Wat te doen tegen erge hoofdpijn? (Door een griepje?)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Wat te doen tegen erge hoofdpijn? (Door een griepje?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 12:15

Ik heb sinds gisteravond echt ontzettende (bonzende) hoofdpijn. Die zich voornamelijk achterin m'n hoofd bevind. De linkerkant iets sterker dan rechts. (Heb het gevoel alsof het nu sws meer naar de linkerkant trekt)

Gisteravond al de hele avond op de bank gelegen, zakte niks af.. Maar gaan slapen.. En zelfs in m'n slaap werd ik wakker van de pijn.
Toen om een uur of 4 maar eens aan de paracetamol gegaan, dit hielp wel iets had ik het idee..
Maar ik heb het nu net zo hevig weer terug.

Ik gok dat het een soort van mini griepje is? Aangezien ik ook al 2 dagen wat verkouden ben, paar dagen beetje zere keel en me vandaag helemaal niet echt lekker voel.

Maar de hele dag op de bank blijven en aan de paracetamol? Of zijn er nog andere tips?

Ik probeer trouwens veel groene thee en water te drinken.

Yenni

Re: Wat te doen tegen erge hoofdpijn? (Door een griepje?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:19

Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:20

Momenteel heerst er van alles weer...

Griepjes vooral hoorde ik van de arts. Ik zou gewoon uitzieken, dus paracetamolletje erbij (zou ik wel per 2 nemen) kopje thee en of soepje en lekker even slapen en rusten.

@yenni ibuprofen raden ze juist bij mij altijd af en zeggen ze juist dat dat weer rotzooi is en zwaarder op je maag...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:29

4 keer per dag 2 paracetamol en evt iets van ibuprofen er standaard bij.
Voldoende blijven drinken. Als het toe blijft nemen, je koorts krijgt of er nieuwe verschijnselen bijkomen de huisartsenpost even bellen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 12:44

Bedankt voor jullie reacties :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:51

Mioux schreef:
@yenni ibuprofen raden ze juist bij mij altijd af en zeggen ze juist dat dat weer rotzooi is en zwaarder op je maag...

oh de arts raad mij juist af om paracitemol te nemen. Zou heel slecht zijn. Ieder medicijn is niet goed voor je lichaam. Dat voorop gesteld, ibuprofen is ook niet goed als je het te vaak in neemt maar dit raadde de arts mij aan.

Beterschap!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:07

Naproxen 500mg. een prima pijnstiller,duurt wel 1 dag voor het werkt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:11

gomir schreef:
4 keer per dag 2 paracetamol en evt iets van ibuprofen er standaard bij.
Voldoende blijven drinken. Als het toe blijft nemen, je koorts krijgt of er nieuwe verschijnselen bijkomen de huisartsenpost even bellen.

Dit inderdaad. Als je gewicht boven de 60kg zit mar je naast die 4x2 paracetamol nog 3x400mg ibuprofen verspreid over de dag.
Goed blijven drinken, je ogen rust geven en frisse lucht (rondje wandelen met zonnebril op bijvoorbeeld)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:11

Ik neem bij zulke zware hoofdpijn twee paracetamols, doe de lichten uit en oordoppen in. Bij mij merk ik dan gelijk dat je het voelt zakken zeg maar. En slapen, veel slapen.

TS het kan ook door stress komen he, dan is de hoofdpijn een uiting dat je tevaak over je grenzen heen bent gegaan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 13:15

Nassie schreef:
Ik neem bij zulke zware hoofdpijn twee paracetamols, doe de lichten uit en oordoppen in. Bij mij merk ik dan gelijk dat je het voelt zakken zeg maar. En slapen, veel slapen.

TS het kan ook door stress komen he, dan is de hoofdpijn een uiting dat je tevaak over je grenzen heen bent gegaan.

Ik gok dat het wel een combi is idd. Ik hoor vandaag via een skypegesprek of ik ben aangenomen voor een nieuwe baan die ik ontzettend goed kan gebruiken.
Hangt heel veel vanaf, dus daar stress ik erg voor idd.
Maar ik heb ook echt een zere keel, verkouden etc. Dus combinatie van beide gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:32

Warme douche wil ook nog wel eens goed helpen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:34

Yenni schreef:
Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!

Hoezo dat dan?
Er zijn meer mensen die ibuprofen niet verdragen dan paracetemol.

@ TS: Beterschap!
Koorst maak je met je spieren, en overbelaste nekspieren kunnen vileine hoofdpijn geven.
Verder ben ik fan van 'uitzieken': smeer warm makende spiergel oid op je nek en slik geen paracetamol om de koorts te laten zakken. (Ff flink koorts maken en het virus echt verslaan werkt vaak beter dan koorts onderdrukken.)

Wordt de koorts meer dan 39,5 wordt het een ander verhaal.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:45

Yenni schreef:

Beiden hebben ze voor en nadelen, maar over het algemeen is paracetamol toch echt de eerste keus aan pijnstilling omdat het minder bijwerkingen en minder interacties met andere geneesmiddelen heeft. Heb er altijd een hekel aan als mensen iets gelijk rotzooi noemen. Paracetamol is over het algemeen een heel nuttig en effectief middel...

