Bokkers aan de nutridrink?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Bokkers aan de nutridrink?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 19:02

Heel mijn leven heb ik al ondergewicht en zou ik graag een kilo of 7 willen aankomen. Helaas kom ik bijna niet aan en gaat het er wel razendsnel af.
Diëtiste geweest, wat helaas niets heeft geholpen.
Naar de dokter geweest of ik niet in aanmerking zou komen voor Nutridrink en ja de dokter vond het een goed plan *\o/*

Op de planning staat nu om het 3 maanden te proberen en dan te zien hoe het gaat. Vandaag heb ik mijn eerste proef pakket binnen gekregen met oa. aardbei, banaan, vanille, chocolade, framboos en een juice (?) versie.
Ik zit nu aan mijn eerste aardbeien versie en ik moet zeggen dat ik het niet heel vies vindt maar wel erg zwaar voor in de ochtend denk ik. Ik ben benieuwd naar de juice versie.

Nu vroeg ik me af of er meer bokkers zijn die nutridrink gebruiken, wat zijn jullie favorieten smaken, helpt het goed? Ik las dat er ook soepen zijn, zijn die lekker?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:42

Ik heb het gedronken tijdens mijn tweede zwangerschap en na mijn zwangerschap omdat ik letterlijk niks binnen kon en soms nog steeds niks binnen kan houden. Helaas bleef dit ook niet zitten waardoor ik meerdere keren opgenomen moest worden in het ziekenhis om aan het infuus te liggen.
Toen ik het dronk vond ik het ook erg zwaar vallen en van alle smaken vond ik aardbei het lekkerst.

Wat ook een idee kan zijn, zijn de kleine diepvries gebakjes bij o.a de Jumbo. Het zijn vierkante petit fours die erg veel calorieën bevatten. Dit werd mij toen aangeraden om zo nog wat calorieën binnen te krijgen. Ze vallen erg zwaar ondanks dat ze zo klein zijn en zijn erg zoet maar wellicht is het een idee.
Milkshakes uit de supermarkt en natuurlijk bij de snackbar zijn ook echte caloriebommen, misschien dat dit ook een idee kan zijn.

Wel erg vervelend dat je zoveel ondergewicht hebt!

Azmay

Re: Bokkers aan de nutridrink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:45

Hmm, ik moet ook wat gewicht bij eigenlijk. Nou heb ik wel een rot dieet. Zit er melk, gluten of soja in?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:47

Heb ze ook voorgeschreven gehad, heb ook ondergewicht. Maar krijg ze gewoon niet weg.

Als het goed is heb ik ze nog staan, Als je wil mag je ze zo hebben.... :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:54

Paar weken terug in overleg met diëtiste besproken om het weer zonder te proberen. Heb het 3 maanden gebruikt omdat ik praktisch niet meer at, nam er dan 1 als ontbijt en 1 als lunch. Als het me lukte ook eten erbij. Ik had het kleinste formaat en dronk het in één slok weg, aan de vieze nasmaak wende ik snel. Tot nu toe gaat het weer goed zonder. Ik vond alleen rode vruchten lekker, de mokka en banaan heb ik echt met moeite zitten proberen toen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:56

Ik heb er zelf geen ervaring, maar mijn stiefmoeder heeft er veel van moeten gebruiken ivm kanker en het vele afvallen.
Die vond ze ook te zwaar en te dik. Deed er daarom 2x mee. En dan een flink ijsklontje (van de kant en klare van de jumbo, dus 2 a 3 gewone ijsklontjes) In het flesje. Dan was het dunner, en minder zwaar vond ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:01

C_arola bedoelt bouwsteentjes, zitten behoorlijk wat voedingsstoffen in, meer dan in een normaal gebakje. :) Deze zijn speciaal gemaakt voor mensen die moeite hebben met eten.

De nutridrinks ken ik bijna allemaal wel, sommigen prima te doen, anderen euhh minder lekker. Maar goed, niemand heeft ze voor de lekker hé? Als je een smaak lekker vindt of op zijn minst weg kunt krijgen is dat mooi meegenomen.
Ik heb wel altijd begrepen dat het niet in plaats van je maaltijden moet, maar er extra bij.
Je kunt ook vragen naar Fantomalt. Dat is een smaakloos poeder wat je door je eten en drinken kunt mengen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 20:05

Die diepvriesgebakjes ga ik ook eens naar kijken C_arola, is alleen meer iets voor wanneer ik thuis ben. Als ik van 8 tot 5 van huis ben voor school zijn die niet echt makkelijk mee te nemen.
Milkshakes old gaat voor mij echt niet, ik heb helaas ook heel gezellige darmen dus dan zit ik binnen 5 min op de wc denk ik :D

Azmay in die ik heb zitten wel melk en soja, ik weet dat er zonder melk zijn maar niet of daar geen soja in zit, dan zou je even op de site van Nuridrink moeten kijken.

Ricie, welke smaken heb je ? :D heb jij wel een andere manier gevonden om aan te komen?

Fijn dat het weer goed gaat zonder Seline, helemaal niet meer kunnen eten lijkt me helemaal vreselijk.

