Zoals de titel al verklapt: ik heb nogal een probleemhuid en ik moet zaterdag volledig geschminkt. Ik heb dit jaar echt wat hulp nodig, want ongeveer een 1/2 weken daarna heb ik ook nog eens mijn schoolgala, over timing gesproken!
Beschrijving situatie vorig jaar
'S ochtends rond 7 uur schminken van mijn hele gezicht. Daarna tot ongeveer 17.00u rondgelopen met een hoofd in een bijzonder kleurtje. Maar toen wilde ik toch wel weer graag naar mijn eigen "kleurtje". En dat was officieel drama... de schmink ging er enorm slecht af ondanks alle reinigers, water etc. Uiteindelijk flink moeten boenen en daarna brak de hel los. Branden dat het deed! Ik heb er toen een crème op gesmeerd die verkoelend werkte, maar heb die nacht slecht geslapen en de weken daarna was mijn huid nog erger dan normaal!
Mijn huid at the moment
ik ben 15, maar heb al vanaf mijn 10e last van jeugdpuistjes/acné. Op dit moment is het min of meer onder controle. Voorhoofd en wangen redelijk, kaaklijn en kin een verschrikking. Ik smeer bepanthenzalf en een nacht/dagcrème.
Ik ga dus ook dit jaar weer helemaal in de schmink, maar vlak daarna wacht mij een gala! Ik ben nogal bang dat ik door het dichtplamuren en boenen van mijn gezicht de verbetering van afgelopen weken volledig kwijt ben.
Dusss...
ik zoek naar tips om
- mijn huid rustig te houden tijdens en na het schminken
- de schmink er op een normale manier af te krijgen
(Ik ben me er bewust van dat schminken niet goed is voor mijn huid. Liever geen commentaar daarop)
beste modjes, ik hoop dat mijn topic goed gaat. Ik heb er bewust voor gekozen dit niet in het make-uptopic te plaatsen aangezien het om een aparte huid en een bijzondere manier van "make-uppen"

Alvast bedankt voor alle tips en trics!