Help mijn oor doet raar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Help mijn oor doet raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:19

Hallo!
Ik heb nu al zo'n 2/3 weken last van mijn oor,
Niet echt pijn, maar als ik bijv een compleet dichte koptelefoon op heb, hoor ik steeds minder met dat oor,
Op een gegeven moment hoor ik er helemaal niets meer mee. Dan doe ik bijv de koptelefoon af, en pas als ik over mijn oor wrijf hoor ik plots weer wat.

Niet alleen met die koptelefoon, maar ook als ik met m'n complete oor op het kussen lig. En alleen met rechts...
Heel vervelend :( iemand enig idee wat het is en wat ik ertegen kan doen?
X
Laatst bijgewerkt door ODonoghue op 16-11-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Re: Help mijn door doet raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:20

Gebruik je vaak oordopjes met muziek?
Want daar kun je erg makkelijk een gehoorbeschadiging van oplopen.. Wellicht even naar de huisarts, misschien zit er wel gewoon een propje met oorsmeer voor je trommelvlies.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:22

Ik denk eerder aan een prop, eerst even langs de huisarts gaan die kan het je zo vertellen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:27

Vraag het de huisarts, niet bokt.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:30

Goof schreef:

Mijn moeder is niet zo van het 'om niets naar de huisarts' , die gaat alleen als er echt iets enorm heftigs aan de hand is. Dus ik denk, dit is het mensenwelzijn gedeelte dus ik kan t altijd proberen. En anders gooien ze er maar een slotje op :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:31

Heb je je moeder al wel gevraagd dan?
Een prop moet er wel uit bij de huisarts,dus toch maar even doorzeuren dan :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:34

Tosca_love schreef:
Goof schreef:

Mijn moeder is niet zo van het 'om niets naar de huisarts' , die gaat alleen als er echt iets enorm heftigs aan de hand is. Dus ik denk, dit is het mensenwelzijn gedeelte dus ik kan t altijd proberen. En anders gooien ze er maar een slotje op :)

Je hebt al 3 weken last van je oor, lijkt me een goede reden om je moeder even te vragen een afspraak te maken.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:45

ellepel schreef:
Heb je je moeder al wel gevraagd dan?
Een prop moet er wel uit bij de huisarts,dus toch maar even doorzeuren dan :j

Normale paarden mensen: 'maaaaaaam mag ik een paard?'
Ik: 'maaaaaam mag ik naar de huisarts?' :')

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:54

Dit klinkt inderdaad als een prop in je oor. Even drie dagen druppelen met sla of zonnebloem olie zodat de prop week wordt, en een afspraak maken bij de assistente. Zij spuit het oor zo voor je uit. Dagelijks werk. En zonder dit ga je hem er niet uit krijgen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:59

uniekhorse schreef:
Dit klinkt inderdaad als een prop in je oor. Even drie dagen druppelen met sla of zonnebloem olie zodat de prop week wordt, en een afspraak maken bij de assistente. Zij spuit het oor zo voor je uit. Dagelijks werk. En zonder dit ga je hem er niet uit krijgen.

Dankjewel :)

Princesj

Re: Help mijn oor doet raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:56

Ik denk inderdaad ook een prop, als het warm word in je oor (zoals door je oordopjes) word het wat zachter en gaat het bewegen/vervormen. Huisarts/assistente is de oplossing.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:02

Even een paar dagen druppelen met zoete olie en een bezoekje aan de huisarts.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:15

Ervaringsdeskundige hier ( helaas) ik heb hetgeen wat je beschrijft met regelmaat... En dat is inderdaad een prop van oorsmeer, druppel en met olie etc zoals gezegd anders heb je kans dat de prop nog niet eens los wil laten bij de huisarts.

