Knie blessures wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Knie blessures wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 11:23

Ik ben even gaan zoeken maar kon geen bestaand algemeen topic vinden, of mijn zoekkunsten zijn behoorlijk slecht.

Ik ben bijna zeker van mezelf dat hier zeker lotgenoten zitten met knie blessures en het leed daarvan.

Ik maak dit topic aan om de tijd wat te verdrijven aangezien ik helemaal niks mag met mijn knie op het moment. En er zullen vast en zeker wel meerdere bokkers met mij zijn die ook niks mogen op het moment.

Praat hier over je blessure, hoe heb je hem opgelopen en wat voor behandeling heb je op het moment en wanneer zou je er vanaf kunnen zijn.

Ik heb mijn blessure op stage opgelopen door een paard wat mij in een dode hoek dreef en omhoog kwam, bij het neerkomen schampte hij vol mijn knie (gelukkig uit een reflex mijn knie naar buiten gedraaid). Hij werd gelijk dik en ben die dag erna toch maar naar de huisarts gegaan. Die vertelde mij dat het 'niks' was en dat het na 2 weken over moest zijn.

Een week later zat ik bij mijn eigen huisarts omdat de pijn veel erger geworden was. Ze vond het al heel wat dat ik 1 dag later al bij de huisarts was en zodoende zag ze toch wel de ernst van de zaak (iets met met alles te lang wachten :') )
Ik kreeg de doorverwijzing naar de fysio om een echo te laten maken. Deze is een week later gemaakt en hieruit bleek dat er gelukkig niks kapot was maar wel een groot deel beschadigd en veel bloed tussen/op/onder mijn pezen en spieren en doordat het op een rot plek zit duurt t wel lang voor het weg is.

We zijn nu bijna 3 weken verder en gister mijn 2de behandeling gehad bij de fysio. Ben er nu op het moment goed ziek van de pijn. Maar dat is normaal volgens mijn fysio...
Ik mag nu rustig aan waggelen (lees zo min mogelijk) en rek/strek oefening doen op mijn rug om zo mijn spieren weer sterker te maken. Deze zijn in de 3 weken zoveel minder geworden, en eigenlijk te veel weggevallen en dat laat toch de ernst zien van de klap die mijn knie gehad heeft.

medio februari/maart zou ik alles weer kunnen maar voorlopig val ik de fysio veel lastig en zit ik met pootje omhoog :\

Zijn er bokkers die op het moment niks kunnen/mogen met een knie blessure of hebben er 1 gehad. Meld je hier!

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:31

Ik heb in november 2013 mijn knie (eminentia) botje gebroken en mijn voorste kruisband ingescheurd.,6 weken gips en niks doen. Achteraf blijkt dat de stand waarin ik gegipst ben behoorlijk verkeerd is geweest waardoor ik mijn knie niet meer kon streken, alle botten zijn 1cm omhoog verplaatst en de botten klapten dus op elkaar tijdens het strekken, na 1,5 jaar fysio toch maar geopereerd, toen ruim 7 maanden fysio en die konden verder niks meer voor me doen. Second opinie aangevraagd bij een andere en moest leren leven met de rest schade van verkeerde behandeling. Nu afgelopen augustus een stomme val gemaakt en daarbij mijn voorste kruisband volledig doormidden gescheurd. 22 oktober hebben ze dus een reconstructie van de voorste kruisband gemaakt doormidden van een operatie. Ze halen dan 2 pezen van je hamstring af en zetten ze met schroefjes vast in je botten. Ik zit nu tot medio juni 2016 bij de fysio. De arts waar ik nu onder behandeling heb duidelijk gezegd dat mijn knie zo complex is en dat dit niet de laatste operatie is geweest. Ik loop nu ook al ruim 8 weken na de operatie met krukken. En dat allemaal in 1 knie :D en mijn paardje wordt tijdens alle mankementen verzorgd Door mijn moeder en zoooo lastig om toe te kijken en niks te doen |(

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Knie blessures wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 15:05

Pff is ook niet niks... Wel fijn de je moeder helpt maar alleen aan de kant zitten is ook niks. Heb hier 3 stalgenootjes die m rijden. Ben ik heel blij mee, helaas hebben ze niet alle tijd van de wereld ivm school maar voor nu ben ik súper blij dat ze m doen.

