Al weken lang verkouden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Al weken lang verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:34

En inmiddels ben ik er echt klaar mee -O- Ik ga volgende week een afspraak maken bij de huisarts.

Maar tot die tijd: hoe overleef ik de dagen en nachten met een verstopte neus?
Noem het trouwens maar vacuum getrokken neus, want ik kan niet inademen, uitademen, snuiten of wat dan ook door mijn neus := Daardoor heb ik nu een droge mond, kapotte lippen en schrale neus..
Allerlei trucjes geprobeerd:
-Stomen werkt niet
-Heet douchen werkt alleen als ik onder de douche sta, maar ook half. Zodra ik eronder uit kom binnen 2 seconden weer net zo dicht.
-Neusspray absoluut geen oplossing! Verslaafd aan geweest en werkt nu niet meer, triggert alleen maar niezen en daardoor zit ik weer dicht.
-Neus snuiten is hopeloos. Gaat niet want neus zit dicht, toch loopt het er in straaltjes uit (lekkere details)
-Thee drinken, werkt ook niet.
-Paracetamol en allergiepillen, werkt voor mijn gevoel ook van geen kant.

Uien heb ik niet in huis, dus die ga ik straks even halen om te proberen.
Iemand anders nog tips? Wat ik nu telkens toepas is in beweging blijven, op en neer springen en rennen want dan gaat mijn neus dus wel open. Zodra ik stil zit weer hopeloos. Er gaat per dag minstens 2 pakjes zakdoekjes doorheen. De ene dag is het erger dan de andere dag helaas. Dit is nu al sinds september af en aan, soms een weekje oke en dan ineens weer heel extreem.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:39

Neus spoelen! Ben er dit jaar achter gekomen dat er zoiets bestond, en echt, wat een verademing! Bijkomend voordeel is dat ik er geen holte ontsteking aan over gehouden heb, wat ik normaal wel bij een verkoudheid heb.

Als je flink vol zit is het echt wel even een smerig gedoe, maar dat vergeet je zodra je neus weer lekker fris is. En dat is gelijk na het spoelen.

Ik heb er bij de apotheek een speciale "theepot" voor gehaald, lekker makkelijk. Maar er zijn budget vriendelijkere manieren.

Edit: Deze: https://www.google.nl/search?q=neus+spo ... uYb3evM%3A
Laatst bijgewerkt door Utixo op 25-11-15 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:40

Ik heb het ook in september/oktober gehad. Heeft bij mij meer dan 4 weken geduurd.. heel vervelend. Ik zou hier zelf niet voor naar de huisarts gaan als het alleen maar snotteren is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:40

Zout water opsnuiven ? Werkt hier altijd :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:48

Neus spoelen klinkt heel eng :') Maar ik ga daar eens naar opzoek! Zout opsnuiven heeft geen zin, ik kan namelijk niet inademen door mijn neus.

Supervixen schreef:
Ik heb het ook in september/oktober gehad. Heeft bij mij meer dan 4 weken geduurd.. heel vervelend. Ik zou hier zelf niet voor naar de huisarts gaan als het alleen maar snotteren is.
Was het bij mij maar 4 weken, ik zit inmiddels op 3 maanden. Het is niet alleen snotteren, maar echt benauwd krijgen door te weinig lucht. Vooral 's nachts, waardoor ik nog slechter slaap dan ik normaal al doe.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:48

hypertone zoutoplossing om de neusholtes te spoelen, effect zelf is niet zo geweldig. Maar zo onsteekt de boel hogerop niet zo fel.

Verder cortisoneneusspray (op voorschrift van HA en NKO-arts), werkt veel trager in als de meest courante (Otrivine, nessivine,...) Deze laatste zorgen er ook vnl voor dat ik continu moet niezen en continu het gevoel heb dat ondanks het dicht zitten er "water" uitloopt.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:59

Ik heb dit vroeger gehad, was maanden verkouden. :brr:
Bleek dat er iets met mijn amandelen was, die hebben ze er uit gehaald en daarna was het over.

eestheer

Re: Al weken lang verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Misschien een stomme vraag.. maar rook je?
Ik heb zo'n 8 jaar gerookt en was ook aan een stuk door verkouden.. Sinds ik gestopt ben roken, ben ik bijna nooit meer verkouden.. En als ik verkouden word, neem ik een paar dagen extra vitamines en dan gaat het vaak ook al een stuk beter :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:06

Rook absoluut niet, drink niet, ben heel braaf :P Mijn moeder rookt wel als een ketter, dus vrijdag t/m zondag zit ik vaak wel in de rook. Amandelen ben ik als kind al aan geopereerd, denk niet dat dat het is. Maar je weet het maar nooit.