Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mioux schreef:@yenni ibuprofen raden ze juist bij mij altijd af en zeggen ze juist dat dat weer rotzooi is en zwaarder op je maag...
gomir schreef:4 keer per dag 2 paracetamol en evt iets van ibuprofen er standaard bij.
Voldoende blijven drinken. Als het toe blijft nemen, je koorts krijgt of er nieuwe verschijnselen bijkomen de huisartsenpost even bellen.
Nassie schreef:Ik neem bij zulke zware hoofdpijn twee paracetamols, doe de lichten uit en oordoppen in. Bij mij merk ik dan gelijk dat je het voelt zakken zeg maar. En slapen, veel slapen.
TS het kan ook door stress komen he, dan is de hoofdpijn een uiting dat je tevaak over je grenzen heen bent gegaan.
Yenni schreef:Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!
Yenni schreef:Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!
Petra_O schreef:Yenni schreef:Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!
Beiden hebben ze voor en nadelen, maar over het algemeen is paracetamol toch echt de eerste keus aan pijnstilling omdat het minder bijwerkingen en minder interacties met andere geneesmiddelen heeft. Heb er altijd een hekel aan als mensen iets gelijk rotzooi noemen.
genja schreef:Yenni schreef:Van de paracitemol afblijven! Beter slik je ibrofen (schijf je het zo) want paracitemol is rotzooi. Beterschap!
Kijk toch eens uit om zomaar medicijn advies te geven op een forum!! Wat ook nog eens de grootste onzin is die er is. Vraag mij af waar je dit vandaan hebt
Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is die je indien geen allergie en geen afwijkende leverwaarde hebt gewoon normaal mag slikken in die dosering die op de verpakking staat. Voor een volwassene meestal 2x 500mg tegelijk 1 is vaak te laag gedoseerd.
Ibuprofen is veel minder onschuldig kan niet met sommige recept geneesmiddelen samen. En bij sommige ziekte is het ook niet aan te raden. En het is slechter voor je maag. Al is dat bij kortdurend gebruik in een normale dosering en geen maagklachten in het verleden geen probleem.
Ts heb je niet ook een verstopte neus? Dan neusspray gebruiken dit kan namelijk ook hoofdpijn veroorzaken.