week vrijdag(18 dec) van bovenaan de trap naar beneden gevallen. Zo met mijn hoofd op de deurmat(met als ondergrond keihard beton..). Met als gevolg een enorm bult op mijn hoofd en een nek die alleen met pijn te draaien is. Het word wel langzaamaan minder maar ik heb er nog steeds behoorlijk last van. Is de fysio een goede optie om ernaar te laten kijken? Mijn moeder zei namelijk 'Na kerst bel ik de fysio wel op'. Ik kan bijv. niet zonder pijn mijn paard z'n hoofdstel over zijn oren krijgen(omhoog kijken, armen recht omhoog) en kan niet zonder pijn de hooizakken ophangen(hangen aan een katrolsysteem, klik je aan de onderkant vast en dan omhoog hijsen, touwtje vastmaken aan de zijkant wel met kracht en weer omhoog kijken en armen omhoog..).

Wie o wie kan mij helpen?

Anoniem

Re: Van de trap gevallen en nu zit mijn nek vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:07

Zeker naar de fysio gaan. Het kan zelfs dat je een wiplash hebt opgelopen, dat kan erg pijnlijk zijn. De fysio kan je daarbij helpen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:08

Joolien schreef:
Zeker naar de fysio gaan. Het kan zelfs dat je een wiplash hebt opgelopen, dat kan erg pijnlijk zijn. De fysio kan je daarbij helpen.

Ja zoiets las ik ook al. Kan heel goed mogelijk zijn. Morgen maar even bellen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:08

Huisarts bellen. Je bent niet de eerste die achteraf wel iets meer had dan slechts een pijnlijk gevoel. Je nek! Wees er zuinig op!

Ga aub naar de huisarts

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:09

Naar de huisarts, als die vind dat fysio zou kunnen helpen verwijst die wel door.
Volgende keer meteen na zo'n ongeluk naar de huisarts en niet nu pas.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:14

Ik denk dat een fysio of chiropractor je kan helpen, maar ik zou eerst even langs gaan bij de huisarts :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:23

VivianHesen schreef:
Ik denk dat een fysio of chiropractor je kan helpen, maar ik zou eerst even langs gaan bij de huisarts :)

Eerst foto's maken om zeker te zijn dat de botten heel zijn. Voor die tijd moet je niet willen manipuleren, die spieren zitten immers aan de botten vast en als daar een scheur in zit kan er iets krak zeggen waar dat niet hoort. Goede chiro/fysio zal je trouwens met zo'n achtergrond niet behandelen voordat er zekerheid is over al dan niet een breuk/scheurtje in het gebied.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:27

Hoi, flinke smak gemaakt dus dat kan wel even duren helaas...
Inderdaad slim om naar de huisarts te gaan en misschien dan fysio. (Zou niet laten mobiliseren/manipuleren oid bij chiropractor...)

Maar vooral luisteren naar je lichaam en de tijd nemen om te herstellen. Dus wel wat in beweging blijven maar niet over je grenzen gaan, neem voldoende rust tussen door.
(En zeker niet pijnstillers er in en dan doorgaan, als je pijnstillers neemt neem dan ook wat rust)

Sterkte!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 15:31

Lise81 schreef:
Hoi, flinke smak gemaakt dus dat kan wel even duren helaas...
Inderdaad slim om naar de huisarts te gaan en misschien dan fysio. (Zou niet laten mobiliseren/manipuleren oid bij chiropractor...)

Maar vooral luisteren naar je lichaam en de tijd nemen om te herstellen. Dus wel wat in beweging blijven maar niet over je grenzen gaan, neem voldoende rust tussen door.
(En zeker niet pijnstillers er in en dan doorgaan, als je pijnstillers neemt neem dan ook wat rust)

Sterkte!

Bedankt voor je tip! Huisarts word het dus. Ja ik doe ook geen dingen waarvan ik weet dat ze niet kunnen, gelukkig belemmert dat mijn dagelijks leven niet. Ik ben niet zo van de pijnstilling als het niet echt nodig is(ja ik heb wel pijn maar niet zoveel dat ik er niet mee kan leven, zolang ik mijn nek gewoon recht houd is er niet veel aan de hand) dus dat komt goed :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:33

Ik vind het vrij absurd dat als je van boven naar beneden van de trap valt met je kop op de vloer dat je niemand om je heen hebt die een dokter belt.
Ik heb voor soortgelijke ongelukken een traumaheli zien komen.
Maandag eerst naar de dokter dus!

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:47

Zou het toch na laten kijken. Heb zelf vorig jaar 2 nekwervels gebroken c4 en c6 met in totaal 3 breuken en kan je niet aanraden om er mee door te lopen. Ik kon trouwens mijn hoofd helemaal niet draaien met de breuken.