schmink, acné & schoolgala...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Nikita

schmink, acné & schoolgala...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:08

Lieve Bokkers,

Zoals de titel al verklapt: ik heb nogal een probleemhuid en ik moet zaterdag volledig geschminkt. Ik heb dit jaar echt wat hulp nodig, want ongeveer een 1/2 weken daarna heb ik ook nog eens mijn schoolgala, over timing gesproken!

Beschrijving situatie vorig jaar
'S ochtends rond 7 uur schminken van mijn hele gezicht. Daarna tot ongeveer 17.00u rondgelopen met een hoofd in een bijzonder kleurtje. Maar toen wilde ik toch wel weer graag naar mijn eigen "kleurtje". En dat was officieel drama... de schmink ging er enorm slecht af ondanks alle reinigers, water etc. Uiteindelijk flink moeten boenen en daarna brak de hel los. Branden dat het deed! Ik heb er toen een crème op gesmeerd die verkoelend werkte, maar heb die nacht slecht geslapen en de weken daarna was mijn huid nog erger dan normaal!

Mijn huid at the moment
ik ben 15, maar heb al vanaf mijn 10e last van jeugdpuistjes/acné. Op dit moment is het min of meer onder controle. Voorhoofd en wangen redelijk, kaaklijn en kin een verschrikking. Ik smeer bepanthenzalf en een nacht/dagcrème.

Ik ga dus ook dit jaar weer helemaal in de schmink, maar vlak daarna wacht mij een gala! Ik ben nogal bang dat ik door het dichtplamuren en boenen van mijn gezicht de verbetering van afgelopen weken volledig kwijt ben.

Dusss...
ik zoek naar tips om
- mijn huid rustig te houden tijdens en na het schminken
- de schmink er op een normale manier af te krijgen

(Ik ben me er bewust van dat schminken niet goed is voor mijn huid. Liever geen commentaar daarop)

beste modjes, ik hoop dat mijn topic goed gaat. Ik heb er bewust voor gekozen dit niet in het make-uptopic te plaatsen aangezien het om een aparte huid en een bijzondere manier van "make-uppen" ;)

Alvast bedankt voor alle tips en trics!

zonnebloem18

Re: schmink, acné & schoolgala...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:15

Toen ik nog weleens geschminkt werd smeerde ik altijd een vette crème op mijn gezicht iets voor ik geschminkt werd. Dan kon ik daarna het er zonder problemen zo afspoelen met wat water en zeep. Goede schmink gebruiken is ook wel belangrijk, de iets duurdere krijg je er makkelijker af dan het goedkope spul.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:15

Iets van een primer onder de schmink aanbrengen en zeker niet te hard gaan boenen.
Zoek milde schmink, ik ben bang dat je vorig jaar vet schmink op je gezicht hebt gekregen, en dit gaat er inderdaad niet af met water. Voor vetschmink is speciale afschmink ontwikkelt. Al met al meer werk.

Schmink op waterbasis kan best, alleen met stortregen zal het er af gaan. Vraag of ze dit hebben, dit is makkelijker te verwijderen en plamuurt je huid niet zo dicht.

Zoek naar schmink merken als Grimas, zijn iets duurder, maar dan heb je ook betere kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 23-11-15 23:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:16

Voor foundation heb je altijd zo'n crème laagje eronder zodat het niet in je huid gaat trekken oid. Misschien werkt het ook met schmink?

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:17

Wat ik doe is een barrière creme smeren. A derma is denk ik degene dat ik heb. Werkt heel goed! Ook heb ik van de apotheker een lotion om mij te ontschminken, gaat vanzelf. Avene heeft super goede producten voor een huid dat gevoelig is voor acne :-)
Succes nog!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:20

Lastig! Helemaal ongeschonden ga je er niet uitkomen ben ik bang. Het zal wat schelen als je een goede vette creme onder de smink doet (weer en wind creme van weleda zou ik aanraden) goede remover haalt bij de drogist. Dat zal best wat kosten maar het scheelt wel.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:22

Kan je de schmink niet vervangen door een masker?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:23

wat bij mij eht beste werkt is een gewone make-up primer :) daaroverheen je schmink en geloof het of niet. maar mijn makeup remover doekjes van de etos, werken het beste met alles verwijderen. niet te hard boenen natuurlijk. maar deze combo is perfectie voor mij :) :D

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:36

Wauw wat een reacties al!!

