Nieuwe bril veroorzaakt hoofdpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Nieuwe bril veroorzaakt hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:08

Hey

Ik heb 14 dagen geleden een nieuwe bril gekocht in een goedkope Nederlandse keten. Normaal gezien ga ik bij een opticien maar nu dacht ik 'laat ik het eens proberen!'

Van zodra ik de bril opzette had ik het gevoel zat te zijn. Dit heb ik ook benoemd. Als reactie kreeg ik 'Toch leuk zat zijn en niet moeten drinken!' Dit vond ik al een ongepaste reactie. Een paar dagen later ben ik terug gegaan om te zeggen dat ik nog steeds niet goed door de bril zag. Dit was normaal vertelde de winkelbediende. Ik ben namelijk een kleine bril gewoon en nu was het een groot model. Ik moest daar 14 dagen aan wennen en dan zou het goed komen!

Niet dus! Nu heb ik onverdraaglijke hoofdpijn! Dus terug oude bril op mijn neus en de pijn verdwijnt!

Hebben er nog mensen dit meegemaakt? Ik vrees dat ik mij laten vangen heb door de prijs maar dat ze gewoon geen kwaliteit kunnen geven? Of kan het toch anders? :P

Kirrr

Re: Nieuwe bril veroorzaakt hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:10

Heb je ook een cilinder nodig in je bril?
Daar is het bij mijn moeder mis gegaan... die afwijking konden ze toen niet in de bril verwerken en dat zorgde er ook voor dat ze niet goed zag.

Ik heb al verschillende brillen gehad, allemaal van goedkope winkels... en nooit geen probleem. Maar mijn beide ogen zijn hetzelfde en verder ook geen cilinder..

Vooral jammer dat ze je wandelen sturen zonder een goede oplossing..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:17

Al járen ben ik klant bij een goedkope (groene) keten, eerst met maandlenzen en een bril voor reserve
Nu sinds mijn zwangerschap eigenlijk enkel met bril, kan mijn lenzen niet meer goed in hebben, kan hormonaal zijn.
Heb sindsdien ook een cilinder in mijn glazen.
Heb nog nooit klachten gehad.
Moest wel altijd éven wennen als ik van lenzen naar bril schakelde, ook een beetje "onvast op de benen" gevoel, maar dat was altijd binnen een dag over.
Van bril naar lenzen nooit last met switchen.
Het kan dus ook zeker anders, ook bij een goedkope zaak, sterker nog, het moet gewoon anders!
Niet af laten schepen hoor!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:18

Ze hebben mijn oude bril opgemeten en deze gegevens gebruikt. Er is niet gevraagd geweest om mijn ogen te testen. Ook niet door de bediendes. Ik verwacht dat zij hun job kennen maar veel medewerking heb ik daar nog niet gemerkt....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:19

Dit klinkt als de Hans Anders, daar zien ze mij nooit meer terug. Zelfde probleem en geen oplossing.

Ik snap dat de kwaliteit van een bril daar niet kan tippen aan een bril die 4x zo duur is maar als je er een zere kop van krijgt dan zou ik wel een oplossing eisen.

Zelf ga ik nu altijd naar de Pearl. Die hebben een garantie er zelfs bij dat je bril kosteloos wordt aangepast (ook de glazen) als het niet goed is.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:22

Hopelijk kan je de bril met bonnetje terug doen en dan je geld terug krijgen. Deze bril gaat duidelijk niet werken en zal waarschijnlijk gewoon niet de juiste sterkte of iets dergelijks hebben.
Over de opmerking van de medewerker die zei dat je geen drank nodig hebt en zo ook leuk genoeg bent zou ik zeker de filiaalmanager aanspreken dat dit echt niet kan.
Hopelijk kun je bij een goede opticien wel een leuke nieuwe bril vinden die past bij jou sterkte kwa ogen. En vaak wordt deels of zelfs geheel vergoedt door je zorgverzekering.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:23

Dat is wel heel slecht zeg!
Ze zullen toch zeker jouw ogen moeten testen én meten, voor ze je nieuwe bril maken.
Ik neem tenminste aan, dat je oude bril niet slechts een maand oud is...
Bij mij is er de afgelopen 20 jaar bijna altijd wat veranderd aan de sterkte, of dus de cilinder, als ik na een aantal jaar weer terugkwam voor een meting..
Ik zou eens even kijken in hoeverre je recht hebt op niet goed geld terug als ik jou was!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:23

Ik had opzich goede ervaringen met een goedkope keten, totdat ik eens wilde investeren in een wat duurder, kwalitatief beter montuur en naar een op zichzelf staande winkel ging. Daar zagen ze dat er iets niet klopte in de meting en hebben ze me (na het gebruik van oogdruppels om je accomodatie uit te schakelen) nog eens opgemeten. Toen bleek dat ik al die tijd met een bril met veel te weinig correctie heb gelopen.

