Conditie opbouwen, een stok achter de deur

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Conditie opbouwen, een stok achter de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:10

Willen jullie ervoor waken dat ik komende maandag ga zwemmen? Want ik merk dat ik gewoon weinig discipline heb, maar ik moet mijn conditie opbouwen, want dat gaat echt de verkeerde kant op.

Ik wil 2 keer in de week gaan zwemmen, op maandag ga ik Aquafit doen, fitness in het water en op woensdag baantjes trekken.

Ik heb er eigenlijk wel zin in. Wie heeft nog meer motivatie nodig om te gaan sporten of bewegen? Meld je hier! Het is niet gericht op afvallen, maar puur om conditie te kweken en daardoor gezonder te worden.

En als je in de buurt woont en mee wilt, is dat natuurlijk altijd mogelijk. Ik ga zwemmen in Wierden!

95Ellen

Re: Conditie opbouwen, een stok achter de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:16

Haha ik heb hetzelfde probleem... Ik roep al ruim een jaar dat ik weer ga zwemmen maar ik kan me er maar niet toe zetten :p Heb een jaar lang 3x per week een uur gezwommen, 2 uur frisbeetraining en boogschieten (al telt dat niet echt) gedaan, toen was ik vet goed bezig.
Nou heb ik frisbee weer opgepakt dus da's iig iets, maar ik moet verder ook weer wat gaan doen want ik merk dat ik de frisbeetrainingen totaal niet bij houd. Dus net aan een groep vriendinnen gevraagd of zij iets met me willen doen, want in m'n eentje komt het er gewoon niet van. Dus a.s. dinsdag een uurtje spinnen, eens kijken of dat wat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:20

Kijk, de eerste stap is al gezet. Ben benieuwd of je het spinnen leuk vind!
Boogschieten lijkt me op zich el goed voor je.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:23

Ben bang voor water, dus ik ga niet mee Jolien, maar kan wel een stok achter de deur gebruiken. Maar heb nog niet iets gevonden wat ik leuk genoeg vind om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:25

Oh wat jammer Renate! Iets leuks vinden is ook lastig. :j
Ik wilde eigenlijk op curling, maar dat is hier niet in de buurt. Al zal dat ook niet echt conditiebevorderend zijn _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:29

Curling lijkt me ook erg leuk om te doen. Sjoelen in het groot. :D of boogschieten maar beiden niet hier inde buurt helaas,

Maar los daarvan, vindt je zwemmen echt leuk om te doen? Ik kan me voorstellen als je een sport graag doet je motivatie vanzelf groter is.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:32

Ik dans 1 keer per week, hip hop. Dat vind ik wel heel leuk. Maar daar krijg je nou ook niet echt een super conditie van. niet elke dans is even uitputtend namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:37

Karuna, zwemmen vind ik erg leuk, zeker aquafit, dan kun je echt ff los gaan. Ik ga wel iemand zoeken om mee te gaan, vooral met baantjes trekken is dat wel leuk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:36

Dat scheelt in ieder geval wel. Alleen met zijn tweeen (leuke woordspeling hihi) is wel gezelliger natuurlijk. Ik kan je niet helpen ermee. Woon ver weg en kan niet in chloor zwemmen op regelmatige basis helaas. En knie werkt nu niet mee.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:49

dit topic heb ik ook nodig! :D
nu de winterstop komt ga ik van 3x per week trainen en 1x wedstrijd naar 1x per week trainen -O-
ik wil wel conditie houden voor als de competitie/buitenseizoen begint..
ik hou echt niet van hardlopen maar heb geen idee wat ik wel kan doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:50

Welke sport doe je normaal dan?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:55

hockey :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:00

Haha dat is goed hoor, ik heb maandag om half 5 met iemand afgesproken om te gaan zwemmen, en inderdaad niets werkt zo goed als dat! Hoe laat ga je?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:52

Joolien schreef:
Karuna, zwemmen vind ik erg leuk, zeker aquafit, dan kun je echt ff los gaan. Ik ga wel iemand zoeken om mee te gaan, vooral met baantjes trekken is dat wel leuk.

