Meer bokkers met een strabismusoperatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meer bokkers met een strabismusoperatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:53

Hallo lieve bokkers, vandaag heb ik te horen gekregen dat ik een strabismusoperatie krijg. De reden hiervoor is dat mijn ogen niet meer goed samenwerken en dit dus voor dubbelzien zorgt. De orthoptist gaf aan dat een bril of oefeningen niet meer gaan werken omdat het al te ver gevorderd is. Mijn ogen moeten nog twee keer gemeten worden en daarna wordt de operatie gepland.

Hopelijk zijn er meer bokkers zijn die met mij hun ervaring willen delen. Ik ben nu vijftien, hoe oud waren jullie toen jullie geopereerd werden en heeft het echt geholpen? Hebben jullie veel last gehad na de operatie? Ik hoor het graag van jullie. :j

Anoniem

Re: Meer bokkers met een strabismusoperatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:53

Niemand die dit gehad heeft of iemand in zijn omgeving kent die hieraan geopereerd is? :)

Voor de duidelijkheid, strabismus is ook wel scheelzien.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:23

Ik ben hier vier keer aan geopereerd. Een paar keer als klein meisje, laatste keer was ik 12.
In het begin keek ik met beide ogen naar buiten. Vervolgens is dat teveel gecorrigeerd en keken ze beiden naar binnen. Toen is links goed gezet en rechts niet voldoende. Bij de laatste operatie is rechts ook goed gezet.
Voor het oog ( :7 ) staan mijn ogen nu gelijk. Maar als ik met twee ogen kijk, zie ik nog wel dubbel, dan staat het beeld schuin boven elkaar. "Gelukkig" kijk ik voornamelijk met één oog :D Dus nooit last van dubbelzien, hihi.

Ik herinner me dat kijken pijn deed. Dat is vooral omdat je ogen continue een beetje bewegen, zelfs als je focust op ëën punt. Dat voel je aan de spiertjes waar ze aan hebben geknutseld :P In het donker kon ik makkelijker m'n ogen open doen, gek genoeg. Met een paar dagen kon ik ook weer fatsoenlijk overdag rondkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:22

Vier keer dat is wel vaak zeg. Hopelijk hoeft dat bij mij niet. Waardoor zie jij dubbel, heb je dat altijd al gehad? En had je ook last van bloed in je ogen, met name als je veel bewoog?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:26

Neefje van mijn man is er een paar keer aan geopereerd, zover ik weet 2x.
Een keer als klein kind en later als volwassenen nog een keer. Nu is het aardig goed.

Mijn oom als klein kind aan geopereerd, daarna nooit geen problemen meer gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:29

Dat is fijn om te horen, kiki1976. Keken je oom en het neefje van je man voortdurend scheel of kwam het opzetten op bepaalde momenten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:34

Mijn oom is echt scheel geboren. Die keek altijd scheel. Na de operatie niet meer, ook niet bij moeheid.

Neefje had een bril om te corrigeren, en dan nog zag je het iets.
Nu na de operatie nog steeds een bril.

Bij somige zie je het bv wel opeens als ze moe zijn, maar dat valt voor mij meer onder loenzen

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:53

Mijn broer is er 1 keer aan geopereerd, en sindsdien is het probleem (bijna) volledig opgelost.

Hij heeft een bril om de sterkte van dat ene slechtere oog te compenseren en kijkt eigenlijk haast nooit meer scheel. Alleen als hij op kamp met de jeugdbeweging weken zijn bril niet heeft gedragen (en dan ook nog eens moe is) zien we dat het wat terug komt. Maar als hij dan weer uitgerust is en z'n bril weer even gedragen heeft zie je er niks meer van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:54

Wat fijn dat ze dan goed geholpen zijn. Heeft je neefje daar een speciale bril voor of een gewone?

Dat klinkt goed, Eline91. Keek je broer aan één oog scheel of aan beide?

Bij mij wisselen ze elkaar af. Ofja, ze kijken allebei naar binnen bij moeheid. De arts had nog een bril gemaakt maar dat werkte niet. Ben benieuwd of ik na de operatie dan toch wel een bril moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:32

Even een 'update', de voorlopige operatiedatum is één februari. Zevenentwintig januari heb ik een afspraak met de anesthesist. Precies een week voor de operatie ben ik jarig en word ik zestien dus mag ik bij de volwassenen op de zaal, wat een feest. :)) :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:36

Succes!

Ik zie nooit dubbel, omdat de hersenen dit wegfilteren. Alleen vlak na de operatie kan je wat dubbel zien, omdat je hersenen zich dan moeten aanpassen. Maar dat gaat heel snel gelukkig.
Bloed had ik niet, maar mijn oogwit is helaas niet zo wit als bij sommige anderen -O- Deel verklevingen en extra bloedvaatjes (en ik draag geen lenzen!)
Laten we zeggen dat ik een geval apart ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:49

Had je berichtje wel gelezen maar ben vergeten te reageren, sorry. :oo

Fijn dat je niet zo'n last had na de operatie. Ik zie alleen dubbel als mijn ogen vermoeid worden, dus wanneer ze pennen voor mijn ogen gaan bewegen en dat ik die dan moet volgen. Weet dus ook niet zo goed of mijn hersenen zich dan veel moeten aanpassen of niet aangezien ik niet altijd dubbel zie.

Fijn dat je geen bloed had. Wel vervelend dat je oogwit niet erg wit is. Heb je er verder geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:52

Nou ben gisteren geopereerd. Operatie heb ik als vanzelfsprekend niets van gemerkt, vond de narcose wel leuk eigenlijk. Zuster zei dat ik wel lastig wakker werd en dat ik zo veel draaide dat ze m'n infuus maar afgekoppeld had. Ogen zaten helemaal vol zalf en dat voelde echt heel vies, alles plakte en kreeg mijn open bijna niet open. Toen een ijsje gehad en naar mijn kamer gereden. Moest eerst wat eten en daarna mocht ik naar huis.

Nou ja het trekt nu best wel en bewegen doet pijn maar het is te doen. Mag 8 pcm per dag dus kom de dag wel door. :j Mijn oogwit is wel helemaal bloederig geworden, ziet er niet echt lekker uit. Maar het valt me allemaal wel mee.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:52

De roodheid trekt weg! En die zalf is inderdaad prul.
Ik kan me niet herinneren pijnstillers te hebben gehad :o? In mijn herinneringen had ik maar 2 dagen last. Maargoed, ik was dan ook vrij jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:50

Mooi. Het doet nu best wel pijn en hoop dat dat ook snel wegtrekt. Lijk nu echt op Dracula, m'n ogen zijn gewoon bloeddoorlopen. :') En mijn wimpers plakken elke ochtend aan elkaar, dat is wel heel vervelend. Maar het is op zich te doen.

Gek dat je geen pijnstillers hebt gehad! Mocht je thuis niets innemen?

Wat wel echt balen is is dat ik nu ziek ben geworden. Dikke keel, dichte neus, misselijk... Komt niet erg goed uit nu haha.