Spinning

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:32

Ik ben dit jaar begonnen met sportief fietsen, dit voor m'n conditie en omdat ik iets gewicht kwijt wil. Maar nu het slechter weer wordt, merk ik toch dat het soms lastig wordt.
Nu overweeg ik te gaan spinnen, maar heb er geen ervaring mee.
Is dit echt een groepsgebeuren? Dan is het nl sowieso niks voor mij....
Mensen die hun ervaringen willen delen?

dejavu

Re: Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:04

Ik heb het een tijd gedaan en ik vond het heel leuk! :) Je trekt jezelf lekker leeg, zonder dat het slecht is voor je gewrichten (denk aan hardlopen).
Ik viel er niet bij af, maar ik at er ook genoeg bij. ;) Qua conditie verbeterde ik wel wat, maar ik had het idee dat ik door het hardlopen al een goede conditie had. En volgens mij bouw je met hardlopen sneller conditie op.
Het is trouwens wel in een groep, maar je pakt gewoon een fiets achterin en je waant je alleen op de wereld.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:16

Hier ook een fanatieke spinner. Ik vind het erg leuk en heb wel het idee dat het goed is voor m'n conditie.

Zoek gewoon n leuke sportschool dan is dat groepsgebeuren helemaal niet zo erg. Ben daar ook geen fan van maar ben er nu wel overheen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:20

fietsen om gewicht te verliezen en spinnen zijn verschillende dingen.

Met spinnen wordt er een groepsles gegeven en is het de bedoeling dat je via interval training aan je conditie werkt. Door de ondersteuning van muziek en een goede trainer vond ik het een prettige afwisseling op de buiten ritjes die ik maakte.
een fiets achteraan, niet gelijk de maximum weerstand dan komt het wel goed.

Om calorien te verbranden moet je in een andere hartslagzone trainen, op sportschool staan genoeg hometrainers en dat kan je er gewoon naast doen.

ik vond cardio op den duur saai maar de spinningles was altijd dynamisch en anders ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 00:38

Gewicht verliezen is ook niet eerste prio, maar als het lukt een mooie bijkomstighed ;)
Ik fiets nu op zondag 30 km en probeer door de weeks nog 1 of 2x 10/20 te pakken. Dit met als doel dat ik van de zomer ritten van 40/50/60 km kan maken

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:48

dan is 50 min spinning een goede vervanging voor een doordeweekse rit

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:59

Ik spin ook maar door mijn werkschema (werk 's avonds en 's nachts) is het niet mogelijk om dit in de sportschool te doen. Ik heb zelf een spinningbike en in combinatie met timer en hartslagmeter ben ik ondertussen handig geworden in het gebruik van trainingsschema's.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:10

Ik ben vanwege werk/kinder schema helaas gestopt met spinnjng. Maar als ik de kans krijg pak ik een lesje mee. Je zpint in een klasje, maar je stapt op een fiets en gaat. Instructeur bepaald het tempo, de weerstand en de muziek.

Ik ben na 2 jr revalidatie, geen sport of conditie 1x pwk gaan spinnen en was meteen verkocht. Na een tijdje ging ik 3x pwk. Ik deed er qua sport niks naast, viel af en kreeg een plattere buik.

Maar ik vind dat het leuke ook wel van de trainer/begeleiding afhangt. Bij ons heb je fanatieke, rustige instructeurs, voor ieder wat wils