Ben ook gek op zwemmen, maar je zit echt even te ver uit mijn buurt |( Dus bij deze de oproep, iemand omgeving Ter Apel, Emmen die zin heeft om mee te gaan zwemmen, ik hou me aanbevolen. Moet ook dringend weer meer conditie opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:10

Bij mij zijn de honden de stok achter de deur. Voorheen woonde ik op 10min lopen van het bos en ging ik daar dagelijks naartoe voor wandelen en los te rennen. Waar ik nu woon is het dichtsbijzijnde zandpad 20km verderop ;( . Dus nu ga ik 2 tot 4x per week met ze hardlopen zodat ze toch hun energie kwijt kunnen zonder dat ik overal met de auto naartoe moet en het heel veel tijd kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:22

Gypsy schreef:
Haha dat is goed hoor, ik heb maandag om half 5 met iemand afgesproken om te gaan zwemmen, en inderdaad niets werkt zo goed als dat! Hoe laat ga je?

Huh wil je met mij mee? Je woont aan de andere kant van het land :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:30

Nee maar als het nodig is kan ik je iets voor die tijd even stalken. }>

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:09

Jolien, je topic komt als geroepen! Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb het heel erg druk gehad met van alles en nog wat, waardoor ik begin dit jaar gestopt ben met paardrijden en verder ook niks meer aan sport heb opgepakt. De laatste tijd merk ik dat ik echt weer behoefte heb aan wat tijd voor mezelf. Daarom heb ik ook besloten om maar eens te gaan zwemmen. Niet perse om mijn conditie te verbeteren dus, maar het wel een mooi bijkomend voordeel. Ik vind zwemmen vooral gewoon leuk en het is simpel om aan te beginnen. Eén probleem... discipline. :o Als ik naar buiten kijk en dit koude, natte weer zie heb ik helemaal geen zin om halfbloot in een bak met water te springen. :)) Terwijl het zoveel voldoening geeft als ik er eenmaal ben! Dus ik meld me hier ook voor een paar schoppen onder mijn kont. :D

En nu meteen dus ook voor jou! Ben je al geweest vandaag?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:22

Ik wil ook starten met zwemmen. Heb een zwembad om de hoek zitten, dus ideaal. Idee is om maandagavond en vrijdagochtend te gaan zwemmen.
Ik wilde 2 weken geleden al starten, maar ben echt snotverkouden geworden en kwakkelend tussen ziek en niet ziek, dus ik wacht wel even tot dat over is. Maar dan ga ik er ook voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:46

Haha leuk zoveel zwemmers. Ik ga vanavond, vriendlief gaat misschien nog mee ook!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:49

Ah lekker!

Ik heb jaren lang met een vriendin in Wierden gezwommen. Helaas de laatste tijd niet meer.

Mocht je volgend jaar nog zwemmen en iemand er bij kunnen gebruiken wil ik wel met je mee!

(eerst studie afmaken, heb geen vrije avonden meer door de week helaas om te zwemmen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:50

Leuk Marlies, altijd leuk als je mee gaat! Laten we het er op houden dat ik volgend jaar ook vast nog wel zwem haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:17

Nou we gaan op pad hoor, ik ben benieuwd! Mijn vriend gaat ook mee.

Ik heb een badpak aan die ik misschien al wel 20 jaar heb _O- hij past nog steeds, toen was ie veel te groot, nu past ie prima. Hij is wel een beetje versleten, maar de kleuren blijven mooi. T is een speedo. Wat een herinneringen hangen daaraan :P (ik heb een andere mee voor de zekerheid, mocht ik m aantrekken en toch denken dat ik eruit ga scheuren omdat de stof lam is _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:19

Jolien, ik heb 'ook' de zelfdiscipline van een kip. Het enige wat bij mij werkt is iemand die me elke week even op het spreekwoordelijke matje roept. Kijken hoe het gaat, of ik vooruit ben gegaan. Dat is het enige wat voor mij werkt, omdat ik het - hoe slecht de oorsprong van de motivatie ook is - voor iemand doe, en niet kan máken dat ik m'n doel niet behaal.

Succes en veel plezier! Zwemmen is heerlijk :j

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:19

Succes zo, Jolien! +:)+