Het afgelopen jaar heb ik regelmatig te maken met 'pijnaanvallen'. Afgelopen nacht was het heftiger dan ooit en ben echt ten einde raad. Ik werd rond 2 uur vannacht wakker met een heftige zeurende pijn in mijn rechterschouder. Deze pijn is eigenlijk 24/7 aanwezig, maar in veel mindere mate dan nu het geval was. Toen ik wilde bewegen schoot enorme pijn door mijn hele lichaam, ik kon werkelijk niks.
De pijn lijkt te beginnen in mijn schouder/nek. Mijn hele hoofd doet pijn, mijn oren voelen alsof ik uren lang tegen de wind in heb gefietst (dat is denk ik hoe ik die pijn het best kan omschrijven...), mijn kaken en tong hebben ook een hele heftige zeurende pijn en mijn ogen kloppen. Bij bewegen/bukken wordt de pijn rondom mijn hoofd echt ondraaglijk en voelt het alsof ik flauw ga vallen. Ook de klieren in mijn keel/hals doen erg veel pijn en kloppen.
Vannacht kon ik ook geen dingen vasthouden, mijn armen en benen waren erg slap en mijn handen trilden extreem en hadden geen kracht.
Het meeste last heb ik bij het ademen, dit gaat eigenlijk gewoon niet. Bij iedere inademing wordt de pijn 10x heftiger. Dit heb ik overdag ook erg vaak gepaard met de pijn in schouders/nek, maar in mindere mate dan vannacht dus.
Vannacht kon ik echt helemaal niks meer, liggen doet het meeste pijn. Rondjes lopen ging redelijk, maar ik heb ook moeten overgeven van de pijn en het werd een aantal keer zwart voor de ogen.
Uiteindelijk ben ik erin geslaagd om wat pijnstillers naar binnen te gooien en ben ik onder een zeer hete douche gaan staan, op dat moment werd de pijn dragelijk.
Rond 6 uur nam de pijn af en kon ik gaan liggen. Vanochtend was de pijn nog steeds aanwezig, deze is in de loop van de dag steeds minder geworden.
Inmiddels ben ik er helemaal klaar mee. Een tijdje terug heb ik er erg veel last van gehad overdag, toen ben ik preventief pijnstillers gaan slikken en toen was het goed houdbaar. Maar aangezien ik ook niet afhankelijk wil raken van pijnstillers, daarmee gestopt. De afgelopen maand was eigenlijk heel rustig, geen aanvallen, geen pijnstillers gebruikt. Enkel de pijn in schouder en bij ademen, maar goed te verdragen. En toen vannacht was het in één keer echt onwijs heftig, zo heb ik het nog niet meegemaakt.
Ben er al eens mee bij de dokter geweest, maar aangezien de klachten zo vaag zijn (Pijn! Waar dan? Overal! Wanneer? Altijd...) wist hij er ook niks mee te doen. Hij weet het misschien aan mijn scoliose maar met fysio destijds is er niets verandert. Mijn (onder)rug is ook ongeveer het enige onderdeel waar ik tijdens zo'n 'aanval' geen pijn heb.
Sorry voor het warrige verhaal, ik ben gewoon echt ten einde raad en ontzettend vermoeid door de constante pijn. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Tips, ervaringen?
Alvast bedankt