Welk product kan je t beste na het douchen gebruiken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Welk product kan je t beste na het douchen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:06

Zie titel.

Na het douchen voelt mijn huid best droog aan. Dus zou ik graag mijn huid willen hydrateren, denk tenminste dat dat wel slim is, maar welk product is daarvoor het meest geschikt?

Ik ga er even vanuit dat ik vast niet de enige ben met een droge huid na het douchen dus dacht dat dit topic wellicht voor meerderen ideaal kan zijn om tips te krijgen over welke producten anderen gebruiken en ervaringen uit te wisselen.

Dus ik zeg....brand los! :D

magda_90

Re: Welk product kan je t beste na het douchen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:14

Begin bij het begin, welk product gebruik je tijdens het douchen en hoe lang en op welke temperatuur douche je?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:16

Temperatuur geen idee. Heb geen thermo knop, maar warm. Ong 20 minuten. Soms gebruik ik een scrub van l'oreal (naam zou ik op moeten zoeken, een 3 in 1), van L'oreal elvive de shampoo en cremespoeling en een douchegel van FA of Kneipp.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:20

Ik zal proberen puur natuurlijke douche producten te gebruiken of zelfs alleen water. De andere douch producten van de supermarkt drogen uit en crème helpt wel even om dat weer te verbloemen maar je blijft het cirkeltje houden.

Begrijp dat alleen water wennen is of zelf niet fijn aanvoelt, ik kan het ook niet, maar ik gebruik nu pure producten zodat ik toch nog wat ruik en het gevoel heb mij ergens nog mee in te smeren.

Geen droge huid meer en mijn haren zien er super uit ik gebruik geen shampoo.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:22

Dat is lang, vooral lang onder een warme temperatuur. Probeer dat eens terug te dringen en dat zal vast ook al verbetering geven. Water droogt je huid uit immers, vooral warm water en langdurig eronder staan.

Verder zou je eens douchemelk kunnen gebruiken, van gel droogt mijn huid ook wat uit namelijk. Ook gebruik ik zeepblokjes (al kom ik even niet meer op het merk). Momenteel Oriëntaalse zeep. Vet en daardoor ook hydraterend, overigens niet plakkerig/onaangenaam vet, gewoon hydraterend vet.

[edit] Zeep van Scentchips bedoel ik. Ik zie ze alleen niet meer staan op hun website. Vandaar dat de bakken van de Intratuin niet meer bijgevuld worden zeker. -O-
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-11-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:23

Dan wordt mn haar weer stro Zipporah of bedoelde alleen de huidproducten? Is dat echt lang 20 minuten? Hier in huis is dat zelfs snel te noemen :')

Edit: met droge huid bedoel ik overigens alleen mijn gezicht. De rest is eigenlijk niet zo droog.
Laatst bijgewerkt door friendly op 14-11-15 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:24

Serieus? Ik ben met nog geen 7 minuten klaar. :+ En dat is dan inclusief scheren, peelen etc.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:26

Ik sta denk ik ook min. 5 minuten te chillen (voor zo ver dat kan onder een warme straal :') ) zonder er met m'n hoofd onder te staan hoor, lekker relaaaaaaax.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:28

Dan zou dat voor je huid toch een eerste goede stap zijn, zo lang is helemaal nergens voor nodig en scheelt ook voor de portemonnee en milieu. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:33

Als ik mijn haar moet wassen (en uitpluizen) ben ik ook 20 min kwijt, 2x per week doe ik dat. -O- En nee dat is lastig om dat korter te doen want ik heb echt afgrijselijk haar om uit te pluizen. :')

Ik was mijn lichaam met een parfum vrije, neutrale zeep van Sanex. Verder gewoon andrelon shampoo en l'oreal paris haarmasker.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:34

Dat is sowieso waar. Maar vroeg me ook af of er iets is dat je gezicht iets blijer maakt qua droogheid. Zal t zeker wel proberen hoor, wat korter douchen ;-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:34

Wauw, ja daar heb ik niet over na gedacht. Ben dat niet gewend met mijn schouderlange simpele haar. :o Excuses bij deze.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:34

Serieus PH neutrale, parfumvrije zeep zorgt er voor dat je niet uit droogt! :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:40

Ik smeer kokosolie op mijn gezicht na het douchen.
Heerlijk zacht!