Pijn in voet en scheenbeen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Pijn in voet en scheenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 00:26

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Sinds woensdag heb ik erg last van mijn linkervoet en onderbeen.

Ik heb onder andere pijn onder mijn voet (dit is niet constant aanwezig). Dit is op de plek waar de pijl staat (zie afbeelding). Soms kan ik mijn voet niet plat op de grond zetten omdat ik dan dus erg pijn krijg op deze plek. De pijn straalt dan ook door naar boven tot halverwege mijn onderbeen (aan de binnenkant van mijn been).

Afbeelding

De plek van het rondje is nu gezwollen, deze plek is echter niet warm. De binnenkant van mijn scheenbeen is ook erg gevoelig. Dit voelt erg beurs aan als een soort enorme blauwe plek. Als ik bijvoorbeeld een sok aan doe dan voel ik dat al heel erg. Maar als ik de sok dan even aan heb dan voel ik het uiteindelijk niet meer.

Ik probeer mijn voet nu niet te veel te belasten. Ook heb ik al een aantal weken last van mijn rechterknie, waardoor het dit wel moeilijker maakt. Door de pijn in mijn voet ga ik anders lopen omdat ik mijn voet dan niet recht neer kan zetten zonder pijn en uiteindelijk voel ik dat dan weer in mijn knie.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen/wat dit veroorzaakt?

gerlienke

Re: Pijn in voet en scheenbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:34

Naar een goede podotherapeut gaan. De Spieren in je voeten zijn niet sterk genoeg om in de juiste stand te blijven en daardoor gaat alles compenseren. Zelf heb ik ook steunzolen en gebruik ze altijd als ik schoenen aan heb, anders krijg ik ook last van m'n knieën en de binnenkant van m'n voeten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:40

Het klinkt als een irritatie/ontsteking die aan het ontaarden is in een beginnend hielspoor in mijn ogen.

overpronatie is een veel voorkomende oorzaak.. met name als je dan ook nog eens zou hardlopen bijvoorbeeld dan heb je er sneller en vaker last van.. maar als je hevig overproneert, kun je ook klachten krijgen door gewoon normaal te bewegen..

ook door een verkeerde voetstand, in combinatie met het veel veelvuldig dragen van hoge hakken (waardoor er dus veel spanning op het blad onder je voet komt te staan), of juist platte te dunne zolen (rubber laarzen, goedkopere rijlaarzen) kunnen tot klachten leiden.

overgewicht is ook een bekende oorzaak (gewicht, maar ook bijvoorbeeld bij zwangerschap).

En tenslotte stijfheid in je kuitspieren (bijvoorbeeld door overmatig sporten en spierpijn negeren) en achilleshiel, kan leiden tot hielspoor.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:45

hmm, pijn onder je voet kan hielspoor zijn:

https://hielspoorinfo.nl/

Pijn in je scheenbeen kan Shinsplints zijn:

http://runinfo.nl/shinsplints.htm

Ook ik raad je aan om naar een podotherapeut / podoloog te gaan.

Ik heb bijvoorbeeld hele holle voeten en daardoor altijd last van mijn voeten. Met steunzolen van de podoloog geen last meer.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:33

Misschien dat je hem overbelast hebt?

Een vriendin van mij had precies dezelfde klachten (weet alleen niet of gezwollenheid er ook bijzat). Begon in haar voet en trok later naar haar kuiten. Ze is hiermee eerst naar de huisarts gegaan en daarna naar de fysio. Ze bleek een ontstoken peesplaat te hebben door overbelasting. Heel dicht tegen hielspoor aan :)

Ik zou in ieder geval het wat minder belasten en als het aanhoudt naar de huisarts o.i.d. gaan. Ik hoop dat het je kan helpen :D

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 06:53

Bedankt voor de reacties!
Ik heb al steunzolen omdat mijn voet inderdaad wat is doorgezakt. Ik ga maandag even bellen voor een afspraak om te kijken of die nog wel goed zijn. Hoop dat ik daar wel snel terecht kan zo einde van het jaar.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:18

Kan van alles zijn. Afgaande op je plaatje doet het mij denken aan peesoverbelasting van de m. tibialis posterior.

Hoop dat je snel terecht kunt bij de podo en dat die er iets kan doen.