Geen eetlust meer, maar nergens last van

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

Geen eetlust meer, maar nergens last van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:54

Hallo,

Ik heb de afgelopen weken totaal geen eetlust meer. Elke ochtend eet ik gewoon mijn ontbijt en daar kan ik de rest van de dag op leven zonder honger te hebben. Als ik alleen al aan eten denk word ik misselijk en als ik eet ben ik erg snel vol. Ondertussen ben ik al bijna 2 kilo afgevallen in ongeveer 2 weken.

Verder heb ik nergens last van, ik heb gewoon energie, nergens pijn en heb ook geen psychische klachten of depressie oid.

Heeft iemand hier ervaring mee (gehad) of enig idee hoe het kan?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:02

Ik heb dat ooit ook gehad, denk dat ik een jaar of 17-18 was. Normaal ben ik altijd een goede eter, maar
's ochtend kreeg ik met moeite een halve boterham naar binnen en de rest van de dag helemaal geen trek. Na 2 moeilijke happen avondeten zat ik echt bomvol en inderdaad misselijk als ik al dacht aan eten.
En dat terwijl ik fulltime op een stal werkte, ben toen ook echt flink afgevallen, woog nog 48 kilo op een gegeven moment (58 woog ik toen gemiddeld, die goeie oude tijd :+ )
Uiteindelijk is mijn eetlust vanzelf terug gekomen. Bij mij was het wel echt gerelateerd aan een niet zo fijne thuis situatie en meer van dat soort dingen. Al was ik denk ik niet depressief, maar ik zat duidelijk niet lekker in mijn vel.
Hoe lang het uiteindelijk geduurd heeft durf ik echt niet meer te zeggen, een maand of 2-3?
Verder kan ik je helaas dus ook niet helpen. Ik heb er toen nooit hulp voor gezocht oid

_Annemiek

Re: Geen eetlust meer, maar nergens last van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:06

ik heb dat ook, kan gerust de hele dag teren op 1 boterham, savonds met avond eten gaat er ook weinig in.

hoe het kan dat weet ik niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:26

Ik heb het ook nu een week, maar ik heb momenteel een griepje/virusje? Nergens last van verder, alleen geen honger (ook al bromt mijn maag wel) en waterige ontlasting.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:33

Hou eens een dagboek bij met wat je eet en drinkt.

Speelt er iets thuis of waar dan ook wat je vervelend of lastig vind?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 13:37

@xSCWx oh vervelend, Beterschap! Ik heb alleen nergens last van.. niet ziek of moe oid.

@ineke2 nee heb nergens problemen mee of zorgen over.. Vaak als ik me rot voel ga ik juist eten, dus dat is niet aan de orde

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:38

Ik heb ook weinig eetlust maar bij mij heeft dit te maken met te hoge leverwaarden en een te laag HB, hier hoef je in principe niks van te merken (die hoge leverwaarden) maar het zorgt er wel voor dat je eetlust verdwijnt. Ik zou als ik jou was toch even langs de dokter gaan voor een algemeen bloedonderzoek.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:30

sharon488 schreef:
@xSCWx oh vervelend, Beterschap! Ik heb alleen nergens last van.. niet ziek of moe oid.

@ineke2 nee heb nergens problemen mee of zorgen over.. Vaak als ik me rot voel ga ik juist eten, dus dat is niet aan de orde

Dank je, maar ik ben verder ook niet moe of ziek erbij :) doe gewoon mijn ding elke dag zonder probleem. Is je ontlasting wel normaal?
Anders zou ik toch ook denken aan een onderliggend probleem zoals stress oid.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:40

Ik heb t ook gehad... 3 weken. Inclusief misselijk en ook overgeven. Broek ging langzaamaan losser zitten. Mij hoorde je niet klagen. Had schijnbaar wat onder de leden... kwam er maar niet uit maar nu ik opgeknapt ben moet ik helaas weer eten :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:46

Misschien omdat je gestopt bent met groeien?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:48

Heb van iets soortgelijks nu al ruim een jaar last, geen medische oorzaak. Meestal is een periode die vanzelf overgaat, maar als het langer duurt zou je altijd keertje bloed kunnen laten prikken.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:00

Mijn broertje heeft dit ook gehad. Ineens weinig eetlust en snel een vol gevoel.
Verder nergens last van.
Uiteindelijk blijkt hij een matige glutenintolerantie te hebben. Nu eet hij zoveel mogelijk glutenvrij en dat heeft geholpen.
Wellicht iets om in gedachten te houden of uit te proberen...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:18

Ik heb precies het zelfde. Ben ik 3 weken 4 kilo afgevallen. Echt vreselijk. Maar ik kan ook de hele dag niks eten zonderhonger te hebben. Ik ben ook een tijd lang altijd misselijk geweest. Nu gaat het wel wat beter. Volgens de kinderarts is er niks aan de hand.

Ik hoop voor je dat het snel beter komt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:14

Geen kans op zwangerschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:20

Ik heb er al 2 a 3 maand last van. Totaal geen hongergevoel. Meestal 's ochtends 1 plak brood en dan 's avonds klein bordje warm eten.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 17:56

Mij hoor je ook niet klagen over het afvallen hoor :') . Maar het is gewoon niet fijn om niks te kunnen / willen eten en steeds dat misselijke gevoel.

Kans op zwangerschap zit er niet bij ;)