Afvallen en jezelf gek maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Afvallen en jezelf gek maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:41

Heerlijk simpel en net zo stom.
Gewoon dagelijks of om de dag op de weegschaal gaan staan en 8)7

Ongemerkt of genegeerd ben ik door wat teveel goede zorgen wat teveel kilos aangekomen.
Verschillende motiverende redenen verder heb ik besloten er 10 of zo van me af te schudden.
Ben er inmiddels 6 kwijt en de resterende 4 of 5 gaan er ook wel af.

Heel normaal dat het wat schommelt.
Geen reden voor frustratie anders dan mezelf :o
Het lijkt wel of niet op de weegschaal gaan staan een grotere uitdaging is dan afvallen op zich _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:41

Ik weeg me bijna nooit ik zie het wel aan mijn lichaam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Afvallen en jezelf gek maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:46

Bij mij werd het echt een verslaving om dagelijks op die weegschaal te gaan staan.
Toen ik dat merkte heb ik hem direct de deur uit gedaan en ben 1 keer per week bij mijn ouders gaan wegen. Dat gaf zoveel rust! :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:47

Ik weeg mezelf ook nooit. Merk het vanzelf als m'n broek strak gaat zitten en dan let ik weer even wat strenger op. :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:48

Ik ga niet op de weegschaal staan. Eikel dat 'ie is. Net zoals voorgaande hier kijk ik naar mijn broeken en shirts. ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:49

Ik doe het wel elke dag, het houdt me scherp zodat ik niet terug ga vervallen in mijn oude eetgewoontes :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:49

Sinds ik 10kg ben afgevallen ben ik veranderd in een hysterische control-freak. :')

Ik sta namelijk twee keer per dag op de weegschaal en neem ook nog de moeite om borst-, buik- en heupomvang 2 keer per dag op te meten. :+ Owee als er een gram of een millimeter bij gekomen is.
Ik heb inmiddels al vernomen dat dat een obsessie heet. :')
Succes met de overige kilo's:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:50

Ik ga ook niet zo vaak op de weegschaal. Alleen als je wil afvallen "moet" je wel. Dan wil je toch weten of je op de goede weg bent. Toen ging ik 1 x per week of 1x in de 2 weken op de weegschaal. En nu merk ik het wel aan kleding.

Juist omdat het per dag anders kan zijn wil ik dat mezelf niet aandoen om die ene dag een tegenvaller te hebben en me de hele dag slecht te voelen over die 0,1 kilo.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 24-11-15 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:51

Deed het ook altijd. Nu niet meer. Maar eigenlijk durf ik momenteel niet (heb meerekkende kleding, dus mijn kleding houdt me niet scherp)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:02

palmera, je weet dat je op verschillende tijdstippen op de dag een ander gewicht hebt?
Dit heeft te maken met of het 's ochtends of 's avonds is en wat en hoeveel je gedronken hebt bijvoorbeeld.
Ze raden aan om altijd op hetzelfde tijdstip te wegen, dus bijvoorbeeld om 8 uur 's ochtends. Houd dan ook zoveel mogelijk het normale ritueel aan (ga je altijd naar de wc voor het wegen, sla dat dan dus niet over). Anders krijg je gekke meetresultaten.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:05

Nee ik ga niet op de weegschaal staan, hij heeft nooit het goede antwoord.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:07

Daar ben ik absoluut achter, ja. Mijn gemiddelde verschil tussen ochtend en avond is 1.2 kilo. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:12

Palmera schreef:
Succes met de overige kilo's:)

Senks.
Gaat wel lukken.
Niet op de weegschaal gaan staan echter :?
;) :D

Ik span me gewoon wat meer lichamelijk in en eet minder. Halve verwennerij O:) helpt ook.

Afvallen gaat dus prima en ook best vlot doch het gaat natuurlijk nooit vlot genoeg.
Dat maakt dat je de kilos eraf wil KIJKEN op die weegschaal.

Dat afvallen gaat echter niet in een rechte lijn. Zeker niet omdat ik dagelijks heel verschillende inspanning heb/doe.
Een dag wat meer schept jezelf slank rekenen en dan een paar dagen een dag wat minder is -:(-
Beter gewoon om de week maar ja, die 'obsessie' :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:14

mirriezz schreef:
en hoeveel je gedronken hebt bijvoorbeeld.

Ja, als je veel gedronken hebt zie je het niet zo helder ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:16

Huertecilla schreef:
mirriezz schreef:
en hoeveel je gedronken hebt bijvoorbeeld.