Ik ga zeker even kijken naar een vette crème. Is vaseline of uiercrème daar geschikt voor?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:39

uier creme deed ik onder de schminc van zwarte piet zegmaar.
Ik kan er ook niet goed tegen.

Maar bedoel je smicken of make-up ? ik belgië is er verschil namelijk tussen dat woord :P

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:42

Hier ook hoor.

Ik bedoel echt schminken. Met een hele donkere kleur om precies te zijn ;)

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:43

Inderdaad een goede dagcreme alvorens de schmink er op.
Mijn ervaring met acné is trouwens dat alleen een antibioticazalf (al dan niet in combinatie met een kuur) echt effect heeft op acné. Ik weet dat je niet vraagt om deze info maar wil je er toch op attenderen omdat ik uit ervaring weet hoe vervelend acné kan zijn. Heel veel plezier op 't gala!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:48

Bora2013 schreef:
Inderdaad een goede dagcreme alvorens de schmink er op.
Mijn ervaring met acné is trouwens dat alleen een antibioticazalf (al dan niet in combinatie met een kuur) echt effect heeft op acné. Ik weet dat je niet vraagt om deze info maar wil je er toch op attenderen omdat ik uit ervaring weet hoe vervelend acné kan zijn. Heel veel plezier op 't gala!

Bedankt voor je tip!

Ik heb helaas al heel veel antibiotica gesmeerd. Ook redelijk zware (voor die leeftijd, jaar of 12/13) ik ben helaas immum geworden lijkt het voor oa. Rosacea-creme (huisarts dacht dat dat zou helpen) en een spulletje dat erg sterk rook in een bruin glazen flesje van de apotheek. Ik hoop dat ik er nog eens overheen groei! En anders toch maar dermatoloog overwegen...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:54

Heb je wel met koud water afgewassen?
Je geeft aan donkere kleur smink. Dus neem aan zwarte piet?

Wat bij mij het beste en snelste helpt is de smink afhalen met koud water en baby shampoo. Als je warm water gebruikt gaan je poriën open staan en trekt de smink juist in je huid waardoor je alleen maar meer moet boenen. Daarna goed smeren met een vette creme.

Wij mogen voor de tijd juist geen crème op ons gezicht omdat de smink dan niet goed pakt op de huid

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:56

Je schmink eraf wassen met kokosolie? Is ook nog eens goed voor je huid :) ik weet dat het op het moment een erg gehyped beautyproduct is, maar ik vind het top spul!

Wat bij mijn huid trouwens goed helpt, is het drinken van Bietensap en het smeren van de PCE crème van Kruidvat eigen merk.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:02

ik piet al 21 jaar.. eerste jaren ellende.. toen overgegaan op grimas.
ik ga ondervde douche staan doe shampoo op mijn gezicht en dan is het meester er al af.. om de ogen oren neus mond doe ik dan even met babieolie en wattenstaafjes

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:02

Olie, olie, olie, olie.
Niet met water gaan klunzen, zoals andere mensen werkt olie als een trein.
Olijfolie, zonnebloemolie, babyolie.. vanalles werkt!

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:07

Afschminken met een vette crème. Niet zo dik als nivea maar iets vloeibaarder, haal je alles er zo af. Deden wij met toneel/Piet ook.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:37

Ik ken het probleem van een lastige huid die op alles reageert (en ik ben 24 dus denk ook niet dat ik er nog overheen groei :)) ). Er zijn al veel goede tips genoemd: breng eerst een primer aan (die hebben ze ook van Grimas, maar ik weet niet of die fijn is), zorg voor goede kwaliteit schmink en zorg ervoor dat je goed spul hebt om make-up/schmink te verwijderen zodat je niet hoeft te boenen.

