Laat ik eerst even duidelijk stellen dat morgenvroeg de tandarts wordt gebeld

Een dag of 10 geleden besloot mijn verstandskies rechtsonder een stukje door te komen. Dit had als resultaat dat het tandvlees wat over deze kies heen zat, een stukje naar achteren en omhoog werd geschoven. In de plooi tussen onderkaak en bovenkaak ontstond zo druk, en daarnaast beet ik met mijn verstandskies rechtsboven op het tandvlees in die plooi. Gevolg: pijn, irritatie, moeilijk eten, en een bobbeltje. Dus ik naar de tandarts.
Volgens de tandarts was het tandvlees ontstoken en konden ze een stukje/flapje wegschroeien. Dit is dan ook gebeurd, maar de druk is niet minder geworden. Ik bijt minder met mijn overliggende kies op het tandvlees, maar nu doet de hele rechterkant van mijn mond pijn en in plaats van alleen met dichtbijten, doet nu alle beweging pijn :-( ik spoel braaf na iedere maaltijd met een spiegeltje en een lichtje

Ik slik nu eigenlijk de hele dag door paracetamol, terwijl ik anders nooit iets slik, maar het is gewoon onhoudbaar, ook als ik niet kauw. Voordat ik naar de tandarts ging, moest ik alleen voor en tijdens de nacht even iets slikken, maar nu kom ik de dag niet door zonder om de paar uur een pijnstiller in te nemen

Wat ik mij afvraag, weet iemand of dit normaal is? Is deze pijn een reactie op het wegbranden? En misschien door het plaatsen van de verdoving? En moet ik gewoon wachten tot die pijn wegtrekt na verloop van tijd, en de eventuele zwelling? Of is de hele handel nu nog meer ontstoken? Wie heeft hier ervaring mee?
Nogmaals, ik bel sowieso morgenochtend even de tandarts voor overleg. De bovenliggende verstandskies wordt in januari getrokken en eigenlijk wil ik vragen of ze het niet eerder alvast kunnen doen, volgens mij is dan ook het probleem verholpen

Bedankt alvast!