annetm schreef:Ik heb in anderhalf jaar tijd 6 keer mijn schouder uit de kom gehad, en regelmatig een subluxatie. Mijn definitie van subluxatie (zoals die aan mij uitgelegd is door arts en fysio) is toch anders dan die van jou geloof ik. Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het zie.
Subluxatie is een beweging, geen stand waar je schouder in staat. Je schouder is uit de kom, of hij is het niet. Met beweging bedoel ik dat de kop van je bovenarm even uit de kom rolt en weer terug. Dus het op de foto zetten kan na mijn inziens ook niet. Subluxatie voel je ook echt wel zoals hierboven wordt gezegd, de pijn is (vind ik) bijna gelijk aan luxatie, maar duurt alleen maar heel kort. Natuurlijk heb je daarna wel spierpijn.
6x? Aajjjj! Hmmm dan weet ik t ook niet... Hier in Frankrijk is mij verteld dat het een subluxatie van de schouder is, verder weet ik het niet.... Morgen gaat de fysio mn arm examineren en vertellen of een mri nodig is of dat het met rust icv spierversterkende oefeningen optelossen is. Wat vreemd dat dit van mij zo anders is , ik vind t al raar dat mijn schouder dingen doet die niet horen zonder dat het pijn doet, maar nou snap ik er helemaal niks meer van.