Een paar weken geleden kreeg ik erge pijn van mijn verstandskies rechtsonder, die aan het doorkomen was. Daardoor kwam tandvlees in de knel en doordat ik er met mijn bovenste verstandskies op beet, raakte de hele handel ontstoken. Tussendoor nog een stuk weg laten branden, wat ook niet hielp, en uiteindelijk de bovenste verstandskies laten trekken zodat ik er in ieder geval niet meer op beet. Met antibiotica is toen de ontsteking en de pijn verminderd en gelukkig kon ik vanwege de pijn al na 10 dagen terecht bij de kaakchirurg om de onderste ook te laten trekken. Dit moest door de kaakchirurg gebeuren, omdat de onderste verstandskies half onder mijn tandvlees/wangslijmvlies achterin mijn mond lag, en de wortels om de gevoelszenuw lagen. De bovenste kon er zo uitgewipt worden door de tandarts zelf, dat was na 2 dagen ook pijnloos en volkomen genezen.
Donderdag was de dag en is de onderste verstandskies getrokken door de kaakchirurg. Ondanks de verdoving heb ik toch nog aardig wat pijn gehad tijdens het trekken. Het ging ook niet zo gemakkelijk als met de bovenste. Ze hebben behoorlijk lopen wrikken, draaien en trekken (de tang schoot er ook nog een paar keer af, en in mijn mondhoek zit een vervelende schaafwond) maar uiteindelijk schoot hij er uit. Tijdens het wrikken zei de chirurg dat hij ''aardig wat pus tegen kwam, en dat het geen wonder was dat ik daar zo'n last van had gehad''. Daarna is het gat gehecht met een oplosbare hechting.
Nou zijn we echter 3 dagen verder en ik ben al over gegaan van paracetamol naar ibuprofen, naar een combinatie van de twee, en gisteren aan de diclofenac, maar behalve dat ik daarvan verschrikkelijk misselijk word (ik neem aanbevolen dosissen) heb ik een groot deel van de dag en nacht pijn. De pijnstillers lijken geen enkel verschil te maken. Vannacht een hele tijd op de kop gelegen in bed van de pijn en misselijkheid. Koelen op de wang heeft ook geen effect, hoewel ik dat braaf blijf doen. Het is een zeurende pijn, die soms ineens een tijdje weg is, en dan gewoon weer rustig uren keihard aanwezig is. Ik ben er al wel achter gekomen dat slapen met mijn hoofd iets hoger fijner is, alsof de druk in je hoofd dan minder wordt, maar daar staat weer last van mijn rug tegenover

Mijn vraag is vooral, wie kent dit? Waarom lijken pijnstillers geen

Alvast bedankt