(excuus als het fout staat)
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ik heb veel pijn aan mijn knieën, wat het is weet ik wel maar ik kan het niet uitspreken noch onthouden. Het komt er op neer dat mijn knieschijven allebei niet goed sporen en naar buiten schieten op het kraakbeen wat pijn veroorzaakt. Dit heb ik al vanaf mijn 2de.
De artsen weten sinds 9 maanden wat het is en ik heb hier ook behandeling voor. Door middel van tapen door een goede fysio en oefeningen moet dit te corriceren zijn.
Aankomende maandag moet ik met spoed naar het ziekenhuis aangezien ze het niet normaal vinden hoeveel pijn ik heb.
Er zou eigelijk een afspraak staan voor januari maar deze is dus vervroegt.
Bij de fysio kom ik regelmatig om mijn knieën wat rust te geven doormiddel van tapen. Mijn knieën moeten 2 x zo hard werken als die van een "gezond" iemand.
Fietsen hou ik met normaal weer niet goed vol. Na een 15 minuten zijn mijn knieën moe en kunnen niet meer. Met tegenwind hoef ik al helemaal niet te fietsen want dan worden mijn knieën overgeprikkelt en is de kans groot dat ik een terugval krijg met veel pijn.
De artsen en de fysio zeggen dat ik mijn grenzen moet gaan aangeven. Dus als het fietsen al moeizaam ging, kan/mag ik niet gaan paardrijden. Nu in de herfst en winter gaat het meer en harder waaien en ook regenen.
Hoe zouden jullie dit doen? Misschien is dit topic ook om mijn hart even te luchten.
Groetjes, mij.