Nier-stand?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Nier-stand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 21:02

Hoi,

Aangezien ik eigenlijk echt angst heb voor wat eruit komt wil ik even mijn verhaal kwijt en eventueel met iemand praten die hier ook problemen mee heeft gehad etc.

Ik zal wel even beginnen bij het begin.

Vorig jaar November ben ik knoer hard van paps paard afgevallen, nog nooit ben ik blijven hangen maar dit keer was het anders, ze heeft mij ruim 500 meter meegesleept door de wei. Ik kwam niet los en ze stopte niet totdat ze bij het hek kwam. Eenmaal tot stil gekomen mijn been los gefruteld en blijven zitten, Kozbi is er daarna nog een keer vandoor gegaan, maar wat was ik blij dat ik los was! Wonder boven wonder heeft de buurman het allemaal zien gebeuren en was binnen no time bij me. Ik kon zelf lopen, had niet ergens echt pijn alleen zo hard geschrokken.

Ik was zo boos op dat beest, jeetje, dit was zo onnodig. Maargoed paardrijden brengt risicos met zich mee en dat moet je dan maar accepteren. Ik bedoel iedere ruiter val wel eens? En ik had die dag de pech.

Zoals ik al zei had ik nergens echt pijn, was alleen enorm geschrokken en heel boos. Die week heb ik er nog 2 keer aan de longe op gezeten en dit ging prima, toch ervoor gekozen om die zondag de laatste selectie wedstrijd mee te springen.
Met een beeje zenuwen gesprongen, had maar 1 balkje maar op t inrij terrein was mijn spannig er wel uitgekomen in weigeringen maargoed wel tevreden.

Paard afgezadeld, nog gekeken etc etc. En naar huis, en ik krijg me toch een buikpijn in de auto, niet te harden! Alsof iemand een spier met een pincet van heeft gepakt en er kei hard aan trok.

Thuis snel snel alles opgeruimd en naar bed gegaan, kon niet slapen en de pijn werd alleen maar erger. Maandag huilend naar de huisarts opgebeld of ze mij alsjeblieft wilden helpen. Zo gezegd zo gedaan, ik had een flinke nierbekkenontsteking, voor de mensen die niet weten wat het is, verschrikkelijk pijnlijk ik kon niks meer, niet praten, niks.

Die week de kuur afgemaakt en het was opgelost, niet wetende dat ik een jaar later en nog last van heb, ik januarie heb ik weer n kuur gehad en met carnaval nog n keer. Dit klopt gewoon niet.

Maandag heb ik me moetne verbijten on thuis te komen zo'n buikpijn had ik weer en vandaag ben ik toch maar weer naar de HA geweest.

Weer een kuur, bloed geprikt en ik krijg een echo, dat mijn nieren niet goed werken wisten we al, dat er ergens een knik zit ook ergens wel.

Ik ben zo bang dat ik straks onder het mes moet, ik heb hier echt een fobie ofs voor, ik wil het gewoon ECHT NIET! Ik wil niet dat er in me gesneden word en dingen in me geduwd dat wil ik gewoon echt niet.

Mocht er een knik in zitten, dan komt er waarschijnlijk een stand tussen, soort veertje waardoor de urineleider weer revht word ofzoiets.

Ik ben dus echt bang dat er dadelijk iets moet gebeuren en ik weet dat dit beter is en blabla maar mijn angst hiervoor is gewoon sterker, dan loop ik nog liever met rug en buik klachten rond..

Zijn er hier mensen die een te vergelijken operatie heeft gehad? Of mensen die precies weten hoe dit zit? Of mij wat uit kunne leggen?

Froukje
Forever young

Re: Nier-stand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:17

Geen ervaring mee, maar als de pijn echt niet meer te harden is maakt die operatie je echt niet meer uit. Zolang jij nog beweert dat je liever met pijn rond loopt dat een operatie van misschien een uurtje waar je niks van mee krijgt valt de pijn dus nog goed mee.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 21:22

Froukje schreef:
Geen ervaring mee, maar als de pijn echt niet meer te harden is maakt die operatie je echt niet meer uit. Zolang jij nog beweert dat je liever met pijn rond loopt dat een operatie van misschien een uurtje waar je niks van mee krijgt valt de pijn dus nog goed mee.

De ergste pijn is vorig jaar geweest, zoals ik schreef.

De pijn die ik nu heb is inderdaad wel te verdragen om bepaalde momenten na.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:30

Maar als je terug denkt aan die pijn van vorig jaar, dat wil je toch niet weer?
Snap heus wel dat een operatie eng is, moet er zelf ook niet aan denken. Maar als ze je van die pijn kunnen afhelpen is het toch even doorbijten. Beter met zenuwen de operatie in dan dit, lijkt me ook niet gezond als je hier de rest van je leven mee blijft lopen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:30

Als ze echt een stand in je urineleider gaan plaatsen, dan zullen ze daarvoor hoogstwaarschijnlijk niet gaan snijden als dat niet per se nodig is. Als het goed is is zo'n ding gewoon via een katheter in te brengen via de urinebuis en de blaas.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 00:03

oomens schreef:
Als ze echt een stand in je urineleider gaan plaatsen, dan zullen ze daarvoor hoogstwaarschijnlijk niet gaan snijden als dat niet per se nodig is. Als het goed is is zo'n ding gewoon via een katheter in te brengen via de urinebuis en de blaas.

Dit is dus ook wat mij is uitgelegt door een vriendin vanmiddag en dit wil ik absoluut niet..

Het kan inmiddels 2 kanten uitgaan, of de urineleider is geknakt of ik heb een nierverzakking (zwerfnier)

Dat laatste is waarschijnlijk het probleem want alle symptomen voldoen daaraan en bij de knakt alleen de vage pijn maar die zit ook op der verkeerde plek.

Ik weet nu ook niet wat ik hoop of wil of wat dan ook. Ben mezelf nu al gek aan het maken.. Kan der echt niet tegen