Kan zelf wel eten, heb het de laatste weken bij gehouden en kom toch aan zo'n 2000cal op een dag. De drankjes worden dus ook een extra en zorgen dus hopelijk dat ik rond de 3000cal kom.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:08

Ik heb het ook gehad, maandje of vier geloof ik omdat ik in korte tijd weer wat aan moest komen.
Ik vond het echt vreselijk ranzig, omdat het wat dikker is.
Het heeft bij mij wel onwijs geholpen, niet alleen dat ik weer wat aan kwam maar ook wonden die sneller genezen en spieren die minder moeite hebben met opbouwen.
Inmidddels doe ik weer zonder.
Iedereen succes met aankomen en denk er inderdaad om dat dit is is voor erbij en niet als vervanging van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:14

Heb al gezien dat het op melkbasis is, jammer.
Die bouwsteentjes bevatten zoals verwacht alle verboden ingrediënten :')

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:29

Ik heb het ook een tijdje geprobeerd om aan te komen naast mijn gewone eten. Helaas kwam ik er geen gram van aan.
Ik vond de variant op yoghurt basis het beste te doen. Ik lust namelijk niks op melk basis. De juice variant vond ik 1 soort ook wel te doen maar vond er een beetje een chemisch smaakje aan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:29

Azmay schreef:
Heb al gezien dat het op melkbasis is, jammer.
Die bouwsteentjes bevatten zoals verwacht alle verboden ingrediënten :')

Die Fantomalt poeder is gluten en lactose vrij, is dat wat voor jou?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:46

Anoniem schreef:
C_arola bedoelt bouwsteentjes, zitten behoorlijk wat voedingsstoffen in, meer dan in een normaal gebakje. :) Deze zijn speciaal gemaakt voor mensen die moeite hebben met eten.

Deze inderdaad, ik kreeg ze niet weg.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:57

Alles al geprobeerd. Ik vind ze vreselijk vies. Alle varianten.
Ik werk zelf in de zorg. En maar een enkele cliënt vindt ze lekker.
Ze zouden die dingen toch echt een stuk lekkerder moeten maken.

Waar ik wel goede reacties van hoor is Joylent. Dat schijnt wel echt lekker te smaken. Ze kosten 2 euro per maaltijd/shake. Veel van mijn vrienden/kennissen gebruiken dat. Als ik het weer nodig zou hebben, zou ik de nutri inruilen voor Joylent.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:04

Van de zomer heb ik ze ook een tijd moeten gebruiken
Ik lengde het aan met water dan ging het. Ik vond het heel vies maar het heeft geholpen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:05

Ik vind dat het heel zwaar valt en ontzettend vies smaakt :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:08

Ik lust echt niks en zelfs ik vond de smaak enorm meevallen. Viel bij mij niet zwaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:53

Ik heb ze ook gehad, vond de smaak enorm vies, chocolade was nog het beste van allemaal. Maar ik had toen ook smaakverandering dus daar kan het ook mee te maken hebben. :)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:58

Ook ik heb mijn kelder vol staan met Nutri-drink energie en proteine drink. Ik kan er zo 6 a 10 achter elkaar opdrinken, dan zit ik nog niet vol. Ik krijg er ook niet meer gewicht door!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:00

Ik kreeg van klanten in de apotheek altijd terug dat ze goed koud het beste te drinken waren

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:09

Ik heb als ik het goed heb chocolade en aardbei.

Heb zelf niet echt een andere manier gevonden om aan te komen. Eet slecht (als in de zin van vaak niet).

Maar blijf redelijk stabiel maar net een paar kilo te licht. Neem het maar voor lief. Volgende keer met de dietiste kijken wat ik er nog aan kan doen.

Misschien dat ik eens naar de sportschool ga en veel kracht training ga doen om spiermassa op te bouwen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:53

Zelf drink ik ze niet maar wij hebben wel een aantal cliënten die ze krijgen als ze voedsel weigeren.

Ik weet niet of je van koffie houdt maar die met vanille en chocola kan je in plaats van melk door je koffie gooien. :j

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:05

Heb ze ook een tijdje gebruikt, vooral de aardbei en 'tropical'. Een paar keer per dag een half flesje, omdat ik anders meteen last kreeg van mijn buik.. Kan ze dan ook echt aanraden, die flesjes hebben me erg geholpen, maar pas wel op dat je gewoon doorgaat je dagelijkse eten, anders heeft het weinig nut naar mijn idee.
Succes :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:20

Mijn moeder heeft het nu en ik geef het op het werk ook.
Je kant soms vermengen met yoghurt of anders.
In supermarkt zijn bouwsteentjes die lijken op kleine gebakjes

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:23

Ricie schreef:
Ik heb als ik het goed heb chocolade en aardbei.

Heb zelf niet echt een andere manier gevonden om aan te komen. Eet slecht (als in de zin van vaak niet).

Maar blijf redelijk stabiel maar net een paar kilo te licht. Neem het maar voor lief. Volgende keer met de dietiste kijken wat ik er nog aan kan doen.

Misschien dat ik eens naar de sportschool ga en veel kracht training ga doen om spiermassa op te bouwen ofzo.

Vooral doen. Zeker in combinatie met niet eten...

Ts, mokka en chocolade smaak kun je ook nog opwarmen in de magnetron. Die smaken zouden warm het lekkerste zijn omdat ze dan in de buurt komen van warme chocolademelk of koffie. De andere smaken kun je het beste koud uit de koelkast drinken.

Fantomat is al genoemd zag ik, dat is ook een fijne toevoeging om aan wat meer kalorie inname te komen.