kwaadaardige cellen gevonden bij mijn moeder.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emilyxx

kwaadaardige cellen gevonden bij mijn moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:14

Lieve bokkers,

Ik zit ergens mee en ik wil graag mijn verhaal kwijt.
Een paar maanden geleden vond mijn moeder een klein bobbeltje op haar gezicht. (oorspeekselklier)
Hij is in de weken daarna toch iets groter geworden en toen heeft ze besloten het te laten checken bij de huisarts.

Het ging eerst om een opgezwollen speekselklier, was alles 'goed' maar zou hij toch weggehaald moeten worden omdat hij toch groeit. Okee nou prima, verder niet echt bij nagedacht. Een week later vertelt mijn moeder mij opeens dat er toch kwaadaardige cellen in zijn gevonden en dat ze het woensdag verder gaan onderzoeken.

Gelijk in shock uiteraard.
Iets waar je stiekem bang voor bent gebeurt opeens.
Ik weet dat het tegenwoordig allemaal goed te behandelen is enzo maar toch.. Er overlijden zoveel mensen aan deze verschrikkelijke ziekte. Ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet.
Mijn moeder is de belangrijkste persoon in de hele wereld voor mij dus het idee dat ze vroeg zou kunnen overlijden is mijn absolute angst. Op het moment zit ik zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel op het moment dus dit is een beetje teveel.

Ik weet niet wat ik hier mee wil zeggen, misschien heeft iemand ervaring over deze specifieke aandoening?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:17

Wat ontzettend naar :(:) Dat is een bericht die de grond onder je voeten vandaan slaat. Maar ik neem aan dat de chirurg wel meer erover gezegd heeft dan dat het alleen kwaadaardig was? Of ze meer onderzoek krijgt enzo?

Heel veel sterkte! Praat erover, dat helpt!

Edit: lees nu dat ze het woensdag verder gaan onderzoeken.

MyWup

Re: kwaadaardige cellen gevonden bij mijn moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:24

Ik wil je sterkte wensen,
Je zult toch het onderzoek moeten afwachten.
En inderdaad, veel praten!!
Ik weet wat het is, mijn schoonmoeder had vorig jaar maagkanker maar is gelukkig weer op de been, mijn schoonzus wordt nu behandeld voor borstkanker en mijn moeder heeft kanker met uitzaaiingen en zal niet lang meer leven.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:26

Natuurlijk is je moeder de allerbelangrijkste op de wereld, dus logisch dat je erg geschrokken bent van dit nieuws. Je zal idd woensdag even moeten afwachten voor meer duidelijkheid…
Heel veel sterkte in elk geval!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:34

Heel veel sterkte met dit bericht en met het wachten tot er meer duidelijkheid is!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:43

Zo, ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van schrikt en bang bent voor wat er gaat komen.
Heel veel sterkte gewenst.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:37

Dit is het ergste bericht wat je kan krijgen. Ik wil je graag heel veel sterkte wensen. De tijd dat je moet wachten is heel vervelend. Mijn moeder kreeg 2 jaar terug te horen dat ze borstkanker had. De wereld stond echt even stil. Ondertussen is er geopereerd en behandeld dmv bestralingen ( er waren alleen uitzaaiingen in de poortwachtersklier in de oksel ) en heeft ze vorige week gehoord dat er niets terug is gekomen tot nu. Volgend jaar weer controle.

Blijf praten over wat je dwars zit en waar je bang voor bent. Je kunt zoveel steun aan elkaar hebben.
Nogmaals heel erg veel sterkte voor jou en natuurlijk je moeder. Ik hoop met heel mijn hart dat het allemaal mee valt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:11

Hoe is het afgelopen woensdag? Hopelijk heb je goed nieuws gekregen.