Ik weet het niet meer, lichamelijk..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SummerLess

Ik weet het niet meer, lichamelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:15

Hallo Bokkers,

Zoals de titel het al zegt, ik weet het niet meer. Ik heb momenteel wat lichamelijke klachten en word niet gehoord door mijn dokter.

Al enige tijd ben ik zeer vermoeid en ben niet vooruit te branden. Ik heb wat aan m'n voeding gedaan om te kijken of dit zou helpen. Meer groene groentes eten, vette vis en kip. Dit eet ik momenteel al enige tijd en ik voel me niet beter. Ik slaap veel momenteel, als ik thuis kom van werk val ik in slaap op de bank voordat ik eten heb kunnen maken. In het weekend lig ik het liefste de hele dag te slapen. Dat gaat natuurlijk niet want ja paard en ik moeten beweging hebben.
Het is wel zo dat als ik slaap ik erg onrustig slaap en om de zoveel uur wakker ben, daarna slaap ik wel weer snel in maar wordt een tijd later weer wakker. Als de wekker gaat dan kan ik erg moeilijk wakker worden. Overdag tijdens m'n werk kan ik ook wel slapen.

Ook heb ik last van hartkloppingen. Hier ben ik voor bij de dokter geweest. Maar daar kreeg ik de mededeling, "ach wat komt dat gaat ook weer". Dit houd al bijna een half jaar aan. Het wordt niet erger maar ook niet minder.

Last van gewichtstoename en kracht verlies is ook aanwezig. Ik kom maar aan maar eet heel gezond en let er ook heel erg op. Ik neem niet veel tussendoortjes en geen fris. Ook is mijn drank gebruik, als daar al van gesproken mocht worden, niet meer aanwezig. Dus hoe het kan dat ik in gewicht aankom is een raadsel. Het kracht verlies heb ik in mijn handen/armen en benen. Tijdens paardrijden lukt het me slechter om m'n been aan te leggen, laat staan kuitdruk geven. Tijdens mijn werk moet ik veel moeite doen om kracht te zetten of iets vast te houden voor enige tijd. Fietsen kost me erg veel moeite ondanks dat ik alle dagen veel fiets. Ik ben erg snel benauwd en kort aan adem.

Mijn concentratie is 0,0. Dit kan ook door de vermoeidheid komen. Maar als iemand iets vraagt duurt het even voordat ik het door heb en duurt het nog langer voordat ik een antwoord heb. Beetje traag met denken en dat ken ik totaal niet van mezelf.

Ik ben zelf niet iemand die snel google erbij pakt om te gaan kijken wat het kan zijn, maar iemand zei tegen mij misschien iets met je schildklier. Ik heb de klachten bekeken daarbij en die komen redelijk overeen met wat mijn klachten zijn.
Hebben jullie nog ideeën wat het zou kunnen zijn, tips of iets anders?

edwardway

Re: Ik weet het niet meer, lichamelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:17

Is er een mogelijkheid dat je een andere dokter kan zien?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:17

Als schildklier patiënt kwam de schildklier ook als eerste in me op.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:18

Terug gaan naar je huisarts.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:20

Heb je al eens bloed laten prikken? Over het algemeen is daar al veel uit te halen

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:22

Minke_ schreef:

Ik heb voor aanstaande vrijdag een afspraak staan bij een andere huisarts in de zelfde praktijk.
Mocht deze niets willen dan ga ik een sec opinion aanvragen bij m'n oude huisarts, (daar moest ik weg ivm verhuizing van mijn kant)

Icrack schreef:
Heb je al eens bloed laten prikken? Over het algemeen is daar al veel uit te halen

Ik ben bloeddonor en ben meer dan een maand geleden daar geweest, Ik ga er wel een beetje vanuit dat hun mij ook wel zouden melden als ze iets vinden tijdens het testen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:25

Kijk eens naar bijnieruitputting. Je bijnieren kunnen dit ook veroorzaken.

