Ruiterfysio, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruiterfysio, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:17

Ik ben op zoek naar ervaringen met ruiterfysio.nl
Met name mensen die chronische klachten hebben en al meer " peuten" hebben geprobeerd.
In mijn geval osteo, Chiro, en fysio.
Erge rugpijn linksonder en met name na het rijden...

Anoniem

Re: Ruiterfysio, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:16

niemand..??????????

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:31

Ik lees gelijk even mee, zelf ook last van rugpijn na het rijden

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:16

Jannet is top!
Ze heeft mij al een paar keer super geholpen! Ze checkt je hele lijf omdat vaak pijn een oorzaak heeft op den andere plek.
Bij mij heeft ze oa bekken recht gezet en ribben terug in het lood. Heeft super geholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:39

En had je veel behandelingen nodig??

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:03

Ook ik ben zeer tevreden over Jannet. Vaak na 2/3 behandelingen ben je weer in orde ☺️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

Vraag t met name omdat ik na veel geprobeerd te hebben nogal sceptisch ben geworden en omdat t bij mij njet vergoed wordt en stukje rijden is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:57

Jannet is echt super! Ze is de enige waar ik heen ga als er wat is.

Iemand die ik ken had al 10 jaar rugklachten. Bij meerdere therapeuten geweest. Alles op rug gefocused. Naar Jannet en toen bleek het een scheef kuitbeen te zijn. Sindsdien is ze al zo goed als 3 jaar klachtenvrij!

Ik moet ook een aardig stukje rijden voor haar (zeker vanaf mijn werk in Limburg), maar heb het er met alle liefde voor over.
Afhankelijk van hoe scheef je bent zul je tussen de 1 en 3 behandelingen nodig hebben. En oefeningen meekrijgen voor thuis.
Maar ik zeg doen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:58

Weet je zeker niet vergoed trouwens? Ze staat bij mijn verzekering ook niet geregistreerd, maar krijg wel een deel vergoed. Maar zelfs al zou het niet vergoed worden zou ik naar haar gaan. Vertrouw haar gewoon blind wat dat betreft.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:03

Hier iemand die al jaren door verschillende mensen geholpen werd. Kort resultaat en dus vaak veel behandelingen. Symptoom bestrijding zeg maar. Vaak wel in de goede richting maar net niet helemaal waardoor ik eigenlijk jaren met altijd wel ergens pijn heb gelopen.

Bij Jannet gekomen werd meteen een link tussen de verschillende klachten gelegd en werd de oorzaak van de problemen aangepakt in plaats van de symptomen. Met een aantal behandelingen was ik stukken verder dan jaren ervoor.

Mijn lijf is hypermobiel en er tikt nog wel eens iets uit het lood dus dan 1 of 2 x naar Jannet en dan ben ik weer op de goede rit.

Ik zou het zeker proberen, geen garanties maar ik heb zelf dus meer baat bij haar gehad dan bij wie dan ook. Plus omdat ze zelf ruiter is snapt ze ook beter waar ruiters last van kunnen hebben.

En als het niet vergoed zou worden, die 30 euro voor een aantal keer heb ik graag voor minder pijn over.

leonie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:05

Waar kom je vandaan Ts? En waar zit deze Jannet btw :P?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:06

Kootwijkerbroek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:27

Ik heb het er ook voor over hoor die 30 euro, en nu ik zoveel positief lees al helemaal.
Ben de pijn na/tijdens het rijden zo zat. Geniet gewoon niet meer van onze bossen.

leonie ik kom uit omgeving Arnhem/Apeldoorn dus t valt mee hoor voor mij qua afstand.

Moragh, jij hebt ook al meer dingen geprobeerd lees ik. Ik ook,chiro osteo en gewone fysio en altijd maar die rug en nek waar t mis mee blijft gaan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:28

Djilna schreef:
Weet je zeker niet vergoed trouwens? Ze staat bij mijn verzekering ook niet geregistreerd, maar krijg wel een deel vergoed. Maar zelfs al zou het niet vergoed worden zou ik naar haar gaan. Vertrouw haar gewoon blind wat dat betreft.

Dat ligt aan je verzekeringsmaatschappij, type verzekering en evt. ook aan of je aanvullend verzekerd bent. Heb je de goedkoopste van de goedkoopste polis, dan werken ze alleen met -peuten en -paten onder contract en kun je niet ergens anders naartoe tenzij je zelf betaalt.

Ik heb gelukkig geen chronische aandoening of klachten en zeer beperkt ervaring met behandelaars, maar ik was na 4 (of 5) sessies bij Jannet klachtenvrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:29

Ik heb een aanvullende maar ze wordt niet vergoed. En heb geen goedkope polis. (unive).
Maar zal ze nog wel eens bellen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:33

Heeft te maken met de contracten die een fysio wel of niet afsluit met de verzekering.
Je kunt het proberen bij je verzekering, wie niet waagt...

Wat betreft les kan ik je Anne Muller aanraden. Ik heb haar héél hoog zitten (en ik ben heel kritisch en fysio). Ziet veel, heeft een enorme houdingtic en kan ws iets met je verhaal. :)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:33

Gelukkig is het iig niet helemaal uit jouw buurt. Mijn verhaal had je al gehoord. Ben heel tevreden. Laat je nog weten hoe het was als je gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:34

TM, ik ga les krijgen(proefles gehad)van een akasha instructeur.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:35

Super! Dat is inderdaad de link met Anne, dus dan weet je dat diegene ieg ook op houding let. :)

leonie87Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:36

Ah oke. Ik ga zelf nl naar iemand in geldrop icm iemand in oisterwijk en dat werkt voor mij erg goed.

Welke instructeur ga je toe? Anne Muller? Ben er ook mee bekend (mee opgegroeid eigenlijk in Mook). Heb van haar leren paardrijden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:38

Ik pb je even leonie.
Ze doet oa Akasha maar ook eea voor mensen.
Anne Muller zou ik zelf ook graag eens les van willen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:33

www.equidact.nl
Paulette is haptonoom en kan waarschijnlijk erg veel voor je betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:26

Dat geloof ik Amanda, alleen wil ik nu even niet verschillende dingen door elkaar doen.
En Koekange is heel erg ver voor mij.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:34

Ook ik positieve ervaringen met Jannet.
Ik had al jaren last van mijn rug na het rijden en dacht dat mijn ene been langer was dan mijn andere, reed vaak ook met scheve beugels. Bleek dus niet zo te zijn en na 4 behandelingen (nu 2 jaar geleden) er geen last meer van gehad. Mocht ik weer ergens last van krijgen, ga ik zeker weer naar Jannet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:58

Nee, alles door elkaar doen is niet goed inderdaad. Succes met wat je gaat doen in ieder geval!