Jeukende huid.. Reden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Jeukende huid.. Reden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 09:57

Hallo!

Ik heb nu sinds een paar dagen dat m'n huid heel jeukerig is.
M'n bovenbenen en armen/oksels op t moment dat ik het type en m'n buik.

De reden waarom kan ik echter niet achter komen dus ik weet ook niet wat ik er aan kan doen.

Heb ik wellicht iets over het hoofd gezien?

- instant jeuk als ik in de douche stap. Wellicht te warm douchen? Huid wordt ook echt rood. Heb mezelf eens helemaal gescrubd met zo'n exfoliate handschoen.
- Geen nieuw was middel/parfum
- Nieuwe Deo maar al ruim 3 weken em zo lang heb ik het nog niet.
- Nieuwe conditioner (cien, lidl huismerk)
- Geen nieuwe sierraden of tattoos.
- Geen veranderingen in eet patroon. Heb vrijdag een tropisch vrucht iets gehad. Maar volgens mij had ik daarvoor al jeuk.
- Geen stress
- Geen bulten / uitslag / "burrows"

Het enige wat ik me kan indenken is droge huid maar body lotion werkt ook nog niet, plus het is nog ongewoon warm en nat hier in Londen.
Zal vandaag ongeparfumeerde lotion halen Just in case.

Iemand die denkt dat ik iets over het hoofd heb gezien of ben ik het nu psychisch aant maken.

Thanks x

wendyenbram

Re: Jeukende huid.. Reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:07

Wat ik weet vanuit mijn werk, is dat je huid de grootste orgaan is, wat het meeste vocht nodig heeft, maar ook het snelste vocht verliest. Je huid is dus snel te droog.(ook als er geen schilfers te zien zijn, omdat je de toplaag vet houd bijvoorbeeld)

Alle middelen die we toevoegen, maakt je huid alleen maar droger en gevoeliger. Dit komt door alle hulpstoffen die toegevoegd worden om je huid vetter te laten worden, zodat het niet gaat schilferen. En als het niet schilfert, denk je dat het helpt, omdat je huid dan niet droog lijkt...
Maar in de meeste (vooral goedkope, maar ook in hele bekende duurdere merken) zitten parabenen, dit is puur plastic wat je op je huid smeert. Of er zit afgekeurd frituurvet in. (lekker vet) Ook slachtafval zit in je verzorgingsproducten en make up.

Water is echt funest voor je huid. en zeker warm water droogt enorm uit. Zodra jij met een al te droge huid onder de douche stapt schreeuwt jou huid NEE en vandaar de reactie van jouw lichaam onder de douche..

Neem in ieder geval geen lotion met chemische toevoegingen. Maar probeer een zo natuurlijk mogelijk te kopen. bijv. Nutrimetics.. deze is echt volledig natuurlijk en voed en verzorgd je huid. en maakt 100% zeker niet droog.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:36

Ik had gigantische jeuk tijdens mijn 2e zwangerschap :P

Het kan dus ook hormonaal zijn. Daar al eens aan gedacht? Nieuwe pil misschien, of juist vergeten.. of iets in die richting..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 20:54

Thanks voor de tip Wendy en bram.

Heb bij de apotheek wat anti hestamine gehaald en ben nu aan't smeren met wat bodylotion 's ochtends en 's avonds. Probeer minder warm te douchen en ben terug op m'n oude shampoo's etc. Lijkt vandaag wat beter gaan.

@Allejandro; zeker niet hormonaal; ik heb een spiraal die nog 3/4 jaar houdbaar zou moeten zijn en ben zeker niet zwanger. :)
Thanks though!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:02

Ipv zeep (douche spul) baby olie gebruiken. Dat werkt ...... Beetje op je was handje en "wassen". Afspoelen en drogen. Klaar !
Geen gedoe met smeren, geen jeuk en werkt prima tegen droge huid. Gebruiken we ook vaak voor de oudere mede mensen. Die drinken vaak te weinig en hebben dan een jeukende, veelste droge huid.
Als je een bad hebt is het nog beter. Gewoon even weken in water met olie.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 21:03

Ah okay. Wellicht ook nog een aanrader dan!

