Rug dubbelgeklapt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JolanV

Rug dubbelgeklapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:50

Hoi,

Vandaag, tijdens de training van trampoline springen, was ik weer aan het oefenen met wat achteruitsalto's. Ik denk dat ik sowieso altijd al een lage bloeddruk heb (wazig bij opstaan enzo), maar dat is nu even bijzaak. Ik was vandaag weer lekker fanatiek iets in de ringen wezen oefenen bij gym. Sindsdien had ik al de hele dag wel last van een lage bloeddruk. Dan zie ik even heel wazig en daarna is het weer weg.

Dat had ik vandaag op vlak voor de inzet van mijn salto. Daardoor draaide ik niet "over mijn as" en was ik echt even bang op mijn nek te klappen. Ik heb mezelf nog net kunnen "tegenhouden" en landde op mijn bovenrug. Toen klapte mijn rug dus dubbel. Ik was daarna niet meer gaan trampoline springen voor de zekerheid en begon mijn rug zacht te rekken.

Ik heb nog steeds behoorlijk last van mijn rug. Nou is het probleem dat ik niet hou van stilzitten. Morgenochtend ga ik dus weer de hele dag naar de manege. Ik ga vandaag even wat minder doen qua kracht in de rug (de mest in de "put" vegen bijvoorbeeld). Wat zou ik kunnen doen om minder rugpijn te hebben? Alvast bedankt. :j

emil01

Re: Rug dubbelgeklapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:55

Als ik jou was, zou ik je rug laten checken bij de huisartsenpost en eventueel een foto laten maken. Mijn rug is dubbelgeklapt na een val van mijn paard en die was gebroken....

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:56

Rust nemen en niet naar de manege gaan. Als het aanhoudt naar de dokter. Klinkt als een behoorlijk klap.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:58

Ik ben zelf geen liefhebber van na ieder valletje naar het ziekenhuis hollen. Maar een rug zou ik zelf wél laten checken. Dit simpelweg vanwege alle zenuwen die erdoor heen lopen.
Sterkte :(:)

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:59

Bralindy schreef:
Rust nemen en niet naar de manege gaan. Als het aanhoudt naar de dokter. Klinkt als een behoorlijk klap.

Ja, dat was het ook. Het was op zo'n trampoline die heel goed veert en waarbij ik ook hoogte had. Zo'n speciale trampoline voor de sport. Ik zal het even aankijken, bedankt :j

Anoniem

Re: Rug dubbelgeklapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:48

Hoe ging het vandaag?

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 00:47

Joaltijd schreef:
Hoe ging het vandaag?

Ik kon niet zo goed zeggen of het nog gevoelig was. Ik had namelijk nog heel erg spierpijn in mijn armen/schouders/schouderbladen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:51

Probeer eens wat meer zout te eten, dat wil nog weleens helpen tegen die duizeligheid.
Sterkte met je rug