Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Mensen die snel last hebben van bloedarmoede kunnen zich ook beter matigen in het gebruik van knoflook. De genezing van de bloedarmoede wordt geremd door het eten van knoflook.
Citaat:Personen die snel bloedarmoede (anemie) ontwikkelen kunnen beter zeer matig of zelfs beter géén knoflook gebruiken. Knoflook remt de genezing van bloedarmoede! Knoflookextract kan het effect van antistollingsmiddelen en van antidiabetica versterken!
superpony schreef:Uiteraard weet ik dat paarden en mensen verschillend zijn. Ik heb ook een goede mdl arts. Maar toch zat ik te denken of het bij mensen eventueel ook lichte bloedarmoede kan veroorzaken als je regelmatig knoflook eet en vanaf hoeveel zou teveel zijn?
Ik heb zelf altijd bloedarmoede en eet met regelmaat verse knoflook. Niet dagelijks, maar wel met regelmaat. Knoflook zou bloedzuiverend zijn en veel goede werkingen hebben, maar wie weet is er toch een kleine overeenkomst met bloedarmoede.
safina schreef:superpony schreef:Uiteraard weet ik dat paarden en mensen verschillend zijn. Ik heb ook een goede mdl arts. Maar toch zat ik te denken of het bij mensen eventueel ook lichte bloedarmoede kan veroorzaken als je regelmatig knoflook eet en vanaf hoeveel zou teveel zijn?
Ik heb zelf altijd bloedarmoede en eet met regelmaat verse knoflook. Niet dagelijks, maar wel met regelmaat. Knoflook zou bloedzuiverend zijn en veel goede werkingen hebben, maar wie weet is er toch een kleine overeenkomst met bloedarmoede.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2984110/
Zoals je in dit artikel kunt lezen, hebben uien precies hetzelfde effect. Het effect van uien op de rode bloedlichamen van bepaalde dieren is alleen wel veel sterker dan de invloed van knoflook. Met andere woorden: uien zijn nog veel schadelijker.
Nou heb ik nog nooit gehoord van mensen die bloedarmoede kregen omdat ze teveel ui aten. Dus het zal allemaal wel zo'n vaart niet lopen met je knoflook, lijkt mij.
safina schreef:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2984110/
Zoals je in dit artikel kunt lezen, hebben uien precies hetzelfde effect. Het effect van uien op de rode bloedlichamen van bepaalde dieren is alleen wel veel sterker dan de invloed van knoflook. Met andere woorden: uien zijn nog veel schadelijker.
Nou heb ik nog nooit gehoord van mensen die bloedarmoede kregen omdat ze teveel ui aten. Dus het zal allemaal wel zo'n vaart niet lopen met je knoflook, lijkt mij.
superpony schreef:Heb jaren geleden wel een dietist langs gehad in het ziekenhuis, maar ik vond nou niet dat ik daar toen veel aan had eerlijk gezegd.
Als vitamine C de oplossing zou zijn, zijn de ijzer infusen inderdaad niet nodig.
(...)
Ik ga er toch eens rekening mee houden en bij mn volgende afspraak eens over beginnen. Ik heb deze mdl arts pas enkele maanden. WE zijn een paar keer verhuisd, dus paar keer verandert van arts. Voorheen va 1999 een hele fijn mdl arts gehad.