de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 13:27

hoi bokkers!
Afvallen is vreselijk moeilijk voor de meesten onder ons. Ik dacht misschien leuk ene topic te maken om elkaar te steunen en samen de strijd aan te gaan.

Ikzelf ben als kind ook altijd te dik geweest. Toen ik 13 was sterk afgevallen, maar de laatste jaren niet meer echt erop gelet en ene hoop kilo's er weer bij. Ik ben 1.70 m groot, dus volgens internet is mijn ideale gewicht 61.2 kg. Mijn gewicht op het moment is helaas 94.4 kg. Dus de strijd tegen de kilo's is begonnen. Wie doet er mee? :D

Moderatoropmerking:
Uiteraard is het aan iedereen persoonlijk om te besluiten wat voor dieet zij zich het prettigste bij voelen. We willen jullie echter wel vragen om er rekening mee te houden, dat iedereen mee kan lezen en dat daarbij ook bijvoorbeeld jonge gebruikers zijn, die wellicht de eventuele gevolgen van zulke diëten niet kunnen overzien. Daarom het verzoek om een beetje voorzichtig te zijn met het plaatsen van erg gedetailleerde informatie/eetlijstjes.

Eloya

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:29

Ik zit er ook beetje mee, ben 17 jaar en een echte emotie eter, slechte ontbijter etc
ben 1,72 en weeg helaas 102,4 kg

Dit is al een verbetering want woog 106 dus ben richting de goede weg (hoop ik)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 13:31

ik ben ook een emotie-eter. (vandaar dat mijn kilo's er na papa's overlijden dus aangevlogen zijn).
supper dat je al afgevallen bent!

Sport jij veel hiervoor? ik kan namelijk door een probleem met mijn knieën niet sporten. :(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:34

Ik kan door enkel problemen en daardoor klachten in andere gewrichten niet heel veel sporten. Paardrijden doe ik nu nog niet omdat ik sowieso eerst onder de 100kg wil zitten en vera nog niet beleerd is

Ik fiets wel 15 km per dag en als ik naar stal ga of werk vaak nog wat meer
Ook probeer ik minder te snoepen en wel te ontbijten

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:41

Hebben jullie wel eens gedacht om koolhydraatarm te eten? is makkelijker om het vol te houden en je krijgt ook meer energie :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 13:45

ik rijd op het moment ook niet paard, maar wil dit in de nabije toekomst wel weer oppakken (mijn paard heeft nu pas weer een goed zadel). Voor de rest wandel ik naar de les of naar vriendinnen als ik door de week op kamers zit. Fietsen lukt mij niet met ijn knie

anitaolja, kan je hier meer over vertellen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:47

ook hier de strijd weer begonnen.

zit nu op 93.8, ben 1,72 geloof ik.

mijn doel: onder de 70 komen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:48

Ga aub niet aanknoeien met KHD-arm eten. Je lichaam komt al snel tekort en je hebt koolhydraten ook nodig om goed te kunnen functioneren. Uiteindelijk komen de meeste mensen die een KHD-arm dieet volgen uiteindelijk juist aan.
Gewoon genoeg bewegen en goed op je eetpatroon letten scheelt al een hele hoop. Ik ben op die manier ruim 100 kilo kwijt geraakt en ben echt geen bovengemiddeld actief persoon. Ik heb nooit een dieet gevolgd. Iedereen (mits in staat om goed te bewegen) kan het!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-11-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:50

anitaolja schreef:
Hebben jullie wel eens gedacht om koolhydraatarm te eten? is makkelijker om het vol te houden en je krijgt ook meer energie :D

Er is een koolhydraatarm topic hier op Bokt. Verder denk ik ook dat dat veel makkelijker vol te houden is, omdat je zoveel nog wel mag eten. Je kunt ook op koolhydraatarm googlen, dan vind je meteen ook veel recepten.

Ik zelf heb het candida dieet gevolgd, maar om de reden dat ik een overgroei aan candida had met alle problemen van dien. Daar ben ik van afgevallen, en nu ik suikerloos verder ga in mijn eetpatroon ben ik ook niet meer aangekomen. Ik voel me heel wat fitter dan daarvoor.

Succes met afvallen TS en allen die zich aansluiten hierbij! _/-\o_

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:50

Ik ben ook zeker niet van plan om zomaar een dieet te gaan volgen zonder begeleiding of iets. Probeer het nu eerst met zelf opletten en bijhouden wat ik eet. Ik beweeg nu meer dan voorheen en ben nu dus bijna 4 kilo kwijt

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:51

Je mag geen zetmeel, dus geen aardappels, brood, pasta etc. maar je mag juist wel vlees, groente, kaas, eieren, Bacon, griekse yoghurt etc. bij dit dieet moet je juist vet eten (liefst wel de goede vetten zoals vis en plantaaridge olie) om de koolhydraten te verbranden....je moet ook wel opletten waar veel koolhydraten inzitten...er zij ook allerlei recepten op internet te vinden en ook op bokt ;)

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:51

Ik doe wel khd arm eten. Maar ik kan zowiezo niet tegen de producten waar veel kh in zitten. Ik ben nu 12, 5 kilo kwijt. Ik ben op de helft van wat ik wil afvallen.
Ik kan niet veel bewegen (afgekeurd op armen.) Ik probeer wel veel te lopen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:54

Hier ook zon lekkerbek ik ga straks weer een flink eind met de hond lopen scheelt ook alweer en vooral water drinken,en bewegen frisdrank,koek ,snoep,chocola etc schrappen afvallen gaat zo langzaam maar het is er zo weer bij.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:56

Ik probeer ook op mijn lijn te letten door gezond te eten en wat te sporten.