Voor TS: Twee paracetamol, een lekkere warme douche en in je bed gaan liggen. Als het nodig is nog een ibuprofen erbij. Dat werkt bij mij vaak het beste. Beterschap!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 21:06

Het gaat inmiddels een stuk beter! Om 12u de laatste paracetamol 500 ingenomen, en net een warme douche genomen. Lig nu lekker op de bank.
Vanavond nog even veel water en groene thee en hopelijk is het dan morgen helemaal weg...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 22:10

Boehoe.. Het komt weer opzetten... -O-

Straks maar weer even een paracetamol erin gooien en proberen te slapen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 02:36

En de job????
Veel sterkte met uitzieken trouwens nog !

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 03:06

Je moet ook niet uit eten gaan :+

Gewoon goede nacht maken en zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Meer kan je niet echt doen,.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 03:15

Als mijn neus verstopt is heb ik in een knip hoofdpijn. Spray je je neus goed?
De druk in je neus zet bij mij namelijk altijd door naar hoofdpijn. En als ik niet spray trekt dit vervolgens ook nog naar de bijholtes.

Verder een paracetamol erin en met ibuprofen zou ik uitkijken, het is ontzettend heftig voor je maag. Aleve helpt bij mij ook altijd goed. Het is grotendeels voor menstruatiepijn maar mijn hoofdpijn trekt er ook altijd mee weg.

Zorg ook dat je voldoende drinkt, misschien wel meer dan normaal. Zoveel mogelijk water, dit reinigt je lichaam zo snel mogelijk van ziektekiemen.

Beterschap :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:04

Petra_O schreef:
Yenni schreef:

Beiden hebben ze voor en nadelen, maar over het algemeen is paracetamol toch echt de eerste keus aan pijnstilling omdat het minder bijwerkingen en minder interacties met andere geneesmiddelen heeft. Heb er altijd een hekel aan als mensen iets gelijk rotzooi noemen.

oh excuus. Maar dit is wat mijn arts mij gezegt heeft. Maar goed .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:10

Heb je iets van eucalyptus olie in huis? Ik ben zelf migraine patiënt, en een warm bad met eucalyptus olie verlicht ontzettend

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:26

Warm bad, en een paar keer per dag stomen....gewoon ouderwets water koken, in een kom en met een handdoek over je hoofd stomen.
Evt. nog 2 zakjes kamillethee erin doen, werkt voor mij heel goed.

En lach niet, tegenwoordig gebruik ik ook een neusdouche, met een zoutwateroplossing.
Ik heb al een aantal keren een voorhoofdholte onsteking gehad, en heb dus ook redelijk snel hoofdpijn bij een kou door sinussen die dichtzitten.

Beterschap ermee!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:28

Yenni schreef:

Kijk toch eens uit om zomaar medicijn advies te geven op een forum!! Wat ook nog eens de grootste onzin is die er is. Vraag mij af waar je dit vandaan hebt
Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is die je indien geen allergie en geen afwijkende leverwaarde hebt gewoon normaal mag slikken in die dosering die op de verpakking staat. Voor een volwassene meestal 2x 500mg tegelijk 1 is vaak te laag gedoseerd.
Ibuprofen is veel minder onschuldig kan niet met sommige recept geneesmiddelen samen. En bij sommige ziekte is het ook niet aan te raden. En het is slechter voor je maag. Al is dat bij kortdurend gebruik in een normale dosering en geen maagklachten in het verleden geen probleem.
Ts heb je niet ook een verstopte neus? Dan neusspray gebruiken dit kan namelijk ook hoofdpijn veroorzaken.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:44

Yenni schreef:

Heel bijzonder advies is dit, Paracetamol wordt altijd als eerste geadviseerd als pijnstiller om te nemen bij dit soort klachten, deze is ook het minst belastend voor de maag en heeft de minste kans op bijwerkingen. Ibuprofen is een NSAID en werkt ook ontstekingsremmend, maar kan dus wel belastend zijn voor je maag.

(Overigens lijkt het me beter om het advies van geneesmiddelen over te laten aan mensen die er voor geleerd hebben, niet voor niks dat het via een apotheek of drogist gaat natuurlijk)

(Zie dat Genja hetzelfde zegt hierboven, had nog niet alles gelezen :o )

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:57

TS volg het advies van Gomir op (die heeft er voor geleerd).
Verder wacht niet te lang met opnieuw een paracétamol nemen.

Paracétamol mag niet voor niets ook tijdens een zwangerschap, ibuprofen mag niet tijdens een zwangerschap omdat het minder onschuldig is.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:06

genja schreef:
Yenni schreef:

Kijk toch eens uit om zomaar medicijn advies te geven op een forum!! Wat ook nog eens de grootste onzin is die er is. Vraag mij af waar je dit vandaan hebt
Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is die je indien geen allergie en geen afwijkende leverwaarde hebt gewoon normaal mag slikken in die dosering die op de verpakking staat. Voor een volwassene meestal 2x 500mg tegelijk 1 is vaak te laag gedoseerd.
Ibuprofen is veel minder onschuldig kan niet met sommige recept geneesmiddelen samen. En bij sommige ziekte is het ook niet aan te raden. En het is slechter voor je maag. Al is dat bij kortdurend gebruik in een normale dosering en geen maagklachten in het verleden geen probleem.
Ts heb je niet ook een verstopte neus? Dan neusspray gebruiken dit kan namelijk ook hoofdpijn veroorzaken.

Die onzin wat jij benoemd heb ik van mijn arts uit het ziekenhuis dus dit is zeker geen onzin!!
Ts beterschap ermee ik ben weg hier.