Hij liet eerst niks merken,zei alleen dat hij last had van zijn nek en dat het erger werd.Dus om 6 uur ging hij effe naar bed,misschien ging het dan wel weer over.
Om kwart voor 8 kwam hij weer uit bed,maar de pijn bleef en de druk ook.
Ik vertrouwde het niet en dacht gelijk aan zijn hart.Ik belde de H.A.P. ze stuurde de dokter langs.
Ook de dokter vertrouwde het niet,hij kreeg eerst een spray en dan 10 min. wachten.Het nam ietsje af,maar na een kwartier nam de pijn weer toe.De arts vertrouwde het niet en belde een ambulance.
De ambulance broeders maakten eerst een hartfilmpje,als dat niet goed was,dan gingen ze met toeters en bellen naar Amersfoort i.p.v. ons eigen ziekenhuis in Harderwijk.Gelukkig werd het toch Harderwijk,infuus erin,pilletjes moeten nemen en ze gingen naar het ziekenhuis.
Ik ben er wat later heen gegaan met de fiets,half uurtje fietsen is te doen.
Er waren Röntgenfoto's gemaakt en bloed afgenomen. De verpleegster zei dat ze dachten aan een Longontsteking.Gelukkig zeiden we,niet het Hart.Maar hij moest wel een nachtje blijven.
Toen kwamen ze hem halen om naar de afd. te brengen.Ik vroeg welke afd. naar de Hartbewaking zei ze. Uh? hartbewaking voor een Longontsteking? Ja me collega zei dat hij daar heen moest.
Vreemd,ik ga met kiespijn toch ook niet naar de Pedicure?
Nu ligt hij dus op de hartbewaking aan de monitor en morgen horen we meer.
Nu denk ik nog steeds dat het toch iets met het hart is.
Dit was onze Kerstavond.