Ernstig oververmoeid na antibioticakuur

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Ernstig oververmoeid na antibioticakuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:02

Hallo iedereen :),

Drie maanden geleden heb ik een flinke nierbekkenontsteking gehad en heb ik hiervoor antibiotica gekregen.

Nou zijn mijn onstekingsklachten over, maar voel ik mezelf nog steeds echt verschrikkelijk lamlendig (dat dus al 2 maanden).

Ik ben zelfs thuis van het werk!
Ik heb mezelf laten onderzoeken bij de dokter en al mijn waarden zijn dus goed. Volgens de dokter ben ik dus "gezond", maar voelt dat totaal niet zo! Hebben jullie enig idee wat ik nu kan doen? Ik begin er namelijk steeds meer klaar mee te raken!

Ik loop al extra bij de chiropractor en dit helpt een paar dagen en dan zakt het zo weer af!
Volgens hun kan het dus komen, omdat ik moet herstellen van de antibioticakuur.

Nou ik hoor het graag van jullie :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:07

Hoe zijn je darmen nu?
Ik zou er goede probiotica tegen aan gooien. :)
Kort gezegd zul je je darmflora weer op orde moeten krijgen.
Ik heb Lyme en heb er ook veel last van na antibiotica, herkenbaar dus.
Het heeft bij mij eerder echt wel 2 a 3 maanden geduurd voor mijn energiepijl weer ergens op leek, daarom gebruik ik het ook zo min mogelijk.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-11-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:09

moonfish13 schreef:
Hoe zijn je darmen nu?
Ik zou er goede probiotica tegen aan gooien. :)

Bedankt voor je reactie :) Inmiddels ben ik dat al drie weken aan het slikken en in het begin leek dat veel beter te gaan, maar nu blijf ik een beetje op hetzelfde hangen!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:09

Ik denk eerder dat je nog steeds moet herstellen van je nierbekkenontsteking, dat is echt een flinke aanslag op je lichaam wat veel ontregeld heeft....

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:10

proudmama schreef:
Ik denk eerder dat je nog steeds moet herstellen van je nierbekkenontsteking, dat is echt een flinke aanslag op je lichaam wat veel ontregeld heeft....

Dat zou inderdaad kunnen, maar duurt zoiets zo lang dan? Het voelt momenteel allemaal zo uitzichtloos, vooral omdat ik een beetje aan huis gekluisterd ben...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:11

Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e antibiotica kuur in 2 weken en ik herken het heel erg. Ik was al moe van het ziek zijn, maar het is nu des te erger. Heb al vaker kuren gehad en ik vind het werkelijk rot spul.. Het blijft erg lang in je systeem hangen. := Maar inderdaad een goede probiotica is een goed idee, 2 maanden is toch wel erg lang!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:12

Na mijn laatste AB kuur was ik zeker 6 maanden onder de pannen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:13

Cynn schreef:
Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e antibiotica kuur in 2 weken en ik herken het heel erg. Ik was al moe van het ziek zijn, maar het is nu des te erger. Heb al vaker kuren gehad en ik vind het werkelijk rot spul.. Het blijft erg lang in je systeem hangen. := Maar inderdaad een goede probiotica is een goed idee, 2 maanden is toch wel erg lang!

Misschien moet ik de probiotica wat op gaan schroeven? Ik heb sowieso al extra vitamines ingeslagen, dus alle beetjes helpen :)

Brainless: Wauw dit is erg heftig, hoe is het bij jou beter gegaan? En wat heb je gedaan wbt je werk etc?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:14

En goed ontlastingonderzoek?
Dan kunnen ze bekijken wat er mist in je darmflora.
Verder een niet hele gekke, maar na een kuur heb ik standaard weer mijn allergie voor gluten en melk weer erger.
Je kunt kijken of het scheelt tijdelijk het een en ander te schrappen.
Na verloop van tijd als mijn darmflora weer op orde is kan ik er weer veel beter tegen, dan praat je over echt ziek worden naar weinig last.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:15

6 maanden!! :oo Crisis.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:16

moonfish13 schreef:
En goed ontlastingonderzoek?
Dan kunnen ze bekijken wat er mist in je darmflora.
Verder een niet hele gekke, maar na een kuur heb ik standaard weer mijn allergie voor gluten en melk weer erger.
Je kunt kijken of het scheelt tijdelijk het een en ander te schrappen.
Na verloop van tijd als mijn darmflora weer op orde is kan ik er weer veel beter tegen, dan praat je over echt ziek worden naar weinig last.

Dat is eventueel wel een goede!
Ik heb nu suikers geschrapt uit mijn voeding en probeer ik zo gezond mogelijk te eten en te drinken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:16

Ik werk gelukkig niet fulltime (wel horeca..) en zorgde dat ik niet 2 volle dagen achter elkaar hoefde te werken.
Ook ben ik vitamine B en D bij gaan slikken en dat hielp wel een stuk.
De eerste maanden sliep ik rustig 12 uur per dag.

Moet wel zeggen dat ik eerst 2 "gewone" AB kuren had gehad en daarna 2 tegelijk, ook een dubbele dosis(per AB) voor 2x zo lang.
Dat was echt wel een aanslag op mijn lichaam en zelfs nu (na ruim een jaar) komt af en toe de man met de hamer langs en slaap ik rustig 16 uur op een dag.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:18

Brainless schreef:
Ik werk gelukkig niet fulltime (wel horeca..) en zorgde dat ik niet 2 volle dagen achter elkaar hoefde te werken.
Ook ben ik vitamine B en D bij gaan slikken en dat hielp wel een stuk.
De eerste maanden sliep ik rustig 12 uur per dag.

Moet wel zeggen dat ik eerst 2 "gewone" AB kuren had gehad en daarna 2 tegelijk, ook een dubbele dosis(per AB) voor 2x zo lang.
Dat was echt wel een aanslag op mijn lichaam en zelfs nu (na ruim een jaar) komt af en toe de man met de hamer langs en slaap ik rustig 16 uur op een dag.

Wauw wat heftig zeg! Ik ga alle tips in overweging nemen! Straks maar eens langs de natuurwinkel :j

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:18

Ik denk dat het vooral je nierbekkenontsteking is waar je zo moe van bent. Dat is een heftige ontsteking, waar je lichaam flink tegen moet vechten.

Maar dat in combinatie met een antibiotica kuur is helemaal een aanslag op je lichaam. Je lichaam heeft echt wel tijd nodig om te herstellen en het weer helemaal zelf te gaan doen. Antibiotica is niet goed voor je darmflora, wat er ook voor kan zorgen dat voedingsstoffen uit voedsel minder goed opgenomen worden.
Laatst bijgewerkt door Yaralisa op 17-11-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:25

Ab kuren kunnen een (groot) deel van de goede darmflora uitroeien. Die flora helpt voor een groot deel met de opname van voedingsstoffen uit je voedsel.
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je darmflora een flinke tik heeft gehad. Het lastige is dat die plekken vaak al snel worden opgevuld door bacteriën die lang niet zo goed functioneren als je normale flora. En daarmee probiotica ook minder snel echt resultaat geeft omdat de leegte al gevuld is.

Wat je eraan kan doen weet ik niet precies.. Als ontlastingonderzoek mogelijk is zou ik daar zeker wat mee doen.