rugaandoening...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

rugaandoening...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:32

hallo bokkers !

al enige tijd heb ik rugklachten wat uitslaan naar mijn benen en armen .
hier heb ik al 3 jaar last van en zoon 2 jaar geleden al langs de dokter geweest die heeft toen gezegt dat ik stress had en dat ik het moet aan kijken. nu 2 jaar later is het nog niet weg en ben ik woensdag weer terug geweest bij mijn huisarts .
hij vertelde mij dat ik wel eens last zou kunnen hebben van Sacro-iliitis (ontstekingen aan s-i gewricht )
dit zou ook de ziekte van bechterew kunnen zijn .
ik ben hiervoor donderdag in het ziekenhuis geweest voor een bloed onder zoek en een rontgen foto .

zijn hier bokkers die deze ziekte/aandoening hebben ?
zo ja hoe ga je hier mee om ook met het paardrijden ?
zelf heb ik meer last van mn rug met rijden en aangezien ik een eigen paard heb heb ik een verzorgster om mezelf niet te veel last te bezorgen daarom doe ik dan dubbele longe en grond werk met mijn pony.

ik hoop graag op een reactie ,

liefs bontebonte XX
Laatst bijgewerkt door evita13 op 06-12-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Re: rugaandoening...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:35

Je noemt verschillende dingen maar hebt nog geen duidelijkheid. Als je nu gaat googelen op die verschillende ziektebeelden en klachten maak je jezelf misschien wel helemaal gek.

De meningen zijn verdeeld, maar naar mijn mening is paardrijden bijna altijd goed voor je, ook als je rugklachten hebt. Je moet je rug en spieren namelijk soepel houden. Uiteraard is een goede, ontspannen zit dan wel extra belangrijk, maar dat is iets waar je altijd aan moet werken. :)

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:36

ja ik heb morgen een bel afspraak met mijn huisarts over de uitslag van het bloed en de rontgen.
die aandoening/sympthomen zijn genoemd door de huisarts hier ben ik op getest :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:51

Even upje voor jou. Heb je de uitslagen al binnen?

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 19:16

ja ik ben vanmiddag door de huisarts gebeld (belafspraak) . helaas was er niks te zien in mijn bloed of op de rongen . naja liever ook niet dat ze wat vinden maar fijn is het niet als ik al 3 jaar rugpijn heb . zelf heb ik het idee dat er wel degelijk wat aan de hand is , maar ik word voor de 100000e x doorverwezen naar de fysio :(

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:54

Ik zou eens een goede chiropractor proberen. Heb ook al jaren last van mijn rug en nek en dat helpt mij heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:39

Eens een ruiterfysio proberen? Of sportmassage icm een chiropractor? Ik zou eens verder kijken naar therapeuten die je kunnen helpen. Een therapeut die let op je houding (cesar therapie? ) kan ook nog een optie zijn.

Last van je rug is er vervelend, dat foto's en bloedbeeld goed zijn is natuurlijk fijn. Geeft een goede start om eens verder te kijken wat helpt. Grote kans dat je spieren zoveel last geven en een combinatie van therapeuten je daarmee kunnen helpen!