Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:Qua eetproblemen (maar ook andere problemen...) zou ik het niet in de reguliere psychologie zoeken en zeker niet bij het GGZ. Ik heb maar eén tip: Human Concern. Daar word je als mens en niet als probleem behandeld èn alle therapeuten zijn ervaringsdeskundigen en weten dus echt waar ze het over hebben in tegenstelling tot de boekjes'deskundigen'. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!
RedPassion schreef:Qua eetproblemen (maar ook andere problemen...) zou ik het niet in de reguliere psychologie zoeken en zeker niet bij het GGZ. Ik heb maar eén tip: Human Concern. Daar word je als mens en niet als probleem behandeld èn alle therapeuten zijn ervaringsdeskundigen en weten dus echt waar ze het over hebben in tegenstelling tot de boekjes'deskundigen'. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!
Citaat:Eetproblemen komen vaak voort uit andere problematiek (dat kan overigens echt van alles zijn, het eetprobleem kan een manier van coping zijn maar ook een uiting van controle"dwang")
Citaat:EMDR vind ik overigens niet passend bij deze problematiek.
Janneke2 schreef:Even off topic:
mij ontgaat de logica.
Citaat 1:Citaat:Eetproblemen komen vaak voort uit andere problematiek (dat kan overigens echt van alles zijn, het eetprobleem kan een manier van coping zijn maar ook een uiting van controle"dwang")
Citaat 2:Citaat:EMDR vind ik overigens niet passend bij deze problematiek.
De verhouding tussen beide citaten is toch op haar minst merkwaardig.
...verder leze men het uitstekende boek van Robin Shapiro: 'emdr solutions 2', de bladzijden 109 tot en met 220.
Bizzybijtje schreef:RedPassion schreef:Qua eetproblemen (maar ook andere problemen...) zou ik het niet in de reguliere psychologie zoeken en zeker niet bij het GGZ. Ik heb maar eén tip: Human Concern. Daar word je als mens en niet als probleem behandeld èn alle therapeuten zijn ervaringsdeskundigen en weten dus echt waar ze het over hebben in tegenstelling tot de boekjes'deskundigen'. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!
Ik vraag me af wat volgens jou het verschil dan is tussen reguliere psychologie en Human Concern?Als ik zo even op de site zie, kan ik het niet echt ontdekken namelijk.