Steeds maar ziek voelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Steeds maar ziek voelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 18:29

Ik weet maar niet of het een winterdip is, maar altijd rond de winter (dus eind vd herfst ook) en in de winter ben ik vaak ziek. Ik eet al meer fruit, drink smoothies, heb vitaminetabletjes omdat ik niet erg veel lust om toch nog wat binnen te krijgen, maar ben gewoon vaker ziek, niet echt hoofdpijn, maar gewoon die zeurende keel, niks kunnen hebben, warm en koud zonder enige verhoging en zin om NIKS te doen (behalve de melige bui die ik 1 of 2x per dag heb, hebben we vast allemaal wel) :?

Wat zou ik er aan kunnen doen? en, weet iemand of het een winterdip is, of een jaarlijkse terugkomst van pfeiffer, dat ik heb gehad? :o

EDIT: Ik voel me ook vaak moe :( als het donker word doe ik vrij weinig tenzij er iets leuks is en ik me de hele avond kan vermaken

callum

Re: Steeds maar ziek voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:35

Slik je ook vitamine dcapsules?? Dat helpt mij enorm heb ik wel vit d uit visolie dus geen goedkope zooi

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:35

Laat eens de waarden van je vitamine D nakijken dit is makkelijk te zien bij een bloedonderzoek

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:41

Kom je genoeg buiten? Veel mensen zitten veel te veel binnen in deze tijd van het jaar, met al jouw klachten van dien. Buiten in beweging komen helpt dan vaak, al is dat vaak het laatste waar men zin in heeft.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 18:57

callum schreef:
Slik je ook vitamine dcapsules?? Dat helpt mij enorm heb ik wel vit d uit visolie dus geen goedkope zooi

Nope, doe ik niet. Bedankt voor de tip!

EJuniorJoost schreef:
Laat eens de waarden van je vitamine D nakijken dit is makkelijk te zien bij een bloedonderzoek

Hebben we al heel vaak gedaan, uit bloedonderzoek komt helaas weinig.

Lalidan schreef:
Kom je genoeg buiten? Veel mensen zitten veel te veel binnen in deze tijd van het jaar, met al jouw klachten van dien. Buiten in beweging komen helpt dan vaak, al is dat vaak het laatste waar men zin in heeft.

Niet heel erg vaak *ugh, school en huiswerk*. Het is wel een goed idee, maar alsnog wordt ik vaak ziek. Wel is naar buiten gaan iets dat me helpt om bijv van het warm zijn en zo af te helpen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:57

Een winterdipje? Vitamine D tekort?
Ik haat de winter, en ik weet dat ik dan wat prikkelbaarder, snotteriger en meer moe ben.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:00

Ess_Ramona schreef:
Een winterdipje? Vitamine D tekort?
Ik haat de winter, en ik weet dat ik dan wat prikkelbaarder, snotteriger en meer moe ben.

Winterdip zat ik aan te denken, maar ik weet niet of het nou echt dat is :o

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:01

Misschien een daglichtlamp... ik gebruik hem in de winter regelmatig en heb wel het idee dat dat werkt om toch wat actiever te zijn in de donkere dagen..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:03

Evelijn schreef:
Misschien een daglichtlamp... ik gebruik hem in de winter regelmatig en heb wel het idee dat dat werkt om toch wat actiever te zijn in de donkere dagen..

Is zoiets niet slecht voor je? :o zo nee, zou slim zijn. Te veel in de zon doe ik ook niet, zonnebanken nooit want ik heb dan snelle kans op huidkanker :o ben zeer blank en mijn moeder had het ook

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:05

je wordt er iig niet bruin van ;) maar er is wel genoeg over te vinden op internet.
daglicht therapie heeft bewezen effect tegen een winterdipje...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:06

Ban je zelf een week of twee van bokt, dan heb je wel tijd om naar buiten te gaan. Elke dag een half uur flink doorstappen en niet de hele dag op je telefoon op pc zitten kan al heel veel helpen om wat actiever te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:14

xniieeenke schreef:
Evelijn schreef:

Is zoiets niet slecht voor je? :o zo nee, zou slim zijn. Te veel in de zon doe ik ook niet, zonnebanken nooit want ik heb dan snelle kans op huidkanker :o ben zeer blank en mijn moeder had het ook

Nee het is niet slecht, want het bevat niet de slechte stralen van de zon (en zonnebank).
Het is juist goed, want door een te kort aan zonlicht kun je een vitamine D tekort krijgen.
Helemaal als je normaal de zon al veel ontwijkt.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:22

Bedankt! Buiten ben ik wel hoor, in de zomer praktisch altijd maar met de regen, nee bah :')
Ik weet nu denk ik genoeg *zoekt slotje XD*

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:41

Laat ook je vitamine B12 checken