Ja, als je veel gedronken hebt zie je het niet zo helder ;)

_O- Scherp, heel scherp. Dat komt wel goed met die laatste kilo's ;) En anders drink je gewoon net zoveel tot je ziet dat je afgevallen bent.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:38

Nee, dan zie je dubbel en daar schrik je dan zooo hard van dat je plotsklaps ineens weer nuchter bent ;-)

Maar ik heb idd ook een tijdje een weegschaal obsessie gehad.
Nu weer netjes terug naar 1x per week, is toch echt een stuk rustgevender.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:39

mirriezz schreef:
_O- Scherp, heel scherp. Dat komt wel goed met die laatste kilo's ;) En anders drink je gewoon net zoveel tot je ziet dat je afgevallen bent.

Helemaal geen alcoholische versnaperingen.
Ook zoveel mogelijk soft drinks vv. door water en thee.
Tikt behoorlijk aan wat je op die manier niet hoeft te verbranden.

Net een andere accu voor in mijn lol-auto gekocht; 10 kilo lichter. Mijn hemel, dan is afvallen goedkoper :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:41

Ik heb 2 jaar lang elke dag op de weegschaal gestaan, ben echter niks afgevallen, wel een maat kleiner geworden. Minder eten en meer sporten, dan word je wel smaller, maar valt niet af, aangezien spieren zwaarder zijn dan vet. Ik doe het dus niet meer.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:45

Ik ben in januari begonnen met afvallen en zit inmiddels op -15.
Ik stond in het begin dagelijks op de weegschaal maar bij mij werkt het motiverend.
Als ik een paar dagen niet op de weegschaal heb gestaan (weekend) dan denk ik meteen weer te zijn aangekomen. De weegschaal verteld me dan fijn dat het echt wel meevalt en er soms zelf nog iets vanaf is gegaan.

Vooral een "cheat-day" voelde ik me in het begin zooo schuldig. Tegenwoordig kan ik er beter mee omgaan en sta ik eens in de paar dagen erop. Vooral als ik weer iets ben aangekomen om te checken of het er ook weer af is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:48

Wauw HC, dit is een topic waarin zelfs iedereen het kan volgen ;)

Weg bij die weegschaal en om de 7 dagen meten met een meetlint. Helpt waarschijnlijk beter :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:48

keeyzie schreef:
Vooral een "cheat-day" voelde ik me in het begin zooo schuldig. Tegenwoordig kan ik er beter mee omgaan en sta ik eens in de paar dagen erop. Vooral als ik weer iets ben aangekomen om te checken of het er ook weer af is.

Waarom schuldig? Toont alleen maar aan dat je ook gewoon een mens bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:50

Nassie schreef:
Nee ik ga niet op de weegschaal staan, hij heeft nooit het goede antwoord.

_O-

Ik ga 1 x per week of minder op de weegschaal, maar eigenlijk heeft het niet veel zin. Je voelt het toch van jezelf hoe het met je gaat. En inderdaad: hoe je in je kleren zit :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:58

Ik ga elke ochtend op de weegschaal, puur om te voorkomen dat ik niet verval in slechte gewoontes. Ik had namelijk de hele logische redenatie dat als ik maandags pas op de weegschaal hoefte ik tot donderdag mezelf best vol proppen :o :+

Ik heb nu nog wel dat als het me niet zint ik er nog een keer op ga staan maar dan net mn tenen wat meer naar voren of naar achter, net zolang tot ik tevreden ben met het resultaat of als ik echt weet dat het niet veranderd _O-

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:02

Winged schreef:
keeyzie schreef:

Waarom schuldig? Toont alleen maar aan dat je ook gewoon een mens bent.

Omdat ik in het begin altijd bang was dat ik dan meteen kilo's aankwam.
Maar integendeel 8-) vaak val ik na cheat-day juist af.
Tegenwoordig geniet ik echt van mijn Cheat-meals :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:04

Ik heb pas een hipperdepip weegschaal aangeschaft die naast je gewicht ook allerlei andere reut meet. Het is voor mij een stok achter de deur omdat ik in een paar maanden tijd heel slecht voor mezelf gezorgd heb met alle gevolgen van dien. Ik wil weer gezonder gaan leven en zo kan ik het net wat makkelijker in de gaten houden.

Het is geen verslaving tot nu toe, dat was het tijdens mijn afvalperiode wel maar dat hoef ik niet zo nodig meer terug.. := Mezelf te weinig "gunnen" om maar een kilo kwijt te raken is totaal niet nuttig, het gaat me nu vooral om het afnemen van het vetpercentage.