Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Weidebloem schreef:Is er misschien al eens gekeken of je voldoende serotonine aanmaakt? Een belangrijk hormoon wat je slaap en stemming beïnvloed. Je kan Tryptofaan in combinatie met vitamine B (weet niet meer precies welke 3, 6 en 12?) slikken om de aanmaak te stimuleren. Bij bv. Kruitvat verkrijgbaar.
Tamadine schreef:Nu ben ik best een heel gevoelig persoon en pik gauw emoties op, ook van andere. Sta altijd klaar voor andere mensen waarbij ik mezelf snel vergeet. Brengt wel wat strubbelingen mee, maar daar moet ik ook mee aan de slag gaan.
Maaaaar, ik heb heel erg last van hartkloppingen sinds ik gestopt ben en daardoor dat ik te vaak slecht en te kort slaap. Dat doet alles niet ten goede. Vanaf het stoppen met de AD heb ik regelmatig Valsispert voor overdag en nacht geslikt, maar helaas doet vooral de nacht zijn werk niet meer en slaap ik weer vaak slecht, waardoor ik weer vaker terneergeslagen en down ben en prikkelbaar. En als ik er dan een klap bovenop krijg met 'iets' dan is het even gedaan. Nu slik ik de Valdispert voor overdag niet meer, maar neem ik een pilletje Valeriaan van de kruidvat (had ik nog staan). Maar ivm alles heb ik iemand aangeschreven die met Bach bezig is en die heeft druppels voor me gemaakt die ik 1 dezer dagen binnen krijg. Daarnaast voelde zij aan dat ik elke avond 10 druppels sint janskruid kon gaan gebruiken. Nu heb ik wat zitten lezen, maar vind het toch wel link, omdat het toch werkt zoals een anti depresiva. Maar als het werkt voor de nachten, tsja waarom dan niet. Maar omdat ik toch ook las dat het je gevoel wat af kan vlakken, ben ik wel weer huiverig, alhoewel dat ook wel eens fijn kan zijn. Maar ik wil niet weer straks van iets moeten afkicken.
Nu dus de vraag, wat kan er eventueel nog meer homeopathisch gebruikt worden voor een betere en langere nachtrust? Dat zou voor mij al zoveel schelen als ik niet meer moe ben....
Alvast bedankt en bedankt voor het lezen.