Verder om je huid mooi te houden tot aan het gala... Waarvoor gebruik je bepanthenzalf? Volgens mij is dat niet bedoeld voor acne? Je bedoelt niet toevallig benzoylperoxidezalf? Dat wordt wel aangeraden bij puistjes.
Wat gebruik je verder als dagelijkse gezichtsreiniger? Doe je dat ook braaf iedere ochtend en avond?
Gebruik je een exfoliant? Bij mij heeft het dagelijks gebruik van een BHA-exfoliant mijn huid veel verbeterd, terwijl ik tot twee jaar terug nog nooit van het bestaan gehoord had.
Wat is je dag-/nachtcrème?
Gebruik je de pil of andere hormonale conceptie? Bij mij werd de acne van de ene pil veel erger en van de andere juist een stuk beter. :)

Deze website onderbouwt goed welke verzorgingsproducten van goede kwaliteit zijn en welke niet: http://www.paulaschoice.com/beautypedia ... ews/brands Er wordt heel veel onzin verkondigd door cosmeticamerken helaas...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:43

Ik reageer erg op varkensvlees, ik zou proberen iig tot het gala dat te schrappen wie weet is dat ook jou redding.
Dan dus ook geen gelatine, dat zit in winegums etc veel.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:46

Vet onder je smink. En af wassen met trea tree olie en watten schijfjes. Zo krijg je het er wel af. Zonder al te veel schade

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 07:52

Geen vet onder je schmink, dat sluit je huid af. Wel make up primer. Daarna schminken en eraf halen met olie of boter.
Ik ben zelf iemand die anderen schminkt en dit werkt echt super

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 08:30

MonaLieske schreef:
Ik ken het probleem van een lastige huid die op alles reageert (en ik ben 24 dus denk ook niet dat ik er nog overheen groei :)) ). Er zijn al veel goede tips genoemd: breng eerst een primer aan (die hebben ze ook van Grimas, maar ik weet niet of die fijn is), zorg voor goede kwaliteit schmink en zorg ervoor dat je goed spul hebt om make-up/schmink te verwijderen zodat je niet hoeft te boenen.

Verder om je huid mooi te houden tot aan het gala... Waarvoor gebruik je bepanthenzalf? Volgens mij is dat niet bedoeld voor acne? Je bedoelt niet toevallig benzoylperoxidezalf? Dat wordt wel aangeraden bij puistjes.
Wat gebruik je verder als dagelijkse gezichtsreiniger? Doe je dat ook braaf iedere ochtend en avond?
Gebruik je een exfoliant? Bij mij heeft het dagelijks gebruik van een BHA-exfoliant mijn huid veel verbeterd, terwijl ik tot twee jaar terug nog nooit van het bestaan gehoord had.
Wat is je dag-/nachtcrème?
Gebruik je de pil of andere hormonale conceptie? Bij mij werd de acne van de ene pil veel erger en van de andere juist een stuk beter. :)

Deze website onderbouwt goed welke verzorgingsproducten van goede kwaliteit zijn en welke niet: http://www.paulaschoice.com/beautypedia ... ews/brands Er wordt heel veel onzin verkondigd door cosmeticamerken helaas...

Ik heb een tikfoutje gemaakt, ik gebruik dagelijks biodermalacnecrème . Ik reinig elke avond met gel van dr. Van der Hoog en gebruik daar ook een dagcrème en scrub van. Ook slik ik de pil al een tijdje.
Maar wat doet precies zo'n exfoliant?

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga op zoek naar eem goede primer en olie om het eraf te halen. Ik zal maandag even laten weten of het een succes was ;)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:57

Onder schmink hoort pancake gedaab te worden. Is van het merk Grimas. Zo doen ze dat in theaters enzo. Met een vette creme heb je de kans dat ze schmink eraf gaat zweten. Eerst je gewone dagcrème goed laten intrekken. Dan pancake en dan schminken. Savonds kun je alles er zo met water en zeep rustig afwassen.
Ik gebruik dit al jaren met carnaval omdat ik anders ook nog drie dagen met een gevlekt en geïrriteerd gezicht rondliep. Nu nooit meer door de pancake!!

Edit: pancake is dus een laagje tussen je huid ej schmink dat niet doordringbaar is voor schmink. Het lijkt op een soort poederachtige foundation die je me een nat sponsje moet opbrengen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:18

Een basis aanbrengen. Bv van grimas, goede kwaliteit schmink gebruiken en eraf halen met kokosvet goed inmasseren en dan met make up reiniger en pads eraf halen. Vooral niet boenen en poetsen en de kwaliteit schmink doet ook veel