Succes

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:20

Mijn vriend heeft hier ook vaak last van, die moet eens in de zoveel tijd zijn oren uit laten spuiten in het ziekenhuis! Misschien dat dit voor jou hetzelfde is?
Ik denk dat je sowieso even naar de huisarts kunt gaan voor wat vragen! Die hebben ook de tools om in je oor te kijken en misschien al wat te zien!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 13:50

Dankjulliewel! Mijn moeder wil nog steeds niet naar de huisarts, ze zegt dat uitspuiten slecht is. Ik haal d'r wel over hoop ik :j

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:52

Ik heb hier ook al een paar weken last van, ik ben naar de huisarts geweest en mijn oren zijn schoon. Volgens haar zit er vocht in de buis van Eustachius, misschien kan dat het ook zijn :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:53

Waarom bel je zelf niet naar de huisarts dan? Of ga je zelf niet even langs?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:58

uitspuiten slecht? Als dat slecht zou zijn dan zou ik al jaaaaaaaaaren doof zijn aan beiden oren _O-

TS je bent 15, kun je dan niet zelf een afspraak maken? (geen idee hoe dat zit met leeftijden)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:01

Husarts kost je sowieso niks, dus wat is het probleem?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:04

Tosca_love schreef:
Dankjulliewel! Mijn moeder wil nog steeds niet naar de huisarts, ze zegt dat uitspuiten slecht is. Ik haal d'r wel over hoop ik :j

Ze heeft een punt, gros van de huisartsen kan niet fatsoenlijk uitspuiten en buisjes zetten. Waardoor je gehoorschade kan oplopen.
Zou naar de HA gaan vragen of ie wat ziet en doorverwijzen naar de KNO-arts

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:06

Amaris schreef:
uitspuiten slecht? Als dat slecht zou zijn dan zou ik al jaaaaaaaaaren doof zijn aan beiden oren _O-

TS je bent 15, kun je dan niet zelf een afspraak maken? (geen idee hoe dat zit met leeftijden)

Hahahaha
Ja ik heb ook geen idee,
Ik zeur nog wel even vanmiddag en anders bel ik zelf wel ff

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:07

Tegenwoordig wordt er bijna geen gebruik meer gemaakt van de standaard instrumenten die uitspuiten met krachtige straal water, dus op druk.

De iets modernere praktijken hebben een triller-apparaatje. Er wordt nog steeds lauw water gebruikt, maar ipv kracht te gebruiken trilt het apparaatje. Kan weinig mee mis gaan want er wordt geen druk meer gezet op het oor. Spulletje wordt losgetrilt.

TS: ik moet zo om het jaar naar de HA voor uitspuiten. Als het moet dan moet het, heb je weinig aan te willen.
Je moet wel echt een paar dagen olie in je oor doen, anders beginnen ze er vaak al niet eens aan.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:11

Amaris schreef:
Tegenwoordig wordt er bijna geen gebruik meer gemaakt van de standaard instrumenten die uitspuiten met krachtige straal water, dus op druk.

De iets modernere praktijken hebben een triller-apparaatje. Er wordt nog steeds lauw water gebruikt, maar ipv kracht te gebruiken trilt het apparaatje. Kan weinig mee mis gaan want er wordt geen druk meer gezet op het oor. Spulletje wordt losgetrilt.

TS: ik moet zo om het jaar naar de HA voor uitspuiten. Als het moet dan moet het, heb je weinig aan te willen.
Je moet wel echt een paar dagen olie in je oor doen, anders beginnen ze er vaak al niet eens aan.

Prima dankjewel!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:31

Een huisarts spuit niet uit als het niet nodig is, dus daar hoeft je moeder zich geen zorgen over te maken.
Als deze prop gaat ontsteken ben je nog veel verder van huis en moet je moeder alsnog met je naar de dokter.

Maar begin eerst maar eens met 2-3x daags je oor te druppelen, dan kan ook al veel schelen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:43

Tosca_love schreef:
Goof schreef:

De huisarts zit in het basispakket, dus liever een keer teveel dan een keer te weinig naar de HA. Het kan inderdaad zijn dat je een overmatige hoeveelheid oorsmeer hebt en dat kan de HA met een speciale spuit (geen naald) eruit spoelen.