Vulling drukt op zenuw

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Vulling drukt op zenuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:38

Goedemorgen,

Heeft hier iemand ervaring met een vulling die op een zenuw drukt? Ik had een aantal weken geleden kiespijn (rechtsboven) en last van gevoeligheid met warm en koud. Ben toen naar de tandarts geweest en die had een gaatje gevonden en deze gevuld. Ik bleef daarna last houden van gevoeligheid van warm en koud en eigenlijk ook nog steeds kiespijn, ik heb het toen 3 weken aangekeken en toch maar weer een afspraak gemaakt omdat het voor mijn gevoel dieper ging en naar mijn bovenkaak trok. Dit was afgelopen woensdag en hij heeft toen gelijk foto's gemaakt maar kon niks vinden op de foto. Hij heeft toen een test gedaan met volgens mij zo'n koude stick om te zoeken waar het probleem zit. Nu wist hij dus te vertellen dat de vulling op mijn zenuw drukt en heeft hij mijn kies wat verder afgeslepen zodat mijn kiezen niet meer op elkaar drukken (want dit zorgt voor de irritatie). Maar nu is het nog steeds wel gevoelig voor warm en koud en is de pijn op de achtergrond wel wat aanwezig. Maar ik heb af en toe echt 'pijnaanvallen' en dat doet echt heel veel pijn. Dat is dan heel heftig voor een minuut ofzo en dan zakt het weer. En iedere keer op verschillende tijdstippen? Nu zei de tandarts dat ik het sowieso een week moet aankijken maar herkent iemand dit? Dit soort pijnaanvallen? En wordt dit vanzelf minder? Ben het een beetje zat -O-

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:43

-
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:46

Een vulling die loszat? Kan dat ook nog? Maar had de tandarts dat afgelopen woensdag dan niet moeten zien?

Collie2008

Re: Vulling drukt op zenuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:54

Ik heb geen verstand van gebitten, maar ik heb dit ook gehad en uiteindelijk raakte de zenuw zo geïrriteerd dat ik vreselijke ontsteking met een abces op de kaak heb gehad (tweemaal) een andere tandarts noemde het onkunde/slordigheid/prutswerk van de eerste tandarts. Ik zou zeker terug gaan hoor, in mijn beleving gaat dit niet over namelijk en je kies afslijpen om zo de druk te verminderen van je gebit op elkaar is symptoombestrijding en niet het probleem aanpakken.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:45

Wow dat klinkt wel heel heftig zeg! Jij had dus ook van die aanvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:50

Ik heb dit ook wel eens gehad, en toen heeft de tandarts uiteindelijk een soort 'matje' tussen de zenuwen de vulling gelegd. Had dat niet geholpen dan had 'ie de zenuw verwijderd, maar dat was bij mij dus gelukkig niet nodig.

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:57

Dat had ik pas nog. Bij mij is het nu weg. Ik denk dat het nu een beetje gevoelig ligt, maar dat je nog even aan dat gevoel moet wennen

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:09

Ik kreeg steeds meer last en kon mijn kiezen niet meer op elkaar zetten zonder dat het pijn deed dus toch maar weer naar de tandarts geweest. Heb nu een zenuwbehandeling gehad en moet over 2 weken terug voor een wortelkanaalbehandeling. Maar de pijn is grotendeels weg *\o/*