Pijnstillers en verhoogde leverwaarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Pijnstillers en verhoogde leverwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 00:51

Hallo bokkers,

Ik zit met een probleem, ik ben namelijk vanmiddag van mn paard gevallen op mn hoofd. Nu heb/had ik zoveel hoofdpijn dat ik eigenlijk een pijnstiller in wilde nemen. Heb toen met de huisarts overlegd ivm dat ik ernstig verhoogde leverwaarden heb en daarvoor gisteren net met ontslag ben gegaan uit het ziekenhuis, of ik een pijnstiller in mocht nemen. Dit mocht niet ivm de leverwaarden. Een paar uur later werd de hoofdpijn ondragelijk en heb ik toch een ibuprofen ingenomen. Ik heb daar nu best veel spijt van en ben bang dat ik mn lever nu nog verder beschadigt heb, kan dat zo zijn? Ik heb sowieso pijn aan mn lever, nu ook nog ik heb niet het idee dat het erger is geworden. Moet ik hier nou nog wat mee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:58

Je kunt het nu niet meer terugdraaien maar het is niet slim geweest.
Ik ben twee weken geleden met mennen gevallen dus ik weet hoeveel spierpijn een mens ervan kan hebben. :+

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 01:05

moonfish13 schreef:
Je kunt het nu niet meer terugdraaien maar het is niet slim geweest.
Ik ben twee weken geleden met mennen gevallen dus ik weet hoeveel spierpijn een mens ervan kan hebben. :+

Nee idd maar ik voel me er nu zo stom over, ik ben er ook helemaal misselijk van maar of dat komt omdat ik mezelf helemaal gek maak of dat het komt door die ibo? Afijn, huisarts bood vanmiddag al aan dat mocht het nodig zijn ze morgen een pijnstiller voor kan schrijven die minder belastend is voor mn lever dus denk dat ik morgen maar daarom vraag!

Veulen84

Re: Pijnstillers en verhoogde leverwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:10

Het is niet al te slim. Ik heb vorige jaar leverproblemen gekregen door pijnstillers. Beter blijf je er bij weg.

Mare je hebt hoofdpijn, op je hoofd gevallen. Had je huisarts daar niks over te zeggen? Want dat is meestal geen goede combinatie en een bezoekje eerste hulp zou zeker geen onverstandige keuze zijn!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 01:29

Veulen84 schreef:
Het is niet al te slim. Ik heb vorige jaar leverproblemen gekregen door pijnstillers. Beter blijf je er bij weg.

Mare je hebt hoofdpijn, op je hoofd gevallen. Had je huisarts daar niks over te zeggen? Want dat is meestal geen goede combinatie en een bezoekje eerste hulp zou zeker geen onverstandige keuze zijn!

Ja ze heeft er natuurlijk wel naar gevraagd of ik buiten bewustzijn ben geweest en of ik misselijk was of gebraakt had. Ik ben 2 jaar geleden met een zware hersenschudding op de SEH beland door val van mn paard maar de pijn die ik nu heb is niets vergeleken met de pijn die ik toen had, ik ben toen ook buiten bewustzijn geweest en meerdere malen gebraakt en kon me van de val niks herinneren. Van vandaag weet ik alles precies nog en ben door stalgenoten met de auto opgehaald en iemand anders heeft mn pony naar huis gereden.

Ik maak me dus meer zorgen om mn lever dan over de hoofdpijn die ik heb.

Zonnebloem

Re: Pijnstillers en verhoogde leverwaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:00

En heb je nog pijnstillers gekregen?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 22:22

Zonnebloem schreef:
En heb je nog pijnstillers gekregen?

Ja,ofnaja ik mag 3 dagen savonds 1 ibuprofen nemen en heb maagbeschermers van de HA gekregen omdat het niet samen kan met andere medicatie.