Veel huisartsen zullen hier namelijk niets mee doen en is ook niet echt goed bloed op te prikken begreep ik.
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 17-11-15 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:26

Doen ze bij het bloed van een donor dezelfde testen als bij een huisarts? Ik heb daar zelf geen idee van namelijk :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:27

Weer terug inderdaad, bloedprikken op schildklierfunctie (herken heel veel) vitamine B 12 tekort, Lyme (hoop het niet voor je) en verder een algemeen bloedbeeld wat ze ook zeker bij vermoeidheid zullen doen. En nog het allerbelangrijkste. laat je niet afschepen, tegenwoordig moet je het grootste gedeelte van de bloedonderzoeken zelf betalen dus knal er maar op.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:39

Niet de enige dus met dergelijke klachten. Ik heb alleen een huisarts die me wel serieus neemt. Inmiddels is er bij mij bloed afgenomen en onderzocht, morgen krijg ik de laatste uitslagen. Helaas tot nu toe geen enorme afwijkingen.
Maar gezien de klachten er wel zijn, zal er een afspraak zijn om te zien hoe nu verder. En eigenlijk heb ik daar de puf niet voor. Maar zo kan het ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:42

Mijati schreef:
Niet de enige dus met dergelijke klachten. Ik heb alleen een huisarts die me wel serieus neemt. Inmiddels is er bij mij bloed afgenomen en onderzocht, morgen krijg ik de laatste uitslagen. Helaas tot nu toe geen enorme afwijkingen.
Maar gezien de klachten er wel zijn, zal er een afspraak zijn om te zien hoe nu verder. En eigenlijk heb ik daar de puf niet voor. Maar zo kan het ook niet.

Soms is een lichte afwijking naar beneden bij bvb B12 al voldoende om heel slecht te zijn. Helaas zijn er veel huisartsen die iemand met klachten en B12 tegen de onderste waarden aan vrolijk zeggen dat het normaal is.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:44

M.b.t. Lyme niet. Geen steken of iets anders gehad.
Ik slik vitamine tabletten icm ijzer. Dit via de Tuinen gekocht.
Ik moet de doktersbezoeken ook zelf betalen wegens mijn verzekering. Dus voor het bloedonderzoek kan er ook nog wel bij. Ik las ook dat schildklier ziektes moeizaam te vinden zijn via bloedtesten?
Ik ga me deze keer niet meer afschepen want ik word zo moe van mezelf. Ik zit mezelf momenteel heel erg in de weg door alle dingen. M'n vermoeidheid speelt erg tegen mij in m'n werk en andere delen van m'n dagelijkse leven. De hartkloppingen zijn ook niet erg fijn. En de rest natuurlijk ook niet, laat dat duidelijk zijn.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:48

Ik ben erg benieuwd naar nog meer ervaringen en tips en mogelijk andere dingen. Voor nu zeg ik alvast welterusten want ik zit meer slapend dan wakker op de bank dus lijkt het mij zeer verstandig dat ik verhuis naar m'n bed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:50

Nee hoor, schildklierwaarden zijn niet moeilijk te bepalen. Hartkloppingen, gewichtstoename en doodop wijzen hier sterk op, dan werkt je schildklier te langzaam en dat kan ook op jonge leeftijd. Ik ben schildklierpatient en je merkt het aan je eigen lichaam. Een te langzaam werkende schildklier kan uitmonden in een niet meer werkende schildklier. Bij mij heeft de schildklierwaarde jaren gefluctueerd, totdat hij continue te hard ging werken, ook hardkloppingen, niet tot slecht slapen. Ik ben uiteindelijk naar een internist geweest, hele riedel aan onderzoeken gehad en bleek Hasimoto te hebben. Mijn schildklier werd door eigen afweersysteem aangevallen als een vreemd iets. Dat gaat lang goed tot dat hij er helemaal mee stopt. Heb een prima leven met medicatie en mijn ondergewicht is gelukkig weg. Dat was ook de reden om door te pakken voor mij, 51 kilo met 1,74 is niet zo prettig.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:55

Na aanleiding van de klachten die ik heb en de klachten omschrijving van een trage werking van de schildklier lijkt het mij dat ik daar mee te maken heb.
Gewichts toename, hartkloppingen, vocht vasthouden, vermoeidheid etc etc.
Ik ben zelf 1.90 en +90kg en dat blijft meer worden en dat wil ik zelf niet en doe er alles voor om het niet te hebben en om af te vallen maar niets werkt. Nog gezonder eten, erg goed bijhouden wat ik eet, hoeveel ik eet en bijhouden van de Kcal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:02

Burn-out of stressklachten geven dezelfde symptomen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:05