Eerder had ik regelmatig hoofdpijn en nu nooit meer ergens last van. Voor mij dus geen ketens meer. :n

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 18:48

Dank je wel allemaal voor deze info! Ik ga mij zeker niet laten doen en ga zo spoedig mogelijk terug naar de winkel!

Ik laat het hier niet bij!

Wel jammer!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:53

Dit heb ik ook gehad, drie jaar terug een bril en ook hoofdpijn. tegen mij zeiden ze dat mijn ogen moesten wennen. Nou ding heb ik totaal nog geen 2 uur opgehad. Ik doe het wel zonder bril.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 12:30

Vandaag terug geweest. Bleek dat er op mijn rechteroog 0.25 verschil zat dan opgemeten (van mijn goede bril die ik dagelijks draag) Zeggen ze dan.... het scheelt maar 0.25 dat is bijna niets!

Euh ik denk in het opmeten van ogen dat 0.25 wel veel scheelt en als je dan een afwijking hebt van 0.25 teveel correctie tja dan kan je natuurlijk niet goed door je bril zien!

Ze gaan het nu oplossen. Ben eens benieuwd!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:34

0,25 is best veel hoor, daar kan je goed last van hebben

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:45

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik kreeg zelfs spontaan migraine als ik em langer dan een paar uur op had. Het probleem bij mij was dat de glazen te sterk waren. Met nieuwe glazen op de oude sterkte was alles weer goed. Ik zou dus terug gaan en het in orde laten maken en je niet af laten schepen :)

Edit: Ik zie dat je dit al gedaan had haha. Had niet alles gelezen :oo
0,25 kan het verschil tussen wel of geen hoofdpijn maken!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:52

MarliesV schreef:
Ik snap dat de kwaliteit van een bril daar niet kan tippen aan een bril die 4x zo duur is maar als je er een zere kop van krijgt dan zou ik wel een oplossing eisen.

Ben ik het niet mee eens. Oke, dat een montuur van €300 degelijker is dan een montuur van €30 ka ik inkomen, maar als jij brillen verkoopt, mag je er toch vanuit gaan dat het goede brillen zijn, in ieder geval wat kijken betreft. Dat de glazen of het montuur uiteindelijk minder lang mee gaan, kan ik inkomen, maar verder lijkt het me dat ook die brillen en glazen aan bepaalde eisen moeten voldoen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:59

Adolein schreef:
Vandaag terug geweest. Bleek dat er op mijn rechteroog 0.25 verschil zat dan opgemeten (van mijn goede bril die ik dagelijks draag) Zeggen ze dan.... het scheelt maar 0.25 dat is bijna niets!

Euh ik denk in het opmeten van ogen dat 0.25 wel veel scheelt en als je dan een afwijking hebt van 0.25 teveel correctie tja dan kan je natuurlijk niet goed door je bril zien!

Ze gaan het nu oplossen. Ben eens benieuwd!

Je moet voor de grap eens bij 3, 4 winkels achter elkaar je ogen laten meten. Bij mij kwamen er verschillen tot een halve punt op beide ogen uit en dan nog verschillen van 0,25 op 1 oog.
Dus de ene meette 0,25/0,50 de volgende 0,50/0,50 de derde 0,25/0,75 Rara...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:02

Ik ga niet meer naar goedkopere. Altijd gedoe. Heb daar nog nooit een goeie bril weg. Sterkte nooit goed cilinder nooit goed

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:08

Kan ook per moment verschillen en hoeft niet persee aan de oogmeting te liggen. Mijn nieuwe bril is +0.25 tov mijn oude bril. De ene dag krijg ik hoofdpijn van m'n oude bril en verlicht de nieuwe en de andere dag is het andersom.

Ik moet ook zeggen dat mijn ervaring met goedkopere ketens minder goed is dan met duurdere zelfstandige zaken. Ik moet trouwens weer op zoek naar een nieuwe zaak. Mijn oude opticien is teveel keten geworden naar m'n zin en daar waar ik laatst m'n bril weg heb bestaat ook niet meer. De zelfstandigen met hart voor de zaak worden steeds schaarser.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:09

bridgetF schreef:
Dit heb ik ook gehad, drie jaar terug een bril en ook hoofdpijn. tegen mij zeiden ze dat mijn ogen moesten wennen. Nou ding heb ik totaal nog geen 2 uur opgehad. Ik doe het wel zonder bril.

Ik heb elke keer als ik wissel van bril (met meestal verandering van 0.25) standaard een week hoofdpijn, is vrij normaal is mij verteld.
Ik ga never nooit meer naar een goedkope keten, ik heb slecht advies gehad en ogen opmeten ging ook altijd fout. Nu ben ik ook veel buiten in het stof en werk ik met dieren dus ik investeer liever in een goede kwaliteit bril met goede glazen.