Hevige menstruatie na stoppen pil

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Hevige menstruatie na stoppen pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 20:08

Beste allemaal,

Mijn moeder is sinds een weekje ziek. Ze voelt zich niet lekker, heeft de hele tijd hoofdpijn en moest flink overgeven tijdens haar menstruatie. Vorige week had ze haar menstruatie, ze had toen weer enorm last van migraine en is dus vorige week dinsdag naar de huisarts geweest. Haar bloeddruk was veel te hoog en haar hartslag ook.

De dokter heeft haar medicatie voorgeschreven en gezegd dat ze moest stoppen met de pil. Hij zei dat ze gewoon kon stoppen, geen probleem. Ze had namelijk al drie pilletjes genomen van de strip.
Nu is ze gisterenavond weer ongesteld geworden (ze was dus vorige week ook ongesteld).

Nu vraagt ze zich af of dit normaal is. Want ze is toch wel hevig ongesteld, meer als normaal.

Iemand hier ervaring mee? Ze heeft maandagochtend een afspraak staan bij de dokter voor de bloeddruk. Ze wilde het dan ook vragen, maar ze maakt zich nu toch wel zorgen (en zorgen maken in combinatie met haar hoge bloeddruk op het moment lijkt me niet zo handig...).

vuurneon

Re: Hevige menstruatie na stoppen pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:38

Zit je moeder niet in de overgang dat alles op de hobbel is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:45

Gebrijkt je moeder tampons tijdens haar menstruatie en word ze steeds zieker?? Dan heel snel weer een dokter bellen.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:48

Wat bigone zegt! Staat ook informatie over op de verpakking van je tampons.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:50

Ik heb dit ook, als ik de pil gebruik ben ik (extreem) licht ongesteld. Als ik dan de pil niet gebruik ben ik veel heftiger ongesteld met veel meer kramp, last van mijn rug ed.

Icm hoge bloeddruk heb ik geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:56

Ik had dit ook toen ik stopte met de pil. Ik stopte na mijn stopweek en werd dus na een paar dagen een tweede keer ongesteld, en echt behoorlijk heftig. Het is denk ik dus geen heel abnormale reactie. Wel zou ik als ik jullie was even googlen op het TSS (hoewel dat gepaard zou gaan met een lage bloeddruk, maar wie weet is dat niet altijd zo.. elk mens anders etc)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:00

Zo gaat het bij mij bijna iedere maand, misselijk, migraine, zwaar prikkelbaar, slaap gebrek, en een week later ben ik 2 dagen uit de roulatie door de menstruatie (ik lig met pijnstillers 2 dagen op de bank) en tampons kan ik al jaren niet meer gebruiken ga ik dwars doorheen. Als ik mijn kinderwens heb vervult dan gaat bij mij de hele zooi eruit!

Maar het komt dus voor en ja ik ben helemaal onderzocht inclusief hormonen en er is niks afwijkends gevonden... -O-

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:04

Toen ik net stopte met de pil, werd ik na 4 weken ook weer ongesteld. EN HOE! Ik moest ook overgeven op de eerste dag. Nu gaat het wel, al ben ik nog niet gewend aan dit gedoe. Ik plan dus altijd een rustmomentje is. Rustig avondje, middagje op de bank ofzo. Dan trek ik het allemaal prima, maar als ik allerlei dingen ga doen en veel eten, moet ik echt spugen hoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:46