Dankje! :D

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:41

Nee geen babyolie, dat is het beroerdste wat je kunt doen.(zelfs bij de kinderen gebruik ik dat niet ;-) En drinken? als je je huid niet uit wilt laten drogen, moet je wel 10 liter water drinken, dat red geen mens.
Je huid van buiten af voeden en verzorgen, en zorgen dat het vocht vasthoud. En natuurlijk werkt drinken ook wel, maar het vocht wat je drinkt, gaat eerst inwendig zijn werk doen, daarna eventueel pas naar buiten toe.
Weken in bad en ook als er olie aan toegevoegd is, is nooit goed. Water droogt uit, zeker warm water. Olie toevoegen is alleen maar om de ergste schade te beperken. als je al een droge huid hebt. Zeker niet om je huid vet te maken. (al lijkt het wel vet, maar niet gevoed)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:13

wendyenbram schreef:
Nee geen babyolie, dat is het beroerdste wat je kunt doen.(zelfs bij de kinderen gebruik ik dat niet ;-) En drinken? als je je huid niet uit wilt laten drogen, moet je wel 10 liter water drinken, dat red geen mens.
Je huid van buiten af voeden en verzorgen, en zorgen dat het vocht vasthoud. En natuurlijk werkt drinken ook wel, maar het vocht wat je drinkt, gaat eerst inwendig zijn werk doen, daarna eventueel pas naar buiten toe.
Weken in bad en ook als er olie aan toegevoegd is, is nooit goed. Water droogt uit, zeker warm water. Olie toevoegen is alleen maar om de ergste schade te beperken. als je al een droge huid hebt. Zeker niet om je huid vet te maken. (al lijkt het wel vet, maar niet gevoed)

Heel kort door de bocht : In de praktijk heb ik daar wel goeie ervaringen mee. Je moet natuurlijk wel genoeg vocht blijven drinken.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:40

Kan erg goed kloppen die goede ervaring. Je huid lijkt vet. maar vet is niet vocht. Door de olie houd je je huid vet, maar ook sluit je je porien af. daardoor helpt het je huid beschermen tegen uitdroging, maar zal niet extra vocht geven.
Als je een droge huid hebt, zul je echt je huid moeten voeden. Dat lukt niet door een paar glazen meer te drinken. Al zal je huid er altijd beter uit zien als je wel drinkt.
Water droogt uit punt. warm water nog meer. Door olie aan het water toe te voegen, help je mee je huid minder uit te laten drogen door het water. Het helpt niet je huid te voeden.
Al lijkt dat zo, omdat je huid er vet uitziet door de olie. de olie sluit je porien af, zodat de eventuele bodylotion die je opsmeert, niet goed zijn werk kan doen. (bodylotion ook altijd op een iets vochtige huid smeren.)

Ik ben huidadviseuse, en heb elke week nog trainingen. Ik geloof dat ik wel iets afweet van de huid.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:47

Is heel normaal deze periode van het jaar.

Wordt kouder,in de douche plots erg warm,of bv ook 's avondspits bij de haard of onder een dekentje en dan gaan je aders extreem open en krijg je jeuk.
Mensen met een mindere doorbloeding hebben er meer last van.

Er is niet zoveel aan te doen.je wat dikker kleden overdag kan helpen,zodat de overgang minder groot is,en ook bv wisselbaden helpt(van heel koud nr heel warm water en terug,en dit enkel om de doorbloeding te stimuleren.
Met zalf of eender wat wordt dit niet verholpen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 19:12

Ah dank. Van de doorbloeding wist ik ook niet.

Het gaat wat beter nu ik wat minder warm.douche en toch body lotion gebruik sochtends en savonds een dun laagje. :)