Hoe zit het met vocht in je knie? Heb je daar veel last van of niet?

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:44

Ja sowieso fijn dat mijn moeder haar doet, heb 1 iemand die haar traint en derest longeert en poetst mijn moeder. Na de breuk en de 1e operatie ook veel vocht , na de scheur in de kruisband is mijn hele knie volgelopen met bloed dus was die knie super dik (kon ook pas na een week een MRI gemaakt worden) nu na 8 weken is mijn knie nog wat dik maar dat zal volgens de arts nooit meer helemaal weggaan omdat er al te veel gedaan en gebeurt is helaas. Lastig he als je zelf niks kan en alleen maar toe kan kijken. Wel fijn dat je stalgenootjes heb die je paardje kunnen rijden!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:12

Als 13 jarige klap gehad van een paard terwijl ik op een andere zat. Mijn knie is toen verbrijzeld en met pinnen en draad in elkaar gezet. Er zit nog steeds wat pinnen in, de helft is er uit gehaald.

Nu 13 jaar later nog steeds veel problemen mee en zware artrose in de knie met veel vocht. Het laatste jaar wat minder last van, omdat ik door ziekte bijna niets kan en de knie dus gedwongen rust heeft. Fietsen is vooral erg lastig, gelukkig gaat paardrijden wel goed. Alleen springen niet zo, maar rij toch liever dressuur haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:15

Bijna3 jaar geleden scooterongeluk gehad... Waarbij, blijkt nu, mn voorste kruisband is afgescheurd en een scheurtje in mn meniscus is gekomen... 7 januari word ik geopereerd...

En 1,5 jaar geleden scheurde ik een knieband (zelfde knie), toen ik mn hond beloonde op puppycursus... Ik zat op mn hurken om te belonen, stond op en *krak*...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:49

Ik ben een jaar terug gevallen tijdens het hardlopen, begin dit jaar fysio gehad. Bij de fysio is er met een echo gekeken of mijn banden nog heel waren omdat de pijnklachten niet minder werden. Volgens de fysio waren er geen herstel belemmerende factoren en zou het volledig moeten herstellen. Na een aantal behandelingen gaf de fysio aan niks meer te kunnen doen, en dat ik gewoon sporten moet zoeken waar ik geen last van heb. Dus nu loop ik niet meer hard en ben ik gaan paaldansen om meer spierkracht van mijn armen te vragen ipv alleen de benen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:53

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:36

Ondertussen loop ik al 4,5 jaar met een ingescheurde kruisband rond... de eerste tijd (1,5 jaar ongeveer) wisten we niet wat het was. Ik ben samen met een paard gevallen. In november 2012 kreeg ik een kijkoperatie na een MRI. Toen bleek dus niet alleen mijn meniscus maar ook de kruisband te zijn ingescheurd.
'Over 8 weken kan je alles weer' veranderde in een half jaar revalideren en keihard trainen bij de fysio. Maar het is verbeterd. Voor die operatie had ik constant enorme pijn en langer dan 15 minuten staan of lopen kon ik niet.

Nu kan hebben mijn spieren de functie overgenomen en kan ik in theorie alles weer. In de praktijk kan ik niet hardlopen, voetballen en dat soort dingen. Paardrijden wisselt van 2 weken niet tot 2x in de week... ik moet altijd mijn spieren sterk houden en loop nog regelmatig bij de fysio. Maar ik kan bijna alles wat ik wil :)

Een kruisbandreconstructie wil ik nog niet. Ook in overleg met fysio en orthopeed. Nog een operatie, 9 maanden revalidatie, hierdoor bijbaan en misschien verzorgpaard kwijtraken. Nee, ik hou het zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:59

daar het andere topic nog niet zo lang geleden nog actief was en een langlopend topic is, plaats ik hier een slotje :)