Daar heb ik ook aan gedacht.
Ik heb dit al vele maanden (lees: meer dan een jaar)
Tijdens mijn vakantie etc gaan de klachten niet over. Ook tijdens rustige periodes blijft het het zelfde.
Dus zelf vermoed ik dat het op dat vlak niet ligt.
Burn-out en stress dungen zijn ook symptomen van trage schildklier functie.
Ik heb ook tintelingen in m'n handen en natuurlijk het kracht verlies. Ook spierkrampen en gewrichtsklachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:38

Dan word het inderdaad tijd dat je heel snel onder je hunnebed vandaan komt.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:49

bigone schreef:
Mijati schreef:

Soms is een lichte afwijking naar beneden bij bvb B12 al voldoende om heel slecht te zijn. Helaas zijn er veel huisartsen die iemand met klachten en B12 tegen de onderste waarden aan vrolijk zeggen dat het normaal is.

Helemaal weggewuifd is de B12 niet, met de eerste uitslagen, maar hij wilde even een tweede bepaling hiervoor afwachten.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:52

SummerLess schreef:
Minke_ schreef:

Ik heb voor aanstaande vrijdag een afspraak staan bij een andere huisarts in de zelfde praktijk.
Mocht deze niets willen dan ga ik een sec opinion aanvragen bij m'n oude huisarts, (daar moest ik weg ivm verhuizing van mijn kant)

Icrack schreef:

Ik ben bloeddonor en ben meer dan een maand geleden daar geweest, Ik ga er wel een beetje vanuit dat hun mij ook wel zouden melden als ze iets vinden tijdens het testen.

Als eerste, erg vervelend allemaal.
Bloeddonoren worden niet op hun schildklier getest....

Hopelijk snel meer duidelijkheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:54

Oeii een paar klachten herken ik. Helaas ook al vaker weggestuurd met een 'eerder slapen' advies maar na goed te hebben opgelet op slaap en voeding en stress blijft het erg naar die moeheid + andere klachten. Ik mag dinsdag weer op bezoek!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:07

Je beschrijft exact mijn klachten 2 jaar geleden. Vermoeid, overal en altijd kunnen slapen, concentratie 0, ik had exact hetzelfde wat je beschrijft met paardrijden. Ik reed toen zowiezo nier veel maar na een paar rondjes draven had ik nog een spierspanning 0 over enzovoort. Mijn klachten werden wel gehoord. Ik heb een compleet bloedonderzoek gehad, longfoto's ), buik echo, darmonderzoek (ik had ook nog spastische darmklachten erbij),... er kwam uiteindelijk een vit D te kort uit. Dat kan klachten geven van vermoeidheid, spierproblemen tot depressie. Ik neem nu vooral s winters dagelijks vitamine d en vul dat aan met metarelax (b12, taurine, magnesium) en probiotica. Zonder komen de problemen weer terug. Ik heb de vit d even aan de kant gelegd maar langzaamaan voel ik dan de vermoeiheid weer opkomen en kan het vooruit slepen weer beginnen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:06

Dit verhaal had ik ook zo kunnen schrijven, spierkrampen, gewrichtspijn, buikpijn, spierzwakte, maar vooral altijd maar die enorme vermoeidheid. Ik lees mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:36

Zo herkenbaar. ..
Ik stond er 5 jaar geleden ook zo voor en ik liep er ook al minimaal een half jaar mee rond
Doodmoe
Gewichtstoename
Slijmbeursontsteking
last van mijn spieren

Tot aan cystes op mijn eierstokken, vermoedelijke nekhernia aan toe.

Alles vanuit de schildklier voortkomend.
Het is de motor van je lijf hè dus als die verstoord is kan je allemaal vage klachten krijgen

Zou even laten prikken.
TSH mag tussen de 0.3 en 3 liggen.
Ik had toendertijd een waarde van 156 en mijn huisarts snapte niet dat ik nog op mijn benen stond een gewoon werkte.

Goed te behandelen met medicatie hoor alleen duurt het soms even er je goed ingesteld sta en als je twijfel verwijzing vragen naar een endocrinoloog die kan je vaak goed instellen.

Succes ik ben benieuwd wat eruit komt.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:43

Ik zou zeker ook de vitamin D en calcium even laten meenemen als je bloedonderzoek laat doen. Kijk zelf even naar de waardes, want mijn arts vond ook geen actie nodig, nu een aantal maanden later en een flinke vitamine D boost voel ik me wel beter, al tob ik nog met krachtsverlies en spierpijnen.