Enkele tips:
Ontbijten 's morgens is echt wel belangrijk en dan heb je ook minder honger overdag (en zin in een lekkere snack).
Ook 's avonds na het eten niets meer eten, zeker geen chips voor de tv (eventueel wat nootjes)
En qua sporten, als je last hebt van je knieën kan je toch ook niet paardrijden?
Ik volg zelf workouts via youtube en daar zitten best wel veel oefeningen in waarbij de knieën niet worden belast, dus als je echt wil, zijn er echt wel dingen die je kan doen qua sport/beweging!

Succes :D
Laatst bijgewerkt door Oliiviia op 27-11-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:57

Ik heb wel een lichte cola verslaving. probeer nu al zoveel mogelijk te vervangen met water en soms crystal clear. maar s'ochtends moet ik er mee beginnen anders heb ik de hele dag barstende koppijn

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:59

Cola verslaving,oei das echt een suiker bom hoor,wat rot dat je dan veel hoofdpijn heb,weet je waar ik zo ziek van word van dat gevlieg boven ons huis,wordt daar echt schijt ziek van,gisteren nog wat chips op daar houdt ik van,maar vanaf nu is het streng zijn.

Sammie

Cola kun je prima rustig afbouwen of je stop in 1 keer. Het is het een of het ander. Die barstende koppijn is na een paar dagen echt wel over. Ik dronk ook altijd veel light, maar nooit zoveel dat ik er barstende hoofdpijn van kreeg. Het is bovendien ook nog eens echt letterlijk compleet ontzettende troep voor je.. Iets dat die hoofdpijn ook kan beamen, anders kreeg je het nl. niet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-11-15 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliiviia

Eloya schreef:
Ik heb wel een lichte cola verslaving. probeer nu al zoveel mogelijk te vervangen met water en soms crystal clear. maar s'ochtends moet ik er mee beginnen anders heb ik de hele dag barstende koppijn

Je zegt dat je een slechte ontbijter bent, dus ik neem aan dat cola ongeveer je ontbijt is?
Ik zou toch echt proberen iets 'echt' te eten 's morgens, dan zal je volgens mij geen barstende koppijn hebben. Cola is best wel troep (qua suiker etc), ik drink het bij gelegenheid, voor de rest altijd water.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:01

Ik drink geen cola meer,dat breek calcium af voor je botten,hier de radio open gedraaid dat hoerige gevlieg boven je kop. {:)-:( .
Ga zo een eind met de hond lopen das me beweging voor vandaag alweer.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:02

ik drink nu ook vele water, en als ik cola drink is dat cola life :p
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 27-11-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:02

cola light is ook troep.. Je kan beter frisdranken in zn geheel laten staan. Er zitten veel suikers in en in light en max is dit vervangen door aspartaam.. Een chemisch goedje dat je lijf laat denken dat er suikers aankomen, welke het niet krijgt dus gaat je lichaam een signaal afgeven dat je zoetigheid nodig heeft. Plus.. van aspartaam zijn de onderzoekers er nog niet uit of het nu wel of niet kankerverwekkend is. Het ene onderzoek zegt van niet, het andere van wel. Het toestaan van aspartaam in de voedselindustrie is ook niet helemaal eerlijk en fair gegaan. Ging en gaat veel geld in om.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-11-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:03

Ik dronk weleens 2 liter op een dag maar nu meer water.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:04

Ik ben ook bezig met afvallen :). Woog tegen de 75, begin van deze week 73,8.

Sinds ik niet meer in staat ben om fatsoenlijk paard te rijden door lichamelijke klachten 8 kg aangekomen. Er mocht daarvoor al nog een paar kg af.
Wil graag naar de 60 - 65 kg met een lengte van 1,65. Moet even afwachten met welk gewicht ik zelf vind dat ik er goed uit zie. Eerder was dat met 65 kg maar toen had ik een hele hoop spieren die ik nu mis.

Ik probeer om 3 x in de week naar de sportschool te gaan maar helaas is dat regelmatig niet haalbaar door lichamelijke mankementen en moet ik eerst de rust pakken die mijn lijf nodig heeft voor ik weer verder kan.

Ik ontbijt áltijd. Meestal met een banaan of 0% vet kwark met zo min mogelijk suiker.
Verder drink ik altijd water of ontzuringsthee.
Als we uit eten gaan ga ik naar Crystal Clear, Ice Tea Green of water. Af en toe toch wel een glas 7up of ice tea. Dit probeer ik te beperken door een slokje van vriendlief voor de smaak.

Ik eet om de 2/3 uur iets om mijn stofwisseling aan de gang te houden. En probeer veelal gezonde dingen te eten.
Nu ga ik ook dingen eten die ik normaal niet eet omdat ik ze wel lust maar niet lekker vind. En dan blijkt dat het toch wel lekker kan zijn :).

Succes iedereen!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:06

Zoe_97 schreef:
ik ben ook een emotie-eter. (vandaar dat mijn kilo's er na papa's overlijden dus aangevlogen zijn).

Sport jij veel hiervoor? ik kan namelijk door een probleem met mijn knieën niet sporten. :(

Je kunt wel sporten.
Bijv kracht training.
Bovenlichaam, armen etc.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:09

Hannanas schreef:
Zoe_97 schreef:

Je kunt wel sporten.
Bijv kracht training.
Bovenlichaam, armen etc.

daarvoor meot je al naar de sportschool, en dat vind ik veel te duur... Gewone dingen zoals lopen fietsen, etc lukken gewoon niet. sportschool is qua tijd ook niethaalbaar en ik ben de helft van de week thuis en helft van de week in Brussel, dus dan heb ik al 